Mies ei halua kertoa mun raskaudesta perheelleen, kunnes sitten kun vauva on syntynyt!!!
Mua polttelisi ihan hirmuisesti kertoa, mutta mies ei halua. Han sanoo etta haluaa yllattaa perheensa sitten kun vauva on syntynyt lahettamalla heille sahkopostia ja kuvan vauvasta.
Han asuu siis eri maassa kuin vanhempansa ja veljensa. Han juttelee puhelimessa 1-2 viikossa vanhempiensa tai veljensa kanssa.
Ymmarratteko te miehen pointin?
Kommentit (9)
kannattaa tietysti valmistella sukulaisille kun maha isona
enkä tiedä olisiko minusta loppupeleissä tuohon. Jos ei tarvitsisi yhtään ajatella muita ihmisiä niin en olisi itsekään kertonut ennen kuin vauva syntyi, ei siksi että olisi kiva yllättää vaan siksi että en halunnut muiden sekaantuvan asiaan. Mutta emme siis tehneet niin, kerroimme rv 20+.
Tietyissä tapauksissa tuo on mielestäni ihan ymmärrettävää, toisissa ei.
Oma anoppini on hysteerikko, jolle on parempi kertoa asiasta vasta mahdollisimman myöhään (tämä on myös hänen toiveensa, koska tietää tapansa pelätä voimakkaasti ennakkoon).
Myös kaverini asenteen ymmärrän oikein hyvin; hänen anoppinsa asuu maassa, jossa woodoo on suosittua. Miehensä ei ole parhaissa väleissä isovanhempiinsa, ja haluaa suojella syntymätöntä lastaan omien isovanhempiensa mahdolliselta "pahalta silmältä".
Edellisissä tilanteissa asian piilottelu on erittäin ymmärretävää.
Mut jos piilottelee asiaa vain huvin vuoksi tai kiusatakseen, niin sitten en ymmärrä.
onko miehelläsi vaimo myös kotimaassa?
Jos kerran jatkuvasti juttelee heidän kanssaan. Aikoo sitten vältellä kertomasta neuvolakäynneistä, mahdollisesta seurannasta, mahdollisista vääristä hälytyksistä..
Itse tosin taisin kertoa kuopuksen tulosta sukulaisilleni vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta enpä ollut missään tekemisissäkään heidän kanssaan tuota ennen.
Tottakai olen kysynyt miksi ei halua kertoa ja ei oikein tieda itsekaan, sanoo vain etta haluaa sen olevan yllatys, kerrankin jymy yllatys kuulemma.
Hanen kulttuurissaan voidaan kylla olla salamyhkaisia tallaisista aiheista, ja on pahaa silmaakin ym uskomuksia mutta tama on meidan kolmas lapsi (nuorin on jo 5v) ja aikaisemmista kertoi perheellansa kun ehdotin.
Rakenneultra on kayty lapi, kaikki on ok, sukupuolikin olisi tiedossa. Mutta ei. Minusta taas tuntuu hullulta jos vaikka kavisikin jotain hullusti loppuvaiheessa, niin kauheaa olisi sitten sellaisia uutisia kertoa jos perheella ei ollut mitaan tietoa koko raskaudesta.
Miehen veli viela kysyi etta eikos teille viela yhta lasta tule (olis silloin rv12) niin mies oli ollut hiljalleen vaan...
ap
valitettavasti.
En muuten todellakaan ymmärrä miksi haluaa pitää salassa.
valitettavasti. En muuten todellakaan ymmärrä miksi haluaa pitää salassa.
Vain kolmatta lasta pidetaan salassa vanhemmilta? Ei ole kaynyt kotimaassaan viimeiseen kolmeen vuoteen. Ja silloinkin me koko perhe mukana.
ap
vaan sukulaistenkin pitäisi saada "elää" raskausaika ja valmistua lapsenlapseensa. En tiedä sitten miehesi kulttuurista, mikä siellä on tapana. Itse loukkaantuisin, jos minulta salattaisiin lapsenlapsen syntymä.