Efexor ja raskaus
Minulla on masennuslääkkeenä efexor, mutta huomasin olevani raskaana ja tuon lääkkeen tuoteselosteessa sanotaan, ettei saisi käyttää raskausaikana. Tietäiskö kukaan mitä vaaraa sen käytöstä on? En voi lopettaa kun seinään lääkitystä kun olen sitä pari vuotta käyttänyt ja lääkärille pääsen vasta maanantaina (ei ollut tänään paikalla). Pelottaa vaan, että lääke aiheuttaa jotain vakavia vaurioita.
Kommentit (5)
Ei varmaan pari päivää ole niin iso ongelma, odota rauhassa että pääset lääkärin kanssa keskustelemaan jatkosta, pienennetäänkö tai vaihdetaanko lääkettä tutkitusti turvallisempaan.
lääkäriin tai esim. HYKSin teratologiseen tietopalveluun eli älä tee mitään muutoksia lääkitykseesi tai toisaalta syö mitään raskauden aikana yhtään pidempään kuin on pakko konsultoimatta asiantuntijaa!
Sanoin jo aloituksessa, että minulla on maanantaille aika lääkäriin, tiedän ettei annostusta saa itse mennä muuttamaan.
ap
lääkäriin tai esim. HYKSin teratologiseen tietopalveluun eli älä tee mitään muutoksia lääkitykseesi tai toisaalta syö mitään raskauden aikana yhtään pidempään kuin on pakko konsultoimatta asiantuntijaa!
Vastasin juuri toisellekin kysyjälle. Eli syö turvallisin mielin. Olen itse jo asian selvittänyt. Tietysti, jos annoksesi hurjan suuri, voi pudotus olla paikallaan. Itse syön 150mg/vrk.