Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko, jos elimesi annettaisiin toisille kuoltuasi ilman lupaa?

Vierailija
26.10.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään suutu.

Vierailija
2/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisinhan kuollut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastaa elimeni.

Vierailija
4/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä en enää elimiä tarvitse, niin hyvä, jos joku saa niistä avun ja voi jatkaa elämäänsä.

Vierailija
5/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinähän oli tarkoitus että elimiä voidaan käyttää jos ei ihminen ole eläissään tätä kieltänyt. Eli kieltäytymisen mahdollisuus on, joten mitään ei vainajan vastentahtoa luovuteta.

Minusta tämä uudistus olisi parempi, koska luultavasti aika monet, minä mukaanlukien, on hävittäneet elintenluovutustestamentin, eikä aina omaisetkaan tiedä vainajan tahtoa.

Vierailija
6/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuollut niillä elimillä mitään tee. Minusta on ihan käsittämättömän itsekästä kieltää ottamasta esimerkiksi sydän sitä tarvitsevalle. Jonkun uskonnollisen uskomuksen perusteella jotenkin ymmärrän (vaikka ateisti olenkin)

Ja muistakaa nyt ihmeessä tehdä se testamentti ja kertoa läheisillenne tahdostanne. Ja myös siitä, jos ette ralua elimiänne kierrätykseen.

Vierailija
7/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt elinluovutustestamentin, mutta jos kortti sattuisi häviämään, niin olen miehelleni sanonut, että kaikki luovutukseen kelpaavat elimet tulee luovuttaa.. Jos sattuisin kuolemaan niin..

Pidän luovutusasiaa tärkeänä, koska eräs läheiseni sairastui nuorena niin, että joutui elinsiirtoon. Ilman luovutettua elintä ei elämän jatkumiseen olisi ollut mitään mahdollisuutta..

Vierailija
8/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän olisin jo kuollut

Vierailija
9/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut toisaalta olisihan se väärin, jos en siihen lupaa olisi antanut. Pidän kuitenkin aina mukana elinluovutuskorttia ja mieheni tietää siitä..tosin pitäisi varmaan kertoa asiasta muillekin.

Vierailija
10/19 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... saa minun puolestani uusiokäyttää vaikka kaiken:-)

Vierailija
11/19 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään käsitystä minne olen hukannut joskus muinoin täyttämäni elintenluovutuskortin, joten tuskin sitä kukaan muukaan minun kuoltuani löytäisi.

Vierailija
12/19 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin onnellinen, jos joku ruumiillani apua saa.

Olen luovuttanut vertakin 40 krt ja en ole kenellekään mennyt kummittelemaan.

Vierailija
13/19 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen huomaa jos ne on suuttuneet?;)

Vierailija
14/19 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyisin haudassani.

Vierailija
15/19 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty

Vierailija
16/19 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mustaksi muuttuisin:)

Vierailija
17/19 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on kyllä tehtynä se elintenluovutustestamenttikin, joten olen ehkä väärä ihminen vastaamaan tähän kysymykseen.

Vierailija
18/19 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä ajatus. Kuolleista kuitenkin hyvin pieni osa on sellaisia joiden elimet kelpaavat ja kun niistäkin häviävän pieni osa on elintenluovuttajia niin ymmärrän ongelman.

Yhteisenhyvän merkeissähän ihmisiltä voidaan riistää koti, maat ja mannut vain sen takia että halutaan joku tie vetää niiden yli. Vahinko/hyötysuhde on täysin toista elävien keskuudessa kuin laitetaan vakavasti sairas ja kuollut vastakkain.

On eri asia olla elintenluovuttaja kuin antaa ruumiinsa lääketieteelle. Monella tuntuu olevan se käsitys ettei vainajasta silloin jää mitään jäljelle haudattavaksi.

Vierailija
19/19 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elimien luovutuksessa ns ilman koneita menetyvää pidetään keinotekoisesti hengissä, jotta elimet säilyvät. tätä saattaa jatkua viikkojakin. Sitten kun on lista valmista ja vastaanottajat valmiina, aloitetaan paloittelu ja klönttien kuskaus ympäri suomea/pohjoismaita ja sun annetaan kuolla pois jopa 20 kg keveämpänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi