Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähennätkö lapsesi virikehoitopäiviä sikalentsun takia?

Vierailija
30.10.2009 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin sikalentsun takia vaan sen takia kun tiedän, että on sellaisia paikantarvitsijoita jotka oikeasti tarvitsevat paikan vanhempien työntakia.

Vierailija
2/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on virikehoidossa 2 tai 3 päivänä viikossa 3-4 tuntia kerrallaan, koska kunnalla ei ollut kerhopaikkaa tarjota. Mulla ei ole lapsellisia ystäviä, tuttavia, enkä jaksa/tahdo juosta 4-vuotiaan ja vauvan kanssa ympäri kaupunkia eri perhekerhoissa, jotta on ikäistään tai edes jotakin lapsiin päin viittaavaa leikkiseuraa tytöllä... itseasiassa kunnan oma työntekijä ehdotti mulle tällaista ratkaisua, eli että tyttö olisi tuon verran päivähoidossa siihen asti, että löytyy kerhopaikka.

Nyt on tammikuun alusta kerhopaikka luvattu, mutta päivähoidosta jää pois tämän kuun lopussa, koska lähdetään lyhyeksi aikaa toiselle paikkakunnalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ottanut poikaa pois... mä olen niin hämmentynyt tästä koko epidemiasta, etten tiedä, miten toimia. Ja toisaalta en tiedä, mitä se suojaisi -tää tauti leviää niin kulovalkean tavoin, eikä poikaa voi kotiin sulkea kuitenkaan. Että olisiko sitten eroa käydä pojan kanssa vaikka HopLopissa purkamassa energiaa kun ei tarhaan pääse? Samat pöpöt ne pyörii joka paikassa.

Vierailija
4/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ne sinne sairaita lapsia vie. Minäkin joutuisin sitten kuskaamaan virikelastani itse jossakin MLL:N perhekahviloissa ja muissa että kestän olla kotona ja se olis tautien kannalta ihan sama juttu kuin virikehoito.

Vierailija
5/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ne sinne sairaita lapsia vie. Minäkin joutuisin sitten kuskaamaan virikelastani itse jossakin MLL:N perhekahviloissa ja muissa että kestän olla kotona ja se olis tautien kannalta ihan sama juttu kuin virikehoito.

Tasan on kaikki räkänokat siellä rivissä, ja lisäksi sikainfluenssahan tarttuu jo yksi päivä ennen oireita ja 2-5 päivää oireiden loppumisen jälkeen. Luuletko tosiaan, että kaikki vanhemmat vastuullisesti pitää lapsensa kymmenen päivää kotona oireiden jälkeen...

Ja itse kysymykseen, olisin antanut 4-vuotiaani olla pari virikehoitopäivää kuussa, mutta otin kokonaan kotihoitoon sikainfluenssan takia ettei sairastuisi itse tai toisi sitä vastasyntyneelle.

Vierailija
6/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiko Prisman liukumäkeen? Samat räkänokat niissä pyörii ja kaupassa on käytävä, olipa sikalentsu tai ei.

Vierailija
7/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä,jos olet yh tmv.

Itse käyn AINA ILMAN lapsia ruokakaupassa.

Vierailija
8/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun käyn Prismassa. Ei mulla mene reissuun kun 2 tuntia, riippuen miten bussit kulkevat. Kai ne keskenään pärjäävät jos laitan oven takalukkoon.

Vierailija
9/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun käyn Prismassa. Ei mulla mene reissuun kun 2 tuntia, riippuen miten bussit kulkevat. Kai ne keskenään pärjäävät jos laitan oven takalukkoon.

Vierailija
10/17 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietää siitä tyypistä yhtään mitään niin kauan kuin elarit säännöllisesti tippuu tilille, enkä edes sitten vaikka ei tippuis.

Vierailija
11/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki me voimme kykkiä kotona, minä masentuneena ja ärsyyntyneenä lapselle, ja sitten saada sen sikaflunssan miehen työpaikalta/kauppareissulta. Mutta jotenkin tuntuu että mielummin nyt elämme tavallista arkea eteenpäin kuin alamme hermoja raastaviin poikkeusjärjestelyihin. Huom! Minulla on lääkitys masennukseeni ja muihin ongelmiin, mutta 24/7-äidiksi minusta ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
12/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kotona terveen kuin sairaan lapsen kanssa (mahd itsekin sairaana). Emme käy kaupassa ruuhka-aikoina tai sitten menen ilman lapsia ja vältämme väentungoksia mahdollisuuksien mukaan. Käsidesiä ja saippuaa kuluu litrakaupalla.

Voi olla että tauti tulee mutta ainakin on tehty se mihin pystytään sen välttämiseksi. Lapsi kuuluu riskiryhmään.

Vierailija
13/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä esikoista muutenkaan jaksa kun tuli tää ihku vauva. Turhaan vain on täällä vaivoina. En jaksa muutenkaan kahden kanssa niin sama se on jos se sairastuu.

Pääsispä ainakin helpommalla.

Vierailija
14/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis alkava sikalentsu, soittavat sitten hakemaan pois jos sattuu että kuume nousee liian korkeaksi ei lapsi jaksa leikkiä.

Vierailija
15/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiko Prisman liukumäkeen? Samat räkänokat niissä pyörii ja kaupassa on käytävä, olipa sikalentsu tai ei.

ei siellä Prismassa oo pakko liukumäkeen mennä.

On siinä tartunnan saamisen kannalta eroa onko koko päivän tarhassa, vai käykö pikaisesti kaupassa.

Minäkin mietin isomman ottamista pois siinä vaiheessa kun epidemia iskee tänne seudulle. Rokotukset saadaan vasta ehkä kk kuluttua, siitä menee se pari vkoa ennen kuin on suoja.

Hankala tilanne kun ei toisaalta tunnu fiksulta vielä sekään että ois tyyliin kuukauden poissa (vaikea tietää koska epidemia alkaa + kuinka kauan se kestää).

Kotona ollessa olisi kuitenkin pienempi riski saada tartunta.

Vierailija
16/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tän taudin takia...ja senkin takia et kohta alkaa oksenus tauti sun muut flunssat liikkuu..parempi pojan kotona...

Vierailija
17/17 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on virikehoidossa 2 tai 3 päivänä viikossa 3-4 tuntia kerrallaan, koska kunnalla ei ollut kerhopaikkaa tarjota. Mulla ei ole lapsellisia ystäviä, tuttavia, enkä jaksa/tahdo juosta 4-vuotiaan ja vauvan kanssa ympäri kaupunkia eri perhekerhoissa, jotta on ikäistään tai edes jotakin lapsiin päin viittaavaa leikkiseuraa tytöllä... itseasiassa kunnan oma työntekijä ehdotti mulle tällaista ratkaisua, eli että tyttö olisi tuon verran päivähoidossa siihen asti, että löytyy kerhopaikka. Nyt on tammikuun alusta kerhopaikka luvattu, mutta päivähoidosta jää pois tämän kuun lopussa, koska lähdetään lyhyeksi aikaa toiselle paikkakunnalle :)