kova stressi, SYDÄN MULJAHTELI???
oli ihan hirveä tunne, aivan kuin olis pompannut ylilyöntejä, olin kiihtynyt kovan stressin vuoksi, johtuikohan vain siitä?vaarallista?
Kommentit (8)
Kerran sattui olemaan silloin sykemittari päällä ja syke pomppasi yli 180 mutta hetkessä palautui taas normaaliksi.
jotka tuntuvat muljahteluna ovat erittäin yleisiä varsinkin nuorilla naisilla. Harvoin löytyy mitään elimellistä vikaa.
Itselläni on juuri tutkittu perinpohjin, mutta syy jäi tuntemattomaksi (=stressi) kuten useimmiten näissä lisälyöntitapauksissa.
Jos se yhtään lohduttaa, niin mulla on muljunut joidenkin minuuttien välein nyt kesäkuusta asti. Ja kyllä, niitä lisälyöntejä tulee tutkitusti minuuttien välein ja usein sarjoissa. Ihan perseestähän se on, mutta ehkä se taas jossain vaiheessa rauhoittuu. Minulle ehdottivat betasalpaajia ja jos oikein häiritsee, niin voi harkita jotain lääkitystä. Mutta jos sulla on jokusen kerran muljunut, niin ota lohtua siitä, että mulla tulee muistaakseni noin 2000 lisälyöntiä joka vuorokausi...
Liikaa bilettämistä. Poltin askin tupakkaa parissa viikossa ja aina viikonloppusin meni 4 keskikaljaa. Salmiakkia ja lakritsaa söin päivittäin aina lenkkeilyn ja punttisalin jälkeen.
Aluksi oli vain muljumista sitten kun verenpainettakin oli pitkään niin alkoi pistelemään rintaan ja pukkasi hikeä. Hikeä tuli vaikken edes liikkunut.
Sitten lähdin hoitoon. Sydän oli rasittunut pahasti. Lääkärin tuomio oli että saunominen, urheilu, salmiakki, tupakointi (vaikkakin vähäistä eli pari tai yksi jokatoinen päivä), alkoholi pois.
Työnteonkin lopetin stressiin vuoksi. Aloitin sosiaalipummin elon. Mieluummin näin kuin kuolema nuorena.
Nyt on jatkunut jo pari kuukautta,vaiko kolme,mut sydän jättää lyönnin välistä. Sydän tuntuu tosi raskaalta. En tuu muuhun tulokseen,et mua stressaa miehen lapset, ne ei oo ees mun. En tajua miks mä otan sen suurimman vastuun niistä? Stressaa nii vitusti. Pelkään,et kohta ratkee sydän.
Lääkärissäki sanoin asiasta mut ne vaan nauraa,et se on sun ikäses normi juttu. Ei otettu tosissaan.
Minne täs pitäis oikeen mennä.
Käyttäjä5126 kirjoitti:
Nyt on jatkunut jo pari kuukautta,vaiko kolme,mut sydän jättää lyönnin välistä. Sydän tuntuu tosi raskaalta. En tuu muuhun tulokseen,et mua stressaa miehen lapset, ne ei oo ees mun. En tajua miks mä otan sen suurimman vastuun niistä? Stressaa nii vitusti. Pelkään,et kohta ratkee sydän.
Lääkärissäki sanoin asiasta mut ne vaan nauraa,et se on sun ikäses normi juttu. Ei otettu tosissaan.
Minne täs pitäis oikeen mennä.
Sydän voi täysin terveelläkin lumpsahdella toisinaan. Stressi toki voi tuoda rytmiin ongelmia.
En nyt usko lääkärin nauraneen, vaan ehkä vähätelleen ongelmaa - mikä hemmetin ärsyttävää lääkärin puolelta.
Täähän on selvä juttu, sä et viihdy miehen lasten kanssa, vaikka se mies olisikin maailman kultaisin heppu. Olette vissiin muuttaneet yhteen ja tadaa, sun pitää arki jakaa jonkun toisten lasten kanssa.
Ihmiset älkää muuttako yhteen. Älkää perustako uusperheitä. Seurustelkaa, pitäkää omat asunnot niin kauan, kun lapset eivät ole muuttaneet omaan kotiinsa.
Olen käynyt joitakin vuosia sitten lääkärissä lisälyöntien takia. Niitä tuli säännöllisesti ja usein, tuntui tosi ikävältä, mutta ovat kuulemma vaarattomia ja johtuu usein stressistä. Mikäli lisälyönnit olisivat jatkuneet pitkään (ja olleet häiritseviä), niin olisi ollut mahdollista tutkia vuorokauden ajan jollakin ihoon laitettavalla laitteella ja niiden perusteella joku kevyt lääkitys lisälyöntien hillitsemiseen. Menivät kuitenkin ohi itsestään eikä tutkintaa ja lääkitystä tarvittu!
vaarallisena,ei ainakaan mulla oo ollu..Aina stressi tilanteessa(=yleensä sotkua parisuhteessa)mulla pamppailee ihan miten sattuu! Tuntuu muutenki mutta nukkumaan yrittäessä vielä korostuu..