Onko muita yleiskone / monitoimikoneriippuvaisia?
Itselläni on ollut "aina" yleiskone ja nyt kun yleiskone simahtu tänään, niin pitää olla heti ostamassa uutta. Onko muita, joilla yleiskoneet on jatkuvasti käytössä ja esillä?
Kommentit (8)
Mieheni on tajuttoman riippuvainen minusta työoanoksestani ja uskoisin, että jos antaisin tulosvaroituksen niin lähtisi katselemaan uutta.
Raastan, suikaloin, vatkaan, vaivaan, sekoitan... Siis ihan kaikkea. Useita kertoja viikossa on käytössä.
Raasteita ja suikaleita saa aikaan, eikä vain jotain mössöä. Mua kyllä kiinnostaisi. Mitähän kannattaisi ottaa huomioon, jos tuollaista halpaa yleiskonetta hankkii?
Aina olen kuvitellut, että Melba on sellainen touhu-Tiina, joka tekee kaiken itse pilkkomisesta ja raastamisesta lähtien..yäääää ; )
Ja tarvin kumpaakin. Isolla teen taikinat ja jauhan jauhelihat. Pienellä teen raasteet, viipaloin, ym muuta pientä kivaa. Isokone on electrolux assistent, eli yleiskoneiden mersu ja pienempi on joku mikä lie. Noi pienet ei tahdo kestää; mulla jo toinen menossa. Ei löy enää niitä 90- luvun braunin veroisia.
Raasteita ja suikaleita saa aikaan, eikä vain jotain mössöä. Mua kyllä kiinnostaisi. Mitähän kannattaisi ottaa huomioon, jos tuollaista halpaa yleiskonetta hankkii?
siis tarkoitain niitä kumpia ne nyt onkaan ne 50e koneet, että tekeekö niillä siis kans jotain?
Monitoimikoneella raastaa ja viipaloi hyvin. Yleiskoneella taas tärkeää minusta on se, että saa tehtyä myös hyvin pullataikinan eli vaadin, että koneella pystyy vaivaamaan puolen litran nestemäärän pullataikinan vähintään. Itselläni ollut Philipsejä. Ei pidetä yleisesti hyvinä, mutta minusta taas ollut tosi kivoja, koska heitän vain osat astianpesukoneeseen ja kaikki osat tulee kerralla kun ostaa ja ei ole esim. niin äänekäs kuin äitini _kunnollinen_ yleiskone, jota ei kehtaa käyttää kun lapset nukkuu.
Todellakin saa hyvää raastetta, viipaletta ja suikaletta eikä tosiaankaan mitään mössöä. Kunnon koneet maksaa useita satoja euroja, omat koneet olen ostanut usein noin 250 euron hintaluokasta ja usein vielä saanut 50 e alesta, joten 200 eurolla olen saanut mulle mieluisen.
Nyt olen menossa taas ostamaan moista halpista - Philipsin 7775 tai 7774 vois olla mageen näköinen pöydällä.
Sä sillä teet?
Pystyykö noilla yleiskoneilla kaikilla siis raastaan jotain porkkanaa ja kaalta, vai mitä niillä tehdään?