Saako yh mielstäsi käväistä sairastlomalla kaupassa, entä viedä lapset päiväkotiin?
Kommentit (16)
Mutta aika hyvä kun tuli ilmi. Tietysti eri asia onko esim. leikkauksen jälkeisellä sairauslomalla vai flunssan takia...
on kiellettyä vain vastaavan (kuin mistä sairauslomalla) työn tekeminen toisella työnantajalla..
Taisi vaan laiskuus vaivata tai se kuuluisa masennus.
Ei kaikki sairauslomat johdu mahataudista tms
jos kotona ei voi hoitaa kun sairaana
Se sairaslomahan voi johtua tosi monesta syystä. Esim käsi kipsissä-> ei MITÄÄN vikaa voinnissa ja voin juosta kaupungilla ja ravintoloissa jne vaikka 24/7. Mutta työstäni pakko olla sairaslomalla koska sitä (nostelua, hoitotyö) en voi yhdellä kädellä tehdä.
Jos lääkäri on katsonut sairausloman tarpeelliseksi, se riittää. Silloin on ihan sama mitä ajallasi teet. Yleensä fiksu ihminen ei tee sellaista mikä estää tai hidastaa paranemista.
Jos mulla on nälkä ja tervitsen ruokaa, menen hakemaan sitä kaupasta, enkä kysele äitiltä siihen lupaa. Ja mitä tulee päiväkotiin: lähde kyselemään muiden mielipiteitä, niin kukaan ei anna kultaista kruunua, teet niin tai näin.
tai keskenmenosta. Kyllä silloinkin pitää syödä.
koska ei ole toista joka voisi käydä sairaan puolesta.
Ap:n kyyläävä naapuri tuli herättämään kesken unieni ja kysymään mitä teen kotona, kun kerran vein lapsen hoitoon ja kaupassakin oli minut nähnyt samalla reissulla. Tiesi, että käyn töissä.
Hänen piti saada selville, että jos olen lomalla, niin miksi lapsi on hoidossa. Sairaslomalla en olisi ruokakaupassa saanut käydä, koska silloin olisin kykenevä töihin ja jos olen sairaslomalla kotona, niin silloinkin minun pitäisi hoitaa lapseni itse. Lupasi ottaa yhteyttä työnantajaani, että vain lusmuilen.
Tuli siinä sitten kuumeisena kuultua muutakin. Koska olen yh, niin käytän vain yhteiskunnan varoja ja siitäkin syystä pitäisi minun mennä sairaanakin töihin, että edes jotenkin maksan yhteiskunnalle yh-velkojani takaisin.
Että sellainen tapaus. Sitten terveenä varmaan jaksan tällekin, työttömälle, välillä ilmiselvästi hakatulle vastata ystävällisemmin. Nyt vedin vain oven kiinni samalla hyvää päivänjatkoa toivottaen.
Ap:n kyyläävä naapuri tuli herättämään kesken unieni ja kysymään mitä teen kotona, kun kerran vein lapsen hoitoon ja kaupassakin oli minut nähnyt samalla reissulla. Tiesi, että käyn töissä. Hänen piti saada selville, että jos olen lomalla, niin miksi lapsi on hoidossa. Sairaslomalla en olisi ruokakaupassa saanut käydä, koska silloin olisin kykenevä töihin ja jos olen sairaslomalla kotona, niin silloinkin minun pitäisi hoitaa lapseni itse. Lupasi ottaa yhteyttä työnantajaani, että vain lusmuilen. Tuli siinä sitten kuumeisena kuultua muutakin. Koska olen yh, niin käytän vain yhteiskunnan varoja ja siitäkin syystä pitäisi minun mennä sairaanakin töihin, että edes jotenkin maksan yhteiskunnalle yh-velkojani takaisin. Että sellainen tapaus. Sitten terveenä varmaan jaksan tällekin, työttömälle, välillä ilmiselvästi hakatulle vastata ystävällisemmin. Nyt vedin vain oven kiinni samalla hyvää päivänjatkoa toivottaen.
Olisit heti paiskannut oven kiinni. Itse olen joutunut raahautumaan kauppaan sairaanakin, kun on ollut pakko ja mies ei ole ollut kotona. Vaikka kova flunssakin olisi, niin pakko saada lapsille ruokaa, niin se vaan on.
Kerran en jaksanut viedä lasta päiväkotiin ja energinen lapsi vei minusta täysin mehut ja nukkuakaan ei pystynyt.
on termi. Kykenemätön tekemään omaa työtään.
Pakolliset asiat voi hoitaa. ja joissain tapauksissa on parempikin että lapsi hoidossa niin äiti saa parantua rauhassa (riippuu paljon sairasloman syystä, mahatautisena en lähtisi tartuttamaan muita viemällä lasta hoitoon)
on kiellettyä vain vastaavan (kuin mistä sairauslomalla) työn tekeminen toisella työnantajalla.tTästä otateltiin melkein oikeudessa saakka työnantajani kanssa, koska hänestä en olisi saanut liikkua kaupoissa, käydä ravintolassa päiväsaikaan jne. Uskoi, kun lakimiehet jyrähti. niin minun liiton kuin työnantajani.