Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörätuolissa ulkoilu

01.11.2009 |

5-vuotias poikani joutui pyörätuoliin ja olemme hieman ymmällämme ulkoilun kanssa. Eilen teimme noin tunnin kävelyn, josta ehkä puolet poika rullaili itse. Mittari oli nolassa, aurinko paistoi ja pojalla oli päällä toppavaatteet ja kaksi kerrosta sisävaatetta. Loppua kohti hän alkoi olla niin jäässä, että aiva hytisi.

Mitä ihmettä puemme päälle lapselle, joka on ennen ollut mahdoton kuumakalle? Jos topat ei riitä edes tuossa ilmassa, niin miten sitten pakkasella?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pystyy miettimään sitä, että jos itse menet vaikka ihan istumaan (ulos) viereen, kun toinen vaihtaa talvirenkaita, niin eikös se kylmä tulekin tosi nopeasti? Kun pilkille lähtee ja siellä vain kököttää, niin aika reilusti saa olla päällä, että lämmin pysyy.

Sama se on pyörätuolilaisella. Kyllähän kelaaminen jonkin verran lämmittää tai hiostuttaakin, mutta jos "vain" istuu, niin kylmä sitä tulee.

Ehkä jos lapsi jaksaa kelailla ja hänelle tulee hiki, kannattaa panostaa yläkroppaan ihan jollain urheilukerrastolla. Jos alavartalo tuppaa jäätämään, niin lämpökerrasto vaan sinne päälle, siihen sitten vaikka fleeceä (hyvälaatuista!) tai villaa, sitten toppahousut. Joku collegesisäkerros on usein vain tilaa vievä ja kankea, mutta ei juurikaan lämmittävä.

Pyörätuolissa istuvalle kannattaa harkita talveksi jalkapeittoa/pussia. Niitä on todella lämmittäviäkin. Ostin omalle pyörätuolissa istuvalle pojalleni sellaisen nyt täksi talveksi. Aiemmin olen viskannut peiton jalkojen päälle. Jalat kun tuppaavat aina olemaan kylmänä.

Vierailija
2/3 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma laskettelua harrastava lapsukaiseni käyttää ladattavia lämpöpohjallisia mäessä (istuu kelkassa)ja pitkään ulkoillessaan (sähkärissä)

Suosittelen! Me ostettiin pohjalliset ihan normi urheilukaupasta, hintaa oli muutama kymppi.

Olen nähnyt joidenkin käuttävän samalla idealla toimivia sähköpeittoja, niistä vaan en osaa sanoa kokemuksia tai et mistä niitä löytää.

Ulkoilun iloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meilläkin lapsi laskettelee kelkalla, olisi hauska vaihtaa kokemuksia...