Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi pesi vauvan vaatteet tosi voimakkaasti hajustetulla

Vierailija
25.10.2009 |

pesuaineella. Oltiin siellä viikko ja hyvää hyvyyttään pesi kaikki vaatteet. Pitääkö mun kuitenkin pestä uudestaan vai voinko käyttää vauvalla? Vauva 2kk. Tuoksu on tosi voimakas.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesin yhdet lakanat tosi tuoksuisella pesuaineella (kaupasta sai näytteen), yleensä käytän hajusteettomia. Mun oli pakko pestä ne lakanat uudestaan, kun olin nukkunut yhden yön niissä. Tuoksu sai mut voimaan pahoin.

Jos yleensä käytät hajusteettomia tai mietoja hajuja, niin kai se vauvakin on tottunut siihen.

Vierailija
2/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin vastata sinulle jotain ärtsyä, hyvä että huomiot että anoppi yritti auttaa.

Joidenkin lasten vaatteet haisevat tupakalle, likaiselle, tunkkaiselle yms. ja kun mene omaa lastaan hakemaan näkee että koti on kuin sikala, vaikka kaverit ovat ns. hyvistä perheistä. Minusta on ihan kiva, kun vaatteista lähtee hento pesuaineen haju, tietää että on edes puhdasta.

3:n äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun anoppi pesi kaikki lasten mukana olevat vaatteet mäntysuovalla käsin, eli huuhtoikin huonosti. ne vasta löyhkäsi. kotona koneeseen suoraan... kiittämätön olen...

Vierailija
4/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole lapsellesi.

Eiköhän kyse ole kuitenkin vain esteettisestä haitasta :)

Toki jos lapsi olisi astmaatikko tai atoopikko joka reagoisi hajusteisiin, meillä molempia löytyy mutta en ole kummallekkaan käyttänyt hajusteettomia aineita.. eivät ole reagoineet niihin koskaan.

Itse kyllä varmasti pesisin ne pelkällä vedellä ja ulos tuulettumaan kun on kuivuneet.

Hyväähän tuo anoppisi ajatteli! Mutta kun ajat on erilaiset kun silloin kun hänen lapset olivat pieniä. Ei silloin mietitty millä vaatteet pestään, ei ollut mitään tarvetta.

Itse käytän hajusteellisia pesuaineita mutta pahin tuoksu tulee näistä kukkais ym huuhteluaineista :) yök, ne on hirveitä :D

Vierailija
5/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineen haju (en käytä sanaa tuoksu näistä synteettisistä) on vaikea saada pois, pesu ja huuhtelu etikalla, kuivatus ulkona auttanee, ainakin jos sen tekee pariin kertaan.

Hyvä, että ymmärrät suojella lastasi näiltä synteettisiltä kemikaaleilta, joita myös hajusteiksi kutsutaan. Osa raaka-aineista on todella teollisuuskemikaaleja, osa ns. ongelmajätteiksi luokiteltuja.

Mitä mikäkin pesu- tai huuhteluaine sisältää, sitä ei kerrota, joten vaikea tietää.

Vierailija
6/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin esikoiselle hommamsin erikoispesuaineet, mutta seuraavien vaattteet on pesty ihan millä sattuu :-)

Tiestysti jos laspet olisivat allergisia pitäisi olla tarkempi

Vierailija
7/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai mitä haittaa? Voi saada pahan ihottuman, hengitys voi mennä tukkoon, jne.

Vierailija
8/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla lapsen kavereista kans käytetään ties mitä hoitoaineita pyykkiin. lapset haisee ihan karmeille. itse en käytä ollenkaan enkä ymmärrä mihin niitä tarvii. pyyhkeet tulis pehmeämmiksi mut niihin sitä ei saa käyttää joten olen lopettanut kokonaan.

Vierailija
9/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on meitäkin, jotka tykkää hajustetuista pesuaineista. Minun nenään ne tuoksuu, ja mitä voimakkaammin tuoksuu, sitä parempi. Jaa mitä ei saa käyttää pyyhkeisiin? Huuhteluaineita? Kyllä mä käytän, kun tykkään pehmeistä pyyhkeistä.

Vierailija
10/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkeisiin ei saisi käyttää huuhteluainetta, vähentää imukykyä tai jotain. Itse käytän, todellakin. Anopilla saa käyttää sitten niitä koppura pyyhkeitä ihan riittämiin...

Vierailija
11/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieti, mikä niissä aineissa "tuoksuu".

Hyväähän se anoppi tarkoitti, mutta vanhalla kansalla on erilaiset opit. Itse en käytä kukkakedon hajuisia aineita, kun en pidä niiden hajusta enkä ajatuksesta olla 24/7 kemikaalipöllyssä. Yritän pitää muutenkin voiteet ja kosmetiikan minimissä.

Vierailija
12/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vaatteet on käytössä muutaman tunnin ja sitten niissä on taas joku puklu ja menevät pesuun, joten en rupeais tosiaan puhtaita vaatteita uudestaan pesemään.

Vierailija
13/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haju häiritsee, laita uudestaan koneeseen, jos ei, käytä lakanat normaalsti ja pese sitten.

En itse käyttäisi vauvan pyykissä hajustettuja tuotteita, kun en käytä aikuistenkaan pyykissä.

Huuhteluaineet ovat tuiki tarpeettomia juttuja.

http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/08/mihin-tarvitaan-pyykinhuuht…

Vierailija
14/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuskaillut miten saada pois tuo pesuaineiden haju vaatteista joita saimme lahjoituksena. Kun niitä on pesty uudelleen ja uudelleen edellisessä perheessä hajustetuilla aineilla niin itse hajustamattomiin tottuneena meinaan tukehtua!

Pyykinpesuaineen haju (en käytä sanaa tuoksu näistä synteettisistä) on vaikea saada pois, pesu ja huuhtelu etikalla, kuivatus ulkona auttanee, ainakin jos sen tekee pariin kertaan. Hyvä, että ymmärrät suojella lastasi näiltä synteettisiltä kemikaaleilta, joita myös hajusteiksi kutsutaan. Osa raaka-aineista on todella teollisuuskemikaaleja, osa ns. ongelmajätteiksi luokiteltuja. Mitä mikäkin pesu- tai huuhteluaine sisältää, sitä ei kerrota, joten vaikea tietää.

Vierailija
15/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ymmärrät suojella lastasi näiltä synteettisiltä kemikaaleilta, joita myös hajusteiksi kutsutaan. Osa raaka-aineista on todella teollisuuskemikaaleja, osa ns. ongelmajätteiksi luokiteltuja.

Mitä ongelmajätteiksi luokiteltua pesuaineet sisältävät?

Vierailija
16/16 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ottanut siitä stressiä, vauva käytti vaatteita ja sitten kun likaantuivat, pesin normaalisti tuoksuttomalla aineella.

Meillä ei perheessä tule mitään allergiareaktioita tuoksuista, vaikka hajusteettomia aineita käytetäänkin. Jos tulisi, niin ehkä sitten olisin pessyt vauvan vaatteet vedellä uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi