Onko Baby Björnin rintareppu hyvä?
Kommentit (24)
Mulla on kapeat hartiat ja ihan pienen lapsenkin kanssa tuo reppu vaan putoaa hartioilta.
manducassa on lukko siellä ylhäällä selässä...
Ei ainakaan vuosi sitten ollut kuin keskiselän kohdalla. Malli varmaan kehittynyt vuoden aikana sitten. Henkselit olisi voinut laittaa ristiin, mutta silloin tuki tuli väärään kohtaan eli lapaluiden päälle ja pukeminen oli vaikeaa. Tuo Manduca roikkui hartioista alas ja sen tietää, mitä se tekee yli 10 min kantamisen jälkeen.
Lähdimme ostamaan juurikin tuota Manducaa ennakkokehujen mukaan, mutta mulle se ei sopinut. BB activen saa säädettyä napakasti ristiselkään tukevaksi. Meillä on miehen kanssa yli 20 cm pituuseroa ja säädöt saa helposti molemmille sopivaksi.
...bb synergy. eli samanlainen muuten kuin active, mutta verkkokangasta, eli vauvalle (ja kantajallekin) viileämpi.
olen tykännyt, sen minkä olen tuota kantanut. jakaa painon tosi tasaisesti, eikä paina pahasti mistään. vauvakin viihtyy (nyt vajaa 3kk:n ikäinen).
esikoisella testasin tavallista bb:tä, eikä kumpikaan tykätty. tuli hartiat ihan pirun kipeiksi.
manducakin meillä käväisi, mutta mä en siitä tykännyt.
eli summa summarum: meillä ollaan tuosta bb:stä tykätty, tosin aika vähällä käytöllä ollut toistaiseksi. mutta tällä käytöllä oikein jees. :)
Toppavaatteet itselle ja lapselle, ja sitten yritys liinaan - ei onnistu. Meillä siis käytössä oli trikooliina, joka olisi pitänyt olla todella kireällä ja sinne väliin lapsen saaminen + toppapuvun pitäminen suorassa on mahdotonta. Itseltä lähtee taju ja aikaa kuluu hirvittävän paljon.
Ja uskokaa, olen tehnyt tätäkin paljon, koska käytän koiria ulkona monta kertaa päivässä. Lisäksi liinan sidonnat estivät takin taskujen käytön - missä siis olivat kakkapussit.
Kyllä varmaan kovalla kovalla treenaamisella olisi voinut jonkun tekniikan tuohon kehittää, mutta mä totesin jo tuon perusteella, että liina ei oikeasti ole kätevä.