Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodelepo+pienet lapset=mahdoton yhtälö...

Vierailija
26.10.2009 |

Meillä on neljä pientä lasta, nuorin 2,5kk (vielä sairaalassa, koska syntyi keskosena) ja vanhin 5v. Minulla on parin kuukauden päästä leikkaus (poistetaan munasarjat ja kohtu kasvainten takia) ja sen jälkeen pitäisi olla vuodelevossa tai ei ainakaan saisi nostaa mitään maitopurkista painavampaa ja lapset painaa himpun verran enemmän. Mies pystyy olemaan ekat 1-2viikkoa kotona, mutta sen jälkeen olisi tarvetta esim. lastenhoitajalle, koska lääkärin mukaan vähintään 1-2kk kestää tuo nostelukielto. Kaupungilta emme apua saa tämän suhteen ja jostain pitäis löytää luotettava lastenhoitaja.

Nyt lasten kanssa on heidän kumminsa ja/tai isovanhemmat kun minä tai minä ja mies ollaan nuorimman luona sairaalassa. Pari kummia, jotka täällä lähellä asuu niin toinen aloittaa uudessa työssä vajaan 2kk päästä ja toisen lomautus loppuu reilu 2kk päästä. Sillon heistä ei enää ole apua kun korkeintaan viikonloppuisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eläkää lattia elämää. Kaikenlaisia levy-hinausviritelmiä jne. minä ainakin kehittelisin tai sitten laittaisin kiireesti vaikka mol:n sivuille työpaikkahakemuksen lastenhoitajaa tarvitaan.

Vierailija
2/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu kohtu kun meidän nuorin oli 3kk ja kyllä sitä poikaa piti vaan välillä syystä tai toisesta nostella. Eli kyllä siinä joku toinen täytyy olla apuna, jos ei muuta mahdollisuutta niin palkkaa lastenhoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastahan ois, jos saat jostain itelles apua päiviksi, mutta kyllä sä vauvaa saat nostella leikkauksen jälkeen. Täytyyhän sektoitujen äitienkin nostella vauvaa melkein heti. Tuskin teijän keskonen niin hirveesti vielä sit painaa. Hankalintahan on nosto alhaalta ylös, eli jos pidät vauvaa vaunuissa/hoitopöydällä/sylissä päivällä, etkä kauheesti joudu nostamaan alhaalta, niin se on sun mahas kannalta parempi.

Isompia sä et kyllä voi oikein nostaa, eli apu ois siinä mielessä kyllä hyvä. Itkupotkuraivarin saanut makaa sitten lattialla, kunnes nousee ylös! ;D Voimia!

Vierailija
4/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalliseen päiväkotiin/perhepäivähoitoon tuoksi ajaksi, siis miehen työajoiksi. Ethän saa kotihoidon tukea kun olet äitiyslomalla, joten menetät vain hoitomaksun verran, ja todennäköisesti yhden tienaajan taloudessa hoitomaksu on tosi pieni, vähemmän kuin mitä lasten ruokiin menisi kun ovat kotona. Nyt kiiruusti hakemukset vetämään!

Vierailija
5/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maalla vastaavasti, vielä 1970-luvulla oli näin ja yksinhuoltajakin pääsi työhön kun kodinhoitaja tuli kotiin lapsia hoitamaan...

Tässä asiassa ainakin ollaan menosa huonompaan suuntaa, kun ei kotiin saa kunnallista kodinhoitoapua. Ei asiat niin hyvin olekaan hyvinvointimaassamme.

Minä saattaisin teidän tapauksessa - jos ei ole varaa palkata hoitajaa, vaikka siihenkin saatte tukea, niin väläyttäisin viranomaisille mahdollisuudesta, etä lapsia ei voi pitää kotona, vauvaon liian pieni ja kielto varmaan alkuun infektiosairauksien välttämiseksi viedä hoitoon päiviksi, että sijoitukseenko pitää turvautua kunnes olet kunnossa ja voit hoitaa lapset.

Lasten sijoittaminen tulee yhteiskunnalle kalliiksi, joten varmaan haluavat muun ratkaisun teille, kun annatte tämän vaihtoehdon viimeisenä keinonanne.

Onhan kunnalla perhepäivähoitajia, ehkä palkkaavat teitä varten yhden.

Vierailija
6/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se päivähoitopaikka, laitat vain hakemuksen heti. Viimeistään neljän kk:n päästä on hoitopaikan löydyttävä lain mukaan. Luulisi kunnalle olevan sama hommata se aikaisemminkin, samanpituiseksi ajaksi tarvinnet sen kuitenkin. Siirrä siis leikkausta tuonne neljän kk:n päähän ellei muu auta.

Eikä tule edes kalliiksi. Jos rupeat itse hankkimaan hoitajaa, joudut maksamaan kuukausipalkan lisäksi työnantajakulut ja menot nousevat vähintään tonniin-pariin kuukaudessa. Lisäksi jäät ilman hoitajaa jos hoitaja sairastuu tms.

Kunnallinen hoito maksaa ENINTÄÄN 538 euroa neljältä lapselta, jos perhe on hyvätuloinen. Ap:lla todennäköisesti vähemmän.

Vierailija
7/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

490 kuussa jos menee täydet maksut, suosittelen!

Vierailija
8/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä painotti sitä kun meidän neiti oli kotiutuessani vaan 2,8kg painoinen, etten häntäkään saa nostella. Sektio on kuitenkin pikkasen eri kun se, että poistetaan kohtu ja munasarjat.

Vierailija
9/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto, jos emme hoitajaa löydä. Tosin ei sekään ratkaise sitä, jos nuorin on sillon jo kotiutunut, että miten sitten hänen nostot hoidan kun ei sais nostaa. Täytyy varmuudeks laittaa ne hakemukset kuitenkin. Leikkausaikaa ei voi siirtää, koska kasvaimet kasvaa ja se aika menis luultavasti jonnekin puolen vuoden päähän ellei pidemmällekin.

ap

Vierailija
10/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa päästä lastensuojelun asiakkaiksi, vaikka lastensuojelun tarvetta ei ole. Muuten lastenhoitoapua ei ole saanut kotiin, mutta lastensuojelun asiakkaana kyllä.

Joskus jopa viranomainen on tarjonnut yh-äidille vastaavassa tilanteessa lastenkotia ratkaisuksi!

Minusta meidän yhteiskunnassa on menty ihan metsään, subjektiivinen päivähoito-oikeusko se on syönyt esim. kodinhoitajien arvokkaan työn lapsiperheiltä, vai mikä ihme täällä on vialla, kun apua ei saa?

Vierailija
11/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi reuma todella rajulla reumakuumeella ja siitä lähti sitten kipuilemaan kun vauva oli 2kk.

En kertakaikkiaan kyennyt nostamaan,enkä kunnolla kävelemäänkään ekaan 2 viikkoon ja siitä 2kk eteenpäin pystyin kävelemään,mutta kädet ei kantaneet... Kyllä siinä monia itkuja itkettiin :(

Me vuokrattiin siirrettävä Vaavi-sänky,aika kevyt työntää ja meidän esikoinen (4,5v) työnsi mulle vauvaa siinä,itse olin joko sohvalla tai sängyssä koko päivän aina.

Me ei siis myöskään saatu kunnalta (tai mistään....) apua,eikä vakituisen lastenhoitajan palkkauskaan tullut kyseeseen.

Kun miehellä oli pidempiä päiviä töissä niin palkattiin tuttu nuori tyttö kotiavuksi (noin kerran viikossa). Ja esikoinen (raukkaparka) auttoi mua kotona...

Vietettiin siis todella paljon aikaa sängyssä maaten.

Hoitoalustakin oli sellainen pehnyt jonka päälle esikoinen sängyllä siirsi vauvan ja minä vaihdoin vaipan siinä. Pylly putsattiin vaan puhdistuspyyhkeillä,enhän päässyt pesemään...

Kyllä se arki opettaa,kun on pakko :(

Vierailija
12/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli palkkaa joku hoitamaan lapsianne kotiinne. kela maksaa tukea yksityisen hoidon järjestämiseen. luulisi näinä aikoina jonkun olevan kiinnostunut..

Vierailija
13/13 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan saat kahdessa viikossa lääkärintodistuksella hoidon järjestymään kunnallisella pouolella. Meidän kunnan sivuilla päivähoidon kohdalla lukee, että haku 4kk aiemmin tarvetta, mutta jos työtön saa työpaikan tai on opiskelupaikka on, niin silloin kunnan velvollisuus on järjestää hoito kahdessa viikossa. Näin meillä lukee just sen tarkistin.

Varmaan lääkärintodistuksen luulisi olevan yhtä painava syy - ei tässäkään tapauksessa äiti voi hoitaa lapsiaan. Mutta niin kuin totesit, on vauva kuitenkin, joten sanoin aiemmin kuinka vihjaat sijoituksesta koko lapsimäärälle, se on kunnalle kallista eivätkä sitä siksi halua jos vain muuten asia ratkeaa. Voivat palkata teille pph:n tai tätä varten ihmisen. Sellaistakin on nähty. Eihän viranomaiset voi suostuia siihen että kerrot lasten olevan oman onnensa nojassa kunnes isä tulee lkotiin. Työpaikan menetyksen uhalla ei varmaan voida vaatia miestäsi olemaan pois työstä, sen jälkeen sossu joutuisi teidät elättämään. Kovat puheet sinne kuntaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan