Kaikki influenssarokotteet ovat yhtä vähän tai paljon testattuja kuin sikainf.rokote
Rokote tehdään aina kulloistakin influenssaa vastaan ja on saman vuoden rokote. Influenssarokotteet eivät ole ennenkään olleet sen testatumpia tai seuratumpia kuin tämä kiistanalainenkaan on. Siksi on outoa, että hoitohenkilökunnastakin iso osa kieltäytyy rokotteesta, sillä heillähän pitäisi tietämys olla, kai...
Kommentit (9)
Ei ole kyse uudesta rokotetyypistä. Selvittäkää faktoja jostain muualta kuin rokoteinfo sivuilta, jotka ovat täynnä sontaa.
Elohopeaa on rokotteessa sama määrä kuin yhdessä silakassa. Ethän toki syö niitäkään?
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotuksetjarokottaminen
Euroopan lääkeviraston jo aiemmin hyväksymään mallirokotteeseen (H5N1) on vaihdettu uusi H1N1-sikainfluenssavirus. Näin toimitaan myös kaikkien kausi-influenssarokotteiden kanssa, eli niihin vaihdetaan uusi virus joka vuosi.
Sikainfluenssarokote sisältää pieniä osasia sikainfluenssaviruksen pinnalta. Rokotteessa on tehosteainetta, joka parantaa sen tehoa. Sikainfluenssarokotteessa käytetty tehosteaine koostuu tavanomaisista aineista, joita saadaan ravinnosta tai esimerkiksi vitamiinivalmisteista. Vastaavanlaista tehosteainetta on käytetty kausi-influenssarokotteessa yli kymmenen vuoden ajan. Huolenaiheita ei ole tutkimuksissa noussut esille.
Rokotteessa käytetty tehosteaine (AS03) sisältää lähinnä kehossa muutenkin esiintyviä, normaaliin aineenvaihduntaan liittyviä yhdisteitä, kuten E-vitamiinia. Tehosteaineella on tehty kaikki normaalit rokotteen myyntilupaa varten tarvittavat turvallisuustutkimukset. Näissä tutkimuksissa tehosteaine todettiin turvalliseksi ja tehokkaaksi.
Rokotteessa käytetty säilöntäaine tiomersaali on sellaisessa muodossa, että se sisältämä elohopea ei kerry elimistöön vaan poistuu nopeasti. Tiomersaali on vuosikymmenien käytössä osoittautunut lastenkin rokotuksissa turvalliseksi. Rokotteen elohopeamäärä on lisäksi niin pieni, että enemmän elohopeaa saa esim. kala-ateriasta.
Lisäksi sikainfluenssarokotteessa on äärimmäisen pieniä määriä kanamunan valkuaista ja formaldehydiä. Voimakas yliherkkyys rokotteen ainesosille on erittäin harvinaista.
Uskokaa jo, kyse ei ole mistään uudesta tappajarokotteesta kuten rokoteinfo yrittää uskotella.
mitkä ei aiheuta autismia? ostamalla? miten?
MPR-rokote ei aiheuta autismia. Ei yhdenkään tieteellisen tutkimuksen mukaan.
Kausi-influenssa rokotuksiin vaihtuu vuosittain vain virus. Apu- ja säilytysaineet ovat olleet jo vuosikausia samat. Näitä on annettu jo jostain 80-luvulta asti.
H1N1-rokotteessa jota suomeen on tilattu (Pandemrix) ei ole samoja aineta vaan samantyyppisiä. Kyse on kahdesta täysin eri rokotteesta. Pandemrix sisältää elohopeaa ja skavaleenia mitä kausirokote ei tietääkseni sisällä.
perehtyä asioihin ennenkuin arpoo tänne kirjoituksiaan.
se virus eivätkä niinkään apuaineet ym. -80-lukulaisissa rokotuksissa taas elohopeaa hyvin todennäköisesti oli, sillä siitä on luovuttu lasten rokotuksissakin vasta joitakin vuosia sitten. Omalle päiväkoti-ikäisellenikin olen itse ostanut elohopeattoman rokotteen vakirokotteen tilalle. Tietoni rokotteiden iästä olen saanut erikoislääkäriltä, en keksi niitä itse. -ap
Omalle päiväkoti-ikäisellenikin olen itse ostanut elohopeattoman rokotteen vakirokotteen tilalle. Tietoni rokotteiden iästä olen saanut erikoislääkäriltä, en keksi niitä itse. -ap
mistäs ostit ko. rokotteen?
muuta rokotusohjelmaan kuuluvaa rokotetta. Elohopeallisia pistettiin siis vielä muutama vuosi sitten. Nykytilanteesta en tiedä. -ap