Raskaana ja flunssaoireita - H1N1:ä ei tutkita, koska vain vähän lämpöä :(
On kurkkukipua, päänsärkyä, lihasten kolotusta ja nuhaa. Mutta koska lämpöä on vain 37,2, en pääse si-testeihin tai edes lääkärin arvioon.
Suomessa on jostain syystä sellainen näkemys, että si nosta AINA korkean kuumeen. USA:ssa ollaan sitä mieltä, että se voi olla myös kuumeeton.
En tietenkään halua syödä Tamifluta turhaan, mutta silti pelottaa että jos tämä on kuitenkin si ja jään nyt ilman hoitoa. :(
Kommentit (9)
että kovin vakava tauti ei ainakaan ole kyseessä! Joten selvinnet panadolin popsimisella ja levolla.
Uskoakseni vaikeat tautitapaukset sikainfluenssassa tuntuvat potilaastakin siltä, eli etköhän itse huomaa vaikuttaako tauti vaaralliselta. Kuumekin olisi varmasti noussut heti korkealle, jos olisi noustakseen.
Olen itsekin raskaana ja flunssassa, eiköhän meitä ole tuhansia muitakin.
Minulla oli alkusyksystä jo yksi flunssa, eikä silloin tullut mieleenkään että kyseessä voisi olla si. Kuumetta ei ollut ja oireet tulivat pikku hiljaa.
Tällä kertaa sairastuin yhtäkkiä, pystyn sanomaan kellonajan. Äkkiä tuli vain tosi huono olo ja siitä se alkoi. Siksi huolestuttaa.
ap
myös raskaana ollessa ja kaikilla tai lähes kaikilla odottajilla on joku flunssa tai joitakin flunssia raskausaikana.
Mullakin alkoi nopeasti, illalla nukkumaan mennessä alkoi kurkussa ja henkitorvessa tuntua karhealta. Yö meni huonosti nukkuessa ja seuraavana päivänä oli lämpöä ja muita oireita. Eli kyllä perusflunssakin voi alkaa nopeasti. Itse kuitenkin olen aivan varma, että tää on ihan tavan flunssaa, lapsillanikin ollut ja heillä tosi nopeasti ohi. Mutta itse olen aika röhäinen, joskin kuumeeton.
Jos sulla olisikin sikainfluenssa, ja kuumetta noin vähän, eikä esim. hengitysvaikeuksia, ole ihan rauhassa. Olet sitten niin onnekas, että sairastat sen lievänä ja menee itsekseen ohi. Eikä varmaan tamiflutakaan kannattaisi syödä tuohon, se itsessäänkin on varmasti haitallisempaa sikiölle kuin lievä tauti.
Ja lievähän se on ellei edes kuumetta ole paljoa. Jos pahenee ja tulet todella kipeäksi niin sittenhän asia on eri ja varmaan saat hoitoakin. Ei ketään hoideta varmuuden vuoksi, ilman oireita.
Tuohan on ilmiselvä flunssa, ei influnssaa nähnytkään. Et ole tainnut koskaan sairastaa influenssaa?
määrättäisiin aina Tamiflu-kuuri ja se pitäisi vielä aloittaa mahdollisimman pian oireiden alusta.
Totta kai olen vain tyytyväinen, jos tämä on tavallista flunssaa.
ap
ja voin kertoa että tuolla "kuumeella" voit olla aivan huoleti. itse olin 4 päivää 38,5-39,5 kuumeessa. on muuten aika heikko olo.
niin kyllä se menee ihan itsestään ohi, älä huolehdi.