Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva itkee, itkee ja itkee, oisko uusia vinkkejä itkun vähenemiseen?

Vierailija
29.10.2009 |

Meidän 2kk ikäinen vauva on itkenyt reilun kuukauden. Ensimmäiset reilu pari viikkoa meni suhteellisen hyvin vauvan kanssa, ei itkenyt kun nälkäänsä ym, mutta nyt itku on muuttunut jatkuvaksi. Tuntuu, että kaikkea olemme kokeilleet mitä itse tiennyt tai tutut kertoneet, mutta mistään ei ole apua ollut.

Sylissä (liinassa tai ilman) liikkeessä on rauhallinen, samoin vaunuissa tai sitterissä. Sillon kun tuntuu, ettei mikään enää auta (yöt on pahimmat) niin yleensä ulkoilma viimeistään rauhottaa pojan ja nukkuukin hyvällä onnella ehkä jopa tunnin tai pari. Sitten taas itkee ja saa kanniskella tai heijata sitterissä tai vaunuissa. Miehen kanssa ollaan valvomisissa vuoroteltu, mutta koska pullo ei kelpaa niin syötöt on minun hoidettava.

Lääkärissä käytiin pojan kanssa ja lääkärin mukaan pojalla ei ole mitään vikaa missään, luultavasti vain koliikkia. Itse kuitenkin mietin voisinko muuttaa omaa ruokavaliotani, siis onko jotain ruoka-aineita, jotka erityisesti aiheuttaa ilmavaivoja. Välillä huomaa selvästi, että poika itkee masuvaivoja, mutta välillä vaikuttais olevan myös vaan jotain tyytymättömyyttä, voiko ees olla noin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän vauva itkee nälkäänsä ja äidinmaitohan sulaa nopeasti, toisin kun korvike

eli ruoki n. 2h välein. Vatsa ehtii tyhjentyä ruokailujen välissä ja voi helpottaa vatsakipuja.

Vierailija
22/29 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histamiini.com ja eikun kokeilemaan ruokavaliorajoitteita. Se on helppoa kun imetät, ei tarvitse lähteä etsimään korviketta.

Mulla kaksi allergialasta ja kuulostaa tutulta. Kokeilemalla et menetä mitään. Täällä vain aina toitotetaan ettei kaikki itku ole allergiaa. Ei ole ei, mutta et korkealta putoa, jos kokeilet diettiä (muista riittävän pitkä aika) ja ruokapäiväkirja on tärkeä apu.

Meidän "hieman tavallista temperamenttisemmilta lapsilta" löytyi laajat ruoka-aineallergiat, jotka oli meidän vanhempienkin vaikea ensin hyväksyä. Olin melkein aivopesty, sille hokemalle, että toiset nyt vain itkeskelevät enemmän kuin toiset. Just joo!

Jaksamista teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edes toisella vanhemmista on allergiaa niin on mahdollista, että lapsikin on allergikko. Ei kuitenkaan välttämättä samoille ruoka-aineille kun äiti.

Meille väitettiin, että tyttömme itku oli vaan koliikkia, mutta itse huomasin, että tytön iho reagoi tietyllä tavalla riippuen mitä olin itse syönyt. Ensin poistin tavallisimmat, jotka allergisoi ja se helpotti vähän ja sen jälkeen tiputin yksitellen pois ruoka-aineita, kunnes siinä vaiheessa kun söin enää 8eri ruoka-ainetta niin tyttö oli oireeton.

Vierailija
24/29 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika huusi 6 kuukautta. Onneksi oli ohi menevää. Terveisin ex zombi. Aika kultaa muistot :)

Vierailija
25/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muutaman päivän syönyt niitä 6eri ruoka-ainetta, jotka minulle sopi ennen kun ruokavalioni laajeni. Itkut on huomattavasti vähentyneet, eivät kyllä kokonaan poistuneet. Saimme lähetteen allergialääkärille, jospa nämä itkut tästä vähenis pikkuhiljaa.

ap

Vierailija
26/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiselle lapselle saimme apua itkuisuuteen kun vaihdoimme D-vitamiinitipat toisen merkkisiin. Aluksi annoimme Jekovit-tippoja. Sitten aloin huomata, että vauva oli aina paljon rauhallisempi niinä päivinä jolloin unohdin antaa tipat. Vaihdoimme tipat Deetipat-merkkisiin ja se auttoi huomattavasti. Tosin edelleen kokonaan ilman tippoja oli rauhallisin.

Esikoiselle saimme apua Rela-tipoista, mutta toiselle ne taas eivät tuntuneet sopivan.

Näitäkin kannattaa kokeilla, jos ette ole jo kokeilleet.

Vierailija
27/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molempien lasten kanssa ollut periaatteena, että rinta suuhun aina kun alkaa itkeä. Esikoinen söikin tunnin välein, kuopus 1,5-2 h välein, ja vauva-aika oli silti ihanan helppoa.

Vierailija
28/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvahierontaa ja/tai vyöhyketerapiaa, kaikille ei auta, mutta saatatte saada avun nopeastikin!

Vierailija
29/29 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälästä en usko olevan kyse, sillä poika kasvaa käyrien yläpuolella ja syö siis 1,5-2tunnin välein, joskus saattaa syödä tunnin välein, mutta harvemmin.

Vyöhyketerapiaa on testattu, mutta siitäkään ei ollut apua.

Eniten on auttanut oman ruokavalioni muutos todella suppeaksi, itkua on ehkä enää kolmannes siitä mitä aiemmin ja sekin lähinnä nukahtaessa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan