Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätysvauva tulossa, mitä tehdä?

Vierailija
30.10.2009 |

Ennestäään meillä on neljä lasta (erityislapsi) 5,5v, 3,5v ja 1v 8kk kaksoset. Kaikki ovat saaneet alkunsa hoidoilla, meidän ei pitänyt olla edes mahdollista saada vauvaa luomusti.

Tein kuitenkin vajaa viikko sitten positiivisen raskaustestin ja ajatukset on vielä aika sekasin. Minä olin palaamassa töihin kunhan kaksoset täyttäis 2v, mutta nyt on sitten kaikki suunnitelmat auki. Lähinnä mietityttää miten sitä jaksaa pienen kanssa kun välillä tuntuu, että on voimat lopussa näiden nykyistenkin kanssa, lähinnä siksi kun esikoinen on erityislapsi ja hänen kanssaan on aika raskasta. Esikoinen on kyllä 4päivää viikossa hoidossa eli se helpottaa jonkin verran ja hoidossa olo on pojalle hyväksi. Mutta jos vauva on yhtä vaativa kun esikoinen ja toinen lapsi (he valvottivat ja itkivät tosi paljon alkuun) niin tulee todella olemaan raskasta, kaksoset on olleet tosi helppoja, vaikka työtähän heissä on ollut muuten tuplaten.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on aina lahja - tuli se tarkoituksella tai yllättäen. Ymmärrän huolesi jaksamisesta, mutta pyydät apua läheisiltäsi rohkeasti. Ihanaa kuulla että joillakin tärppää :)

Vierailija
2/8 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa, vauva on aina lahja. Alkuun voi olla raskasta, mutta kyllä minä varmaankin tilanteessanne pitäisin vauvan. Ehkä se oli tarkoitus, että saitte vielä yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljän tosi hankalan lapsen jälkeen oli jaksaminen tiukilla, ja sitten yhtäkkiä huomasin olevani raskaana. Nuorin oli silloin vasta puolivuotias. Vaihtoehtoja mietittiin, ja katastrofilta tuo tuntui. Viides oli sitten todella helppo ja ihana vauva, ja jälkikäteen olemme kauhuissamme miettineet että mitäs jos olisimme valinneet toisin. Juri näin tämän piti mennä, vaikka tietoisesti emme olisi viidettä hankkineet jos olisimme itse päättäneet.

Vierailija
4/8 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kokemuksella selviät vielä yhdestä vauvasta! Onnea!

Vierailija
5/8 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös neljä lasta, kaksi vanhinta jo koululaisia, nuorimmat 5 ja melkein 2. Toinen koululaisista on erityislapsi.

Ei ollut tarkoitus enää kasvattaa perhettä, mutta kaikkea ei näköjään elämässä voi päättää itse. Pienimmäistä odotetaan nyt sitten syntyväksi joulukuussa.

Kyllä välillä hirvittää, kun mietin, miten viiden kanssa jaksetaan. Mutta päivä kerrallaan, lapsethan onneksi kasvaa ja elämä hiljalleen aina helpottuu.

Onnea odotukseesi!

Vierailija
6/8 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kävi niin, että neljäs vauva ilmotti tulostaan, vaikkei häntä oltu suunniteltu. Meidän lapsiluvun piti jäädä kolmeen, koska heidän kanssaan oli jo todella raskasta. Päätimme pitää vauvan ja nyt ollaan tyytyväisiä päätökseemme, ettemme päätyneet aborttiin. Neljäs oli todella helppo siihen nähden millaista oli kolmen ensimmäisen lapsen kanssa

Vierailija
7/8 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuksen edetessä. Loppuraskaudessa todennäköisesti ihmettelet miten olet voinutkaan olla niin "järkyttynyt" uuden vauvan tulosta.

Vauvavuosi on työläs, mutta kuten tiedät menee vauhdilla ja kokemus tuo varmuutta vauvan hoitoon!

Toivotan kuitenkin voimia ahdistavaan tilanteeseen, kun haluaisi iloita raskaudesta, mutta ei pysty kun on niin huolissaan, peloissaan ja hämmentynyt...

Vierailija
8/8 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätte varmasti.Ihana yllätyslahja!

nimim.hoidoilla raskautunut, luomumahis nolla