Joko on raskaana olevia rokotettuja? Mitä sivuvaikutuksia?
Mietin että ovatko sivuvaikutukset raskaana lievempiä vai rajumpia.
Kommentit (23)
Vielä ei ainakaan ole mitään sivuvaikutuksia. Pistoskohta on arka jos sitä painaa, muuten ei tunnu erityistä kipua tms. Odotellaan...
Yöllä käsi kipeytyi enemmän, nyt hihan hipaisukin sattuu. Muutenkin on kipeä olo, välillä pyörryttää ja koko ajan väsyttää. Kuumetta ei kuitenkaan varmaan ole.
Oulussa olevan rokotuksien laittaminen.
Tällä viikolla rokotetaan niitä, joilla laskettuaika joulukuussa..
Mulla la joulukuussa ja rokotteen saan vasta ens viikolla!
rokotus aiheuttaa luulosairautta? Eli oikein etsimällä etsitään sivuvaikutuksia?
otin rokotteen ja käsi oli aikas kipeä ja arka on vieläkin. Muuten ei mitään oireita. 32 viikolla mennään raskaudessa.
Käsivarsi ja lapaluun seutu arka ja vähän särkevä, ei muita vaikutuksia.
Enpä jaksa uskoa että mitään selvää eroa olisi raskaana olevien ja muiden välillä noissa oireissa, yksilöllistä vaihtelua on joka tapauksessa.
Ite kävin tänä aamuna piikillä, nyt on käsivarsi vähän kipeä mutta ei ainakaan vielä mitenkään pahasti.
pistettiin aamulla.Ei mitään oireita,ainakaan vielä.Pistoskohtakaan ei ole kipeä.En kyllä odota oireita ennen iltaa... viikkoja 37+0.
Ei mitään oireita. Pistokohta ihan inauksen arka, kuten verikokeenkin jälkeen. Ei muuta.
Tuntuu muutenkin, että tässä on nyt tulossa koko kansan kaatava tauti ja sitä edeltävä puoliksi tappava rokote.
Rauhallisesti nyt! Tapaus kerrallaan. Jos/kun taudin saa, niin suhtautuu siihen tavallista flunssaa vakavammin lepää/käy lääkärissä ym. Ehkä nyt luodaan tästä liian suurta hysteriaa.
keskiviikon käsi oli kipeä, otin panadolia siihen. Tänään on ollut vielä vähän arka, mutta en ole ottanut enää särkylääkettä.
Eilen olin myös tosi väsynyt, mutta voi johtua ihan muustakin.
rv25
Olen raskausviikolla 32 ja vasta viikon päästä on ensimmäinen mahdollinen rokotuspäivä. Täällä päin (Espoossa) rokotetaan tällä viikolla vain rv 36+ olevia.
Eilen oli pistopaikka aika kipeä, mutta vain lihasta liikuttaessa. Ei siis särkyä. Ei mitään muita oireita.
Aamulla 10 aikaan sain rokotteen, nyt on käsivarsi kipeä muttei onneks vielä ainakaan toimintakyvytön. Väsyttää ja supistaa, väsymys saattaa tietty johtua rokotuksesta mutta supistais varmaan muutenkin.
Nyt kyllä kaikki raskaana olevat joita väsyttää otatte puhelimen käteen ja teratogeeniseen yksikköön yhteys ja samoin myrkytyskeskukseen, oikeusturvayksikköön ja potilasasimiehelle rimpautus!
Onhan sn kyllä vakavia oireita tämä väsytys ja pistoskohdan arkuus.
ja käsi kipeytyi illalla eikä sillä kyljellä voinut nukkua. Vieläkin on hieman arka. Mutta muita sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt. Jos ei alkavia synnytyssupistuksia lasketa :).
Olen viikolla 40 (eli supistukset oli odotettavissa muutenkin)
pystynyt nukkumaan sillä kyljellä. Saattoi olla vähän lämpöä, mutta niin vähän etten edes mitannut. Muuten ei oireita.
Oulussa olevan rokotuksien laittaminen.
Tällä viikolla rokotetaan niitä, joilla laskettuaika joulukuussa..