Voiko olla totta??? (risteilyasiaa)
Voiko olla totta että meidän perhe ei pääse Helsinki-Tukholma-Helsinki risteilylle, kun olen vasta 20v? Näin ymmärsin lukiessani noita ikärajoja tuolla? En käsitä miten voisi olla todellista että emme voi perheenä lähteä lapsemme kanssa risteilylle ilman vaikkapa minun äitiäni, isoäitiäni tai tätiäni!?
Kommentit (39)
soittakaa siljalle tai vikingille kummalla sitten olettekin lähdössä, pääsette kyllä reissuun, mutta tarvitsette ns. erityiskuvan joinka puhelimitse myöntävät :) hauskaa reissua!
Muistan muuten, että tuo kyseinen ikäraja oli aikoinaan 23v. Ovat näköjään vähän tulleet alaspäin...
Minulle ainakin hyväksyttiin oma mies huoltajaksi kun olin 22 ja hän 23. Tuota nimittäin silloin kovasti naureskeltiin. En sitten tiedä olisiko jossain tullut ongelmia ilman miestäni. Siis tarkistettiinko jossain vaiheessa että minulla oli huoltaja mukana. Ei ainakaan niin, että minä olisin sen huomannut.
Kyllä alaikäinenkin pääsee, jos matkustaa laivalla Ruotsiin ja jää sinne joksikin ajaksi. Just vein veljentyttäreni laivalla, 5 v meni Ruotsiin kaverinsa luo syyslomalla, ei ongelmia. Piti olla isänsä allekirjoittama todistus mukana.
17 v kausityöntekijöille.
Tosin tarvitsivat myös kirjallisen luvan kotoaan, kenelle vastuun luovuttavat.
Mutta ei tuota ikää/ lupaa ikinä kukaan kysellyt.
parempi kuitenkin hoitaa asiat kuntoon enne lähtöä, ettei tule yllätyksiä matan alkuun.
mä vein ja hain vain laivalta ja pistin oikeaan junaan, että pääsi kotiin:
jostain että asia olisi noin. Ja ilmeisesti jos lukee siellä ohjeissakin.
Olen itsekin 20v ja melkeen päreet poltin kun aiemmin asiasta sain tietää, koska miehen kans ollaan suunniteltu yhteistä risteilyä jonne ei sitte päästä ilman VALVOJAA. On se kumma, kun on 20 jo täyttäny, väkeviäkin saa alkosta..
Kuulkaas, pennut -ihan omalla käytöksellänne olette tuon ansainneet.
Ei tipu sympatiaa, en jaksa kikatustanne kuunnella.
Kuulkaas, pennut -ihan omalla käytöksellänne olette tuon ansainneet. Ei tipu sympatiaa, en jaksa kikatustanne kuunnella.
Minusta on aivan hullua että olen aikuinen perheenäiti mutta en pääse jonnekin risteilylle ilman ÄITIÄNI!
t.AP
niin että viikonloppuna ei pääse ilman valvojaa alle 21-vuotiaat laivalle ?? :o
vaikka miehesi, jos sinua vanhempi, ei sen tarvii olla sukulainen. Mä menin jo alaikäisenä risteillylle poikaystävän kanssa kun tämä oli sen verran vanhempi että kävi mun huoltajaksi (tosin oikeasti se suohtosuhde oli päinvastoin kun poikaystävä ottii viinaa...)
niin että viikonloppuna ei pääse ilman valvojaa alle 21-vuotiaat laivalle ?? :o
joka päivä ikäraja 21. Viikonloppuna nyt tietysti työssäkäyvillä ihmisillä useimmiten lomaa on, mutta olisin jo ollut valmis siitä joustamaan että okei, otetaan sitten lomaa ja mennään viikolla, ja toisaalta muutenkin, viikonloppuisin siellä varmaan on enemmän jotain ryyppyporukkaa, joka ei meitä kiinnosta ollenkaan, ihan perhelomaa olisi menty viettämään, shoppailemaan Tukholmaan mutta ei kai sitten... Siis niin käsittämätöntä kun vaan voi olla...
t.AP
sitä pääsee, katsovat tietysti tapauskohtaisesti. Ei mikään kaveriporukka alaikäisiä pääse, mutta kun olette perhe niin varmasti pääsette, yhteyttä vaan matkatoimistoon!! Mukavaa risteilyä perheellenne!
vaikka miehesi, jos sinua vanhempi, ei sen tarvii olla sukulainen. Mä menin jo alaikäisenä risteillylle poikaystävän kanssa kun tämä oli sen verran vanhempi että kävi mun huoltajaksi (tosin oikeasti se suohtosuhde oli päinvastoin kun poikaystävä ottii viinaa...)
Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
Isovanhemmat
Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina
Että käsitin ettei mieheni voisi toimia holhoojanani?
t.AP
sitä pääsee, katsovat tietysti tapauskohtaisesti. Ei mikään kaveriporukka alaikäisiä pääse, mutta kun olette perhe niin varmasti pääsette, yhteyttä vaan matkatoimistoon!! Mukavaa risteilyä perheellenne!
jos kerran eivät ole ihan pilkuntarkkoja tuossa asiassa.
t.AP
Turku-Tukholma-Turku, sinne on näköjään 18v ikäraja.
ikärajat pitää olla, koska ne oikeesti pitää olla. Me kaikki ne ymmärretään. Mutta kaikissa asioissa joustetaan, mene ko laivayhtiön omassa toimistossa käymään ja he järjestävät asian.
Mun tuttu oli töissä Vikarilla aikoinaan ja sanoi inhos just tollasia äitejä jotka olivat niin että en ymmärrä ja pitääkö olla huoltaja.
Käytöstapoja ei yhtään. Muista tämä kun menet sinne toimistoon.
täytyy olla 30 vuotta täyttänyt