Saimme kasan vaatteita tuttavalta mutta käyttävät huuhteluaineena..
etikkaa.
Niissä kaikissa on sama outo haju, sellainen "tunkkainen".
Pesin pari paitaa omien vaatteidemme kanssa ja niissä paidoissa vieläkin lievänä se haju.
Olen ennenkin huomannut saman niiden vaatteissa, jotka käyttävät etikkaa.
Harmittaa kun joudun pesemaan puhtaat vaatteet vain edellisen käyttäjän vuoksi.
Kiitollinen toki olen vaatteista ja jollain aijon häntä muistaakin kun rahaa ei niistä halua.
Kommentit (11)
varsinkaan tunkkaista hajua.
Väittäisin, että se on joko koneesta tullutta ummehtunutta hajua tai sitten kuivatuspaikasta, jos on vaikka kosteana säilyvä kellari tms. huonosti ilmastoitu paikka.
Me asuttiin yhteen aikaan rintamamiestalossa, jonka kellarissa oli pesutilat ja pyykinkuivaus, eikä se tila ei ikinä kuivunut, ei ikinä, vaikka laittoi patteria isolleen. Vaatteisiin jäi sellainen tympeä lemahdus, joka vieläkin, jos noita vaatteita nuuhkaisee kosteina, tuntuu erittäin selvästi. Kuivana ne ei sentään enää käryä.. =0)
Meillä etikka saa kyllä vaatteet raikkaiksi. Ehkä tunkkaisuus johtuu siitä kun vaatteita on säilytetty varastossa?
että ekä etikkaa on haluttu käyttää a)tuomaan pyykeille pehmeyttä b)kirkastamaan värejä c)estämään kalkkisaostumien muodostumisen koneeseen.
sait kasan vaatteita ja valitat kun joudut ne pesemään..kiittämättömyys on maailman palkka!
ette itse vaan haista sitä enää. Kyllä todella niihin vaatteisiin jää semmonen etikan tuoksu, jos sitä on käytetty.
ette itse vaan haista sitä enää. Kyllä todella niihin vaatteisiin jää semmonen etikan tuoksu, jos sitä on käytetty.
Joka kerta ei etikkaa käytetä niin luulisi silloin haistavan.
Eikö ole aika tujua tavaraa? Miten vaatteet kestää sen? En ole muuten ikinä moisesta ennen kuullutkaan.
käytetään silti sitä pyykkien kanssa, eikä ne pyykit todellakaan haise. kyllä olisin huomannut jos haisisivat.
jos sitä on pyykissä käytetty.
Niillä on vaan paskanen kone, täynnä zeoliittia yms, joka sinne jämähtää. Sitruunahappopesu 90 asteessa ja tavallinen pesu pesuaineella päälle niin ei haise vaatteet enää tunkkaiselle!
Etikka ei haise (ellei nyt litrakaupalla lapata koneeseen) mutta vanha homehtunut ja kalkin peittämä kone kyllä haisee.
Ehkä tämä ihminen on vaihtanut etikkaan kun ei enää uskalla käyttää mitään muutakaan huuhteluainetta, av-palstaa luettuaan. Entäpä jos ei olisi käyttänyt yhtään mitään ja vanhan pesukoneen ummehtunut haju viipyilisi vaatteissa. Minä olen sellaiseenkin törmännyt.