Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sepramin aloitus, miten nopeasti tullut aloitusoireet?

Vierailija
25.10.2009 |

Otan nyt viikon verran 10mg ja sitten 20.

Mitä oireita tullut?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lopetin juuri sepramin syömisen ja ennen ei ole ollut mitään ongelmia hiusten lähtemisessä joten kyllä voisin veikata että sepramilla on jotain osaa ja arpaa hiusten lähtöön. Mutta katson nyt kuinka tämä suttaantuu jos hiuslaatu paranee niin ainakin tiedän et se o sitten tuon lääkkeen vika.

Vierailija
2/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yksi jolla seksuaalisia vaikutuksia. Tosin mulla ei halut hävinny minnekään, vaan tunto lähti eikä orgasmia tullu. Ja se joka kehtaa sanoo että mitä väliä jollain seksillä on, niin ei ole ite tainnut kokea moista. Kyllä se vaan seksikin aika paljon vaikuttaa, vielä jos parisuhteessa elää, niin siihen kumppaniin myös.

Kun aloitin lääkityksen oireita myös suun kuivuus, jatkuva haukottelu, päänsärky ja väsymys, masennuksen paheneminen sekä totaalinen apaattisuus.

Lopetin lääkityksen, sillä satun tykkäämään seksistä ja se tuntuu hyvältä, tärkeä asia minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta jos joku eksyy tänne niin kirjoitan oman mielipiteen.

Ei voi sanoa, että tämä on vain placebon luokkaa oleva tabletti. Kyllä se vaikuttaa jos aine sopii käyttäjälle. Kaikissa lääkkeissä on sivuviakutukset, mutta ketäpä ne kiinnostaa esim.antibiootti kuurissa tai rokotteissa?? Jos lääkäri on katsonut parhaaksi avuksi Sepramin niin kannattaa kokeilla, jos kauheat oireet tai ei tunnu mitenkään auttavan niin on muutakin ja samalla aina aloitetaan terapia joten lääke auttaa saamaan solmut auki terapiassa ilman tajutonta ahdistusta ja tilanne on helpompi hoitaa. On sitten järjen tyhmyyttä jos ottaa vaan reseptin ja jättää terapiaan menemättä, niin se vain siirtää tilannetta joka ehkä myöhemmin taas tulee eteen. Tsemppiä kaikille.

Vierailija
4/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen ei mitään ikävää sanottavaa

Vierailija
5/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeiden vaikuttavuus on tutkitusti lumelääkkeen luokkaa

Tuo on ihan pötyä.

Vierailija
6/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoksi-pariksi niin että jouduin ottamaan sairaslomaa. Oli lisäksi univaikeuksia. Sitten n. viikon-puolentoista kohdalla olo nopeasti parani todella hyväksi.

Vierailija
7/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät ihmiset! Lopettakaa paskan puhuminen jos ette tiedä mistä puhutte! Jos sairastuu Masennukseen on aina hyvä käydä keskustelemassa asiasta, olkoon se psykoterapeutti tms..Mutta lääkehoito on myös yhtä tärkeä, mikäli sen tarvitsee. Itselläni ei serotoniinia aivot tuota juuri ollenkaan, joten tarvitsen lääkettä, ja näin on myös monella muullakin ihmisellä. Ei se lääke mikään "kummoisempi ole". Jokaiselle löytyy varmasti sopiva lääkitys, josta ei juuri sivuoireita tule. ON HULLUA edes suosia sitä vaihtoehtoa Että jätä lääkkeet syömättä! Varsinkaan kun ei tiedä millainen tilanne toisella on. Masennus näyttäytyy monella eri tavalla, riippuen ihmisestä. Pahimmassa tapauksessa ihminen riistää itseltään hengen. En ikinä neuvoisi ketään jättämään lääkkeitä.. olkoon se masennus lääke tai sydänlääke tms.. Miettikää oikeesti vähän!

Vierailija
8/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni alotettiin 10mg. Ihan pientä kuvotusta oli ekat pari viikkoa. Muuten ei muuta. Olo alkoi parantua n. 3viikkoa aloittamisesta.

Nostettiin pian 20mg ja nyt olen nostanut vielä itse lääkitystä 30mg.

20mg:lla olo alkoi reilun kuukauden jälkeen olemaan taas masentuneempi. Nyt olo taas loistava.

Ei painonnousua, ei mitään muutakaan huonoa lääkkeestä. Useamman kuukauden olen lääkettä syönyt.

Ainut mikä tympäsee on se etten uskaltanut alottaa lääkitystä aiemmin. Juurikin näitten "paskanpuhujien" ansiosta.

Kuten muutkin myös tämäkin lääke ei kaikille sovi. Silloin kannattaa kokeilla jotain muuta.

Vierailija
9/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin masislääkkeillä voi tulla sivuvaikutuksena seksuaalinen haluttomuus. Minulle kävi näin. Siksi jouduin lopettaan lääkkeet. Lääkkeet vaikuttavat eri ihmisillä eri tavalla. Kannattaa vaihtaa lääkettä, jos tulee liikaa sivuvaikutuksia, mutta toki kannattaa keskustella ensin lääkärin kanssa.

Vierailija
10/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se vähentää seksihaluja? Eikö ole parempi saada itsensä kuntoon muutenkin, koska tilanne palautuu aikanaan kun lääkettä ei enää tarvitse. Mikä on tärkeintä hyvinvoinnissa?

Vierailija
11/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

triptylistä lihoin. enkä tajua mikä pointti on tuo seksi.ei se oo nii tärkeetä.

Vierailija
12/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuonna 2008 julkaistua meta-analyysiä on herättänyt paljon kysymyksiä SSRI-lääkkeiden todellisesta tehosta, sillä tutkimuksia on julkaistu valikoivasti, siten että negatiivisen tuloksen antaneita tutkimuksia on jätetty julkaisematta.[6]. SSRI-lääkitys ei ole osoittautunut lumelääkettä kliinisesti tehokkaammaksi lievän ja keskivaikean masennuksen hoidossa. Tämän vuoksi tutkijat ovat päätyneet suosittamaan, että SSRI-lääkkeitä määrättäisiin vain vakavaa masennusta sairastaville potilaille, joihin on kokeiltu tuloksetta muita hoitoja [7]

SSRI-lääkkeiden hajoamisnopeus riippuu geeneistä ja vaihtelee suuresti eri ihmisillä. Hitaimmilla metaboloijilla lääkettä kertyy elimistöön niin paljon, että pitoisuudet saattavat olla jopa kaksikymmenkertaisia nopeisiin metaboloijiin verrattuna[18]. Noin 7-10 prosentilta väestöstä puuttuu kokonaan SSRI-lääkkeitä hajoittava entsyymi CYP2D6. Pienikin annos lääkettä voi kasautua heillä nopeasti rajuksi yliannostukseksi.[19]

Vierailija
13/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä seksuaalisuus on minulle niin tärkeä juttu, etten halunnut siitä luopua. Lääke vei sekä halut että tunnon. Seksi ei tuntunut miltään. Se pelästytti, onneksi halut ja tunto palasivat, kun lopetin lääkkeen. Käyn terapiassa, ja se on auttanut minua paljon parempaan kuntoon. Lääkkeet eivät vaan sopineet minulle, jollekin toiselle ne voivat sopia.

terv. se jolle tuli seksisivuvaikutuksia

Vierailija
14/29 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin sivuvaikutus oli hiustenlähtö, joka sekin onneksi loppui lääkken syömisen lopetettuani. Ja hiukset oikeasti lähtivät: suihkun jälkeen lattiakaivo oli aivan täynnä hiuksia, mitä ei koskaan ennen ollut!

Kasvoiko hiukset takasin lopettamisen jälkeen? Ja millä aika välillä huomasit että hiusten lähteminen loppui kun lopetit Sepramin ottamisen?

Minulla sama ongelma hiustenlähdön kanssa, jota minulla ei koskaan ennen ole ollut. Joten nyt lopetan Sepramin syömisen ja toivon että hiukset vahvistuisivat ja kasvaisivat takaisin.

KaljuN??????

Vierailija
15/29 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala jano ja kuiva suu, en muista muuta.

En todellakaan usko että masennuslääkkeet ovat mitään lumelääkkeitä koska olen lopettamsassa ohjatusti lääkettä koska lääkäri on mulle koko ajan toitottanut että missään nimessä ei saa itse jättää yhtäkkiä pois vieroitusoireiden takia. Nyt lopettaminen on aiheuttanut huimausta=vieroitusoire.

Jos lääke olisi lumelääke, ei mitään oireita tulisi. Ja muistan kun yksi lääke (söin 20 mg) jäi ottamatta tuli päänsärky ja huimaus iltapäivällä. Pari kertaa jäi lääke ottamatta mutta muistin unohdukseni kun huimaus tuli.

Vierailija
16/29 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin sivuvaikutus oli hiustenlähtö, joka sekin onneksi loppui lääkken syömisen lopetettuani. Ja hiukset oikeasti lähtivät: suihkun jälkeen lattiakaivo oli aivan täynnä hiuksia, mitä ei koskaan ennen ollut!

huomannut että mullakin tukkaa lähtee aika paljon ja syön masennuslääkkeitä. Olisiko niillä jokin yhteys. Olen laittanut hiustenlähtön synnytyksen piikkiin mutta tukkaa lähtee vaikka on jo 2v synnytyksestä :(

Vierailija
17/29 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin noin kolme Vuotta Separamia.. En muista aloitusoireita, mutta en itkenyt minkään asian takia, yleensä olen itkupilli (sitä on selitetty serotoniinivajeella). Paino ei noussut yhtään.

Lopettamisoireita oli, levottomuutta ja unettomuutta tavallista enemmän.

Vierailija
18/29 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden ensimmäisen viikon aikana kova päänsärky ja ihan vähän kuvotusta. Muuten ei mitään oireita. Tosi hyvä lääke.

Mukavaa syksyä sulle! :)

Vierailija
19/29 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 20 mg annos, myöh. nostettiin 30 mg. Sivuoireita oli aloittamisesta kaksi viikkoa, sitten ne loppuivat kuin seinään. Oireet pääasiassa henkisiä: ahdistus ja paniikkioireet voimakkaampia. Annostuksen muutos ei vaikuttanut asiaan enää, ainakaan haitallisesti. Tiedän ihmisiä, joilla ei ole ollut lainkaan sivuoireita.

Lopetin ne "ohjatusti" muutama vuosi sitten ja voin hyvin. Oikein hyvä lääke mielestäni, ei kannata olla huolissaan.

Vierailija
20/29 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut mitään oireita. Lääke ei tosin vaikuttanut mitenkään muutenkaan. Ei vaikka otin maksimiannoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän