Epäilen lapseni koulukyydin olevan
siis taksikyydin olevan jotain pielessä, kuljettajassa siis.
Tekee jotain sopimatonta koululaisten kanssa.
Riittääkö pelkkä epäily syyksi ottaa lapsi pois kyydityksestä? ja vaihtoehtoisesti vaikka viedä itse
En kestä ajatusta että jotain on tekeillä. Pitäisikö varaoittaa muita?
Kommentit (68)
miksi lapsesi pelkää em. kuskia. Ei siitä ole suurtakaan apua, jos vain otat lapsen pois kyydistä.
Tietysti sinulle itsellesi mielenrauha, mutta entäs sitten muut kyytiläiset ja tarviihan se kuskikin apua, oli ongelma sitten mikä tahansa.
about 180-185cm, tanakka, nelissäkymmenissä?
Mutta on voinut uhata väkivalla, "saat selkääsi jos et istu hiljaa paikallasi!".
Ota selvää mitä matkalla tapahtuu! Jos saat selville jotain poikkeavaa niin jaa tieto muiden vanhempien/koulun kanssa. Jos ilmenee jotain outoa, ei riitä että otat oman lapsesi pois kyydistä vaan sinun tulee varoittaa myös muita!
Ja vähän offtopic... Älkää viitsikö tehdä yleistyksiä taksikuskeista! Alalla on ihan oikeasti asiakaspalveluun soveltuvia ihmisiä jotka huolehtivat asiakkaan tarpeista. Itse en ole taksikuski mutta olen tavannut monia mukavia taksikuskeja jotka esim. avaavat oven vaikka sataisi puukkoja.
Tuli heti mieleen Kuopion tapaus. Kuka uskoisi että Suomessa taksikuski voi olla murhaaja?? ja raiskaaja. Perheellinen mies sekin oli. KAIKKI on mahdollista.
Turha kulkea pussi päässä "ei meillä suomessa tapahdu sellaista"
Kun tapauksia tulee ilmi, se on aina vain jäävuoren huippu.
Tarkoitukseni oli kirjoittaa että Ei välttämättä pedofiili.
Kaikki on mahdollista!
Sen takia kannattaa selvittää asia heti!
Jos jotain outoa ilmenee, huolehdi ettei yksikään lapsi joudu vaaraan!
t.39
kysele nyt lapseltasi ensin, mut jos jotain aihetta, pientäkin löytyy niin ota yhteyttä kuntasi taksitarkastajaan.
Vai onko lapsi erityislapsi, ettei pysty siihen.
Mikäli on ihan normaali lapsi, niin sitten ihmettelen sinua.
Minä saisin asian selvitettyä 5v. poikani kanssa, jolla lievä dysfasia.
asiasta ja tämä osoitti pelon merkkejä. Toisilla tämä luetun ymmärtäminen on vaikeaa.
tämän päivän hesarissa juttu kuinka joku kiihkouskovainen koulubussin kuljettaja oli pelotellut lapsia helvetillä ja jakanut jotain lehtisiä.
Ap ei ole missään vaiheessa selvittänyt, että miksi lapsi pelkää kuski, onko kuski tehnyt jotain?
On todella outoa, ettei pysty lapsensa kanssa juttelemaan kunnolla asiasta.
Luin kyllä se keskustelun minkä oli lapsensa kanssa käynyt ja se keskustelu oli kyllä aika tyhjänpäiväistä selvittääkseen tämän asian.
Mikäli oma lapseni pelkäisi kuskia, niin ehdottomasti keskustelisin lapseni kanssa, että miksi pelkää?
8v. pystyy tasan tarkkaan kertomaan tarkemmin.
T.47
Greisi. Tuskin lapsi uskaltaa tuollaiselle hurjalle mitään kertoa. Simat ja mämmit pöksyissä ihan varmasti.
Kiristää, uhkailee, et saa kertoa kenellekään.
Ensin voittaa lapsen luottamuksen ja sitten etenee hämäräpuuhiinsa vakuutellen niiden olevan ok ja sallittua.
ja poikani on kuskin kanssa n.1/2h kaksin taksissa mennen tullen, koska talomme on reitin viimeinen.
Jo ennen kuin poikani kertoi tuntemuksiaan ja huomasin muuutoksen käytöksessä, kiinnitin itsekin huomiota kuljettajan ontuviin selityksiin miksi niin paljon myöhässä.
Kun kysyin pojaltani asiasta, hänellä oli aivan eri syyt, miksi tulivat myöhässä.
Kaikille huolestuneille tiedoksi, en päästä poikaa enää kyytiin, viemme hänet itse ja aion kertoa havainnoistani eteenpäin, kouluun ja lasten vanhemmille.
menomatkalla ei ilmeisesti tapahdu mitään, koska kiire kouluun? Eli tapahtumat tapahtuvat kotimatkalla, jolloin sitten myöhästytään.
Itse laittaisin lapsen repun etutaskuun sanelukoneen nauhoittamaan tapahtumia. Tietysti vaatii vähän vaivannäköä ja järjestämistä, että se nauhoittaa juuri oikeaan aikaan, mutta sillä keinoin saa todistuaineistoa.
Jos vain otat lapsesi pois kyydityksestä ilman todistusaineistoa tai jopa kertomatta kellekään epäilyistäsi, niin kuski jatkaa touhujaan muiden lasten kanssa.
mutta kun itse olin aikoinaan ylä-asteella niin meillä oli sellainen taksikuski joka monestikkin ryyppäsi työpäivän aikana, ei siis itse ajanut silloin vaan aina oli joku sen kavereista kuskina ja itse taksikuski vain neuvoi mihin kenetkin pitää jättää. Yhden kerran se sitten teki poikkeuksen ja ajatti erään kaverini pihaan asti vaikka yleensä jätti sen tien varteen, mihin siis kuuluikin jättää. Kun kaverini oli noussut autosta niin taksikuski haastoi kaverilleen että "tuon likan voisin viedä sänkyyn asti"...
Bussikuskikin oli meillä sellainen joka kyttäsi meitä nuoria tyttöjä peilin kautta matkan aikana ja kun lähdettiin bussista ulos niin aina vitsillään saattoi heittää meitä esim. takapuolelle jollain pikkuroskalla irstas ilme kasvoillaan, joten kyllä varmasti näistäkin ammateista löytyy vaikka minkälaista sakkia:(
Minustakin pitää ehdottomasti yrittää rauhallisesti utsia tarkemmin asiaa. Pelkkä "pelottaako sua ja miksi pelottaa?" ei lapsella riitä alkuunkaan. Jos aikuinen esimerkiksi uhkailee lasta olemaan kertomatta jostain asiasta, ei suoriin kysymyksiinkään välttämättä saa vastausta.
Minä en enää panisi lasta tuollaiseen kyytiin. Juttele ap opettajan kanssa asiasta!
ei tarkasteta edes ajopäiväkirjoja. Eli kaiken kamaluuden lisäksi nico-petteriä voi kuskata renki, jonka ahnas isäntä on pistänyt ajamaan monta ylimääräistä vuoroa peräkanaa.
ei hyssyttely auta. En voi sanoa mitään, koska todisteita ei ole, se ei riittävä syy. Jo pelkkä epäilys riittävä syy, ainakin minulle.
Kumpaa tässä taas pitäisi ensin ajatella lasta vai taksikuskia? Minulle valinta on selvä, lasta tietenkin!
Jos kerrot isille ja äidille käy huonosti tai pikkuveikka joutuu kärsimään.
Kyllä se saa lapsen hiljaiseksi ja on vaikea kertoa kun pelkää vanhempiensakin puolesta.
Lapsi ajattelee, on parempi olla hiljaa.
Näkeekö lapsesi painajaisia?
Minua uhkasi koulussa toinen lapsi linkkuveitsellä (70 luvulla) joka oli ehdottomasti kielletty.
Tomerana marssin opettajan puheille ja kerroin asiasta vaikka minua haukuttiin sen jälkeen kantelupukiksi. Opettaja kehui kuinka rohkea olin ja tein oikein kun kerroin.