Auttakaa nyt, kannattaako opiskella sosiaalialaa vai kaupallista?
Olen siis lähihoitaja ennestään, mutta työ on alkanut todella kyllästyttämään enkä jaksaisi sitä samaa enää yhtään. Siis ihmisten hoitamista.
Kuitenkin jos opiskelisin sosionomiksi, niin tehtävät olisi varmaan aivan erilaista, lähinnä toimistossa istumista, mutta toki paljon puhelimeen vastaamista ja myös hoitotyötä. Palkka myös olisi suunnilleen sama kuin nytkin, ehkä vähän pienempikin, koska ei olisi viikonlopputöitä. (kokemuslisätkin luultavasti säilyisivät, kun on saman alan työtä tehnyt)
Toinen vaihtoehto olisi opiskella tradenomiksi, olisin kiinnostunut taloushallinnosta. Alalta ei kuitenkaan päivääkään työkokemusta, ja ikää reilu 30 vuotta. Tämä työ kuitenkin kiinnostaisi enemmän kuin tuo iänikuinen hoitotyö. Mutta opiskelenko turhaan ja valmistun työttömäksi??
Antakaas neuvoja, kun itse en osaa millään päättää.
Kommentit (10)
Pääkaupunkiseudulla varmasti kysyntää molemmille. Syrjemmässä ei välttämättä tradenomit työllisty
onko tradenomienkin palkat siellä 1700-1800e tienoilla? Näin ainakin yhdellä tutullani, joka on taloushallinnon töissä yhdessä yrityksessä.
Siinä tapauksessa palkkani laskisi huimasti, kun nyt saan viikonlopputöitä tekemällä noin 2200e.
opiskelisin myös AMK:ssa, en ole lainkaan yliopistoihmisiä.
opiskelisin myös AMK:ssa, en ole lainkaan yliopistoihmisiä.
asiakkaiden kanssa, eikä niinkään toimistossa istumista. siis tokihan sellaistakin työtä löytyy, mutta enemmän sosionomit työskentelevät juuri asiakkaiden kanssa.
t: sosionomi
opiskelisin sosionomiksi, niin voisin tehdä työtä jossain kotipalveluun liittyvässä. Tai esim. omaishoidon tukien parissa.
Nykyisessä työpaikassanikin tällainen sosionomi on, ja hän kyllä näyttää istuvan lähinnä toimistolla.
opiskelisin sosionomiksi, niin voisin tehdä työtä jossain kotipalveluun liittyvässä. Tai esim. omaishoidon tukien parissa. Nykyisessä työpaikassanikin tällainen sosionomi on, ja hän kyllä näyttää istuvan lähinnä toimistolla.
mutta enemmistö sosionomin töistä kuitenkin asiakkaiden parissa. mutta toisaalta, jos olet juuri tuollaisesta työstä kiinnostunut, niin mikäpä estäisi sinua sosionomiksi opiskelemaan ja sellaista työtä hankkimaan :)
-7
mutta mä en olekaan koskaan nähnyt sosionomia, joka vaan istuis toimistos, vaikka hyvin samankaltaisia töitä heidän kanssaan teemmekin
äärellä. Minä toimin tutkimustiimissä projektisihteerinä. Ihan kiva ja mielenkiintoinen duuni..
..ystäväni on perhetyön koordinaattorina ja sosionomi. Eipä hänkään pahemmin tuota perinteistä asiakastyötä tee..
tarjolla, esim. kirjanpitoihmisille. Että jos kiinnostaa niin anna mennä. Ei ikäsi ole mikään ongelma.
Terveisin tradenomiopinnot keskeyttänyt, nyt sosiaalialasta kiinnostunut :)