Kangas-, vai nahkasohva? Miksi?
Uuden sohvat pitäisi hankkia, mutta kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto? Periaatteessa tykkäisin enemmän kankaisesta, mutta talossa on monta pientä lasta, ja tuntuukin, että ehkä nahkasohva olisi helpompi pitää puhtaana?!
Tällä hetkellä siis on kankaiset..
Kumman sinä laittaisit, ja miksi?
Kommentit (16)
En mistään hinnasta ottaisi kotiini nahkasohvaa, vaikka olisi kuinka ihana muuten. Musta nahka on iljettävä istua paljaalla iholla - jos on esim. shortsit jalassa kuten mulla usein on. Muuten on sitten taas sellainen liukas ja ikävä.
Jos on pakko ottaa kiinteä verhoilu, ottaisin alcantaran mutta kaikkein mieluiten konepestävä (min. 40 astetta) irrotettava kangaspäällinen.
Musta nahka on iljettävä istua paljaalla iholla - jos on esim. shortsit jalassa kuten mulla usein on. Muuten on sitten taas sellainen liukas ja ikävä.
Nahka on todella epämiellyttävä!
nimim. tuttavan nahkasohvaan kesähelteellä liimautunut
Suosittelen alcantara-kangasta tai vastaavaa, joka on helppo pitää puhtaana (voi kostealla sienellä pestäkin). Mutta jos on huonolaatuinen kangas, niin tottakai se on kamalan näköinen ja vaikea hoidettava. Kannattaa satsata kankaan laatuun.
Nahkasohvat_ovat_hirveitä
Helpompi puhdistaa, meillä oli joskus ihan vitivalkoinen kangassohva - voi taivas, kun sitä yritit pitää puhtaana! Nyt on tumman ruskeaa nahkaa, älyttömän kätevä pyyhkästä tahrat!
Nahkasohva on minusta usein tyylikkäämpikin :)
Ainakaan, jos ei ole irtopäällisiä, jotka voi pestä. Kankaitakin on monenlaisia, kirjavia, eri värisiä, eri laatuisia. Itse olen kokenut ihan kiinteän kangassohvan parhaaksi (ei irroitettavia kankaita), koska niissä verhoilu säilyy pitkään hyvännäköisenä ja kuosissaan. Kankaan vaan pitää olla laadukasta = alcantaraa.
Neljä lasta ja koira ovat yhdistelmä, joiden vuoksi kangassohvan pitäminen edes siedettävän siistinä on aika vaikeaa. Niin monta kertaa on pukluja, oksennuksia ja kaatuneita juomia pyyhitty sohvista, että kangassohvan kanssa olisin tullut jo hulluksi.
Mutta me vaihdamme kangassohvaan sitten, kun lapset ovat isompia.
Haluamme osoittaa, että meillä on varaa laatuun.
Haluamme osoittaa, että meillä on varaa laatuun.
Meidän lapsiperheessä on kaksi valkoista kangassohvaa. En ymmärrä niiden karttelua; yhtä paljon nuo likaantuvat kuin mikä tahansa muukin vaalea väri. Ei ole tarvinnut pestä, kun lapset eivät syö sohvilla.
miten teillä ei tarvitse pestä valkoista sohvaa!?
Ihan utelias olen, meillä kun tarttui jo ihan farkuista sitä tummaa väriä siihen pintaan.
Vaikken mikään siivoushullu olekaan, rumalta se näytti ja ihan kuukaudessa meni jo aika törkeään kuntoon :/ Ei siinä kukaan syönyt ja sotkenut.
Työstää sitä sai ja sen takia pistettiinkin koko sohva lopulta pois, saatiin alunperin mummolta ihan uutena eli en valinnut itse.
Ja tietysti on eri värisiä kankaita, ajattelinkin joku viikko sitten että hillityn sininen kangassohva voisi vaikka sopia vierashuoneeseen. Mutta kun kysyttiin noista kahdesta, niin mieluummin aina se nahka.
terv. se nro 2.
syödään sohvalla ihan normaalisti, päälliset kestävät 60 asteen pesun. Ollaan todella tyytyväisiä.
Ei meidän sohviin vaatteista koskaan ole tarttunut mitään. On ne nyt jonkun verran nuhjuisemmat kuin uutena, mutteivät minusta kaipaa vielä pesua (vanhempi kolme vuotta vanha). Pari näkyvää tahraa on tullut, mutta ne on saanut piiloon tyynyt kääntämällä.
nro 11
meillä alcantara-verhoilu sohvassa ja todella helppo materiaali lapsiperheessä! vrt. samanhintainen olisi ollut nahkaverhoiltuna!!!
Irrotettavat ja pestävät päälliset ja väriksi puhtaan valkoinen. Kloriitti on tahrojen paras ystävä.
Meillä pestään päälliset ehkä 3 kertaa vuodessa ja joku yksittäinen sitten useammankin.
Hyvänä pysyy meilläkin valkoinen sohva, ei meillä kyllä housuista niihin mitään tartu, tosin kotona nyt harvemmin ollaan uudenjäykät farkut jalassa. Mutta kankaalla on varmaan väliä.
niin junttien juntti. Suoraan 80-luvulta. Ei epämiellyttävämpää materiaalia ole istua ja näyttääkin ikävältä.
Helpompi puhdistaa, meillä oli joskus ihan vitivalkoinen kangassohva - voi taivas, kun sitä yritit pitää puhtaana! Nyt on tumman ruskeaa nahkaa, älyttömän kätevä pyyhkästä tahrat!
Nahkasohva on minusta usein tyylikkäämpikin :)