Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kastetut -ilmoituksissa lukee

Vierailija
01.11.2009 |

nykyisin niin usein "sai kasteessa x.x.2009 nimen XX". Miksei selkeämmin XX kastettiin x.x.2009 tai "tyttäremme kastettiin x.x.2009 ja sai nimekseen XX?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monen mielestä kaste on juurikin nimenantojuhla.

Sen varsinaisella merkityksellä ei näille ihmisille ole mitään väliä.

Vierailija
2/7 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se oikeaa teologiaa ei olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentävät ihmisten intoa edes siihen nimelliskristittynä pysymiseen. Yksi syy esim. minun kirkosta eroamiseen oli ns. uskovaisten nirppanokkaisuus, kaikesta pitää valittaa.

Vierailija
4/7 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ortodoksikirkkoon kuuluva tuttu ilmoitti aikoinaan: Tyttäremme sai Pyhässä Kasteessa nimekseen XXXX XXXXXXXX.

Eli kyllä tuota ilmaisua käyttää ihan uskovaisetkin vaikka tasan varmaan tietävät kasteen merkityksen.

Vierailija
5/7 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ortodoksikirkkoon kuuluva tuttu ilmoitti aikoinaan: Tyttäremme sai Pyhässä Kasteessa nimekseen XXXX XXXXXXXX. Eli kyllä tuota ilmaisua käyttää ihan uskovaisetkin vaikka tasan varmaan tietävät kasteen merkityksen.

Minulle taas tulee mieleen, etteivät tosiaan tiedä ollenkaan kasteen merkitystä, vaan viettävät "nimenantojuhlaa". Näyttää etenkin painettuna suoraan sanoen sivistymättömältä.

Vaikka nimi sitten onkin tapana "julkistaa" kasteen yhteydessä.

Vierailija
6/7 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen mutta minusta on kyse on sivistymättömyydestä ja asioihin perehtymättömyydestä ( jota kumpaakin vihaan kaikilla elämänaloilla)

Minusta jokaisen papin pitäisi käydä perheen kanssa läpi miten kasteesta tulee/ voi lehdessä ilmoittaa. RISTIÄISET EIVÄT OLE NIMENANTOTILAISUUS.

Vierailija
7/7 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ilmoitetaan syntymästä. Kastekutsu lähtee tekstillä

tyttäremme/poikamme xxx otetaan Pyhässä Kasteessa seurakunnan jäseneksi xx.xx.2009 klo xx

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme