G: paljon rahaa lapsen tilillä ja lapsen ikä?
Meidän 5-v:n tilillä vähän päälle 2000 euroa. Lapsilisät meillä menneet elämiseen.
Kommentit (50)
14 v:lle pitäs avata juu, mut se tilinkin avaaminen on tehty mahdollisimman hankalaksi.
Joten säästöjä siis 0 e.
rahastossa on... mitäs tuosta tulee 5v x 12 kk x 50 eur... (pappa halusi avata tilin ja rahaston ja laittaa joka kuukausi 50 euroa tilille josta se menee suoraan rahastoon)
Itse ei olla säästetty tytön tilille.
Jonkun verran tavallisella tilillä ja sitten erikseen arvo-osuustili, jonka arvo tietysti vaihtelee. Ikää 6 v.
Kaksi vanhinta on täysi-ikäisiä enkä tiedä heidän tileistään muuta kuin että vanhimmalla on varmaan jotain viisi tonnia. Ne hän on itse säästänyt palkoistaan.
16-vuotiaalla on n. 400 euroa, 13-vuotiaalla näkyi olevan 46 senttiä, 7-vuotiaalla ei ole yhtään. Mä avasin kesällä 7-vuotiaalle tilin, mutta en ole sinne mitään laittanut, kun en voi tiliä käyttää. Mä en tajuu näitä nykyajan systeemejä. Kolmen vanhimman tiliin mulla oli käyttöoikeus (ei tietenkään enää noiden kahden täysi-ikäisen), mutta kahden nuorimman tilille saan vain laittaa rahaa, en esim. maksaa lasten omia juttuja.
reilu yks vuotiaalla noin tonni säästötilillä ja 3000 tonnia sijoituksia.
1 vuotias. en aio avata tiliä ennen kuin itse alkaa sinne säästämään. Me säästetään vanhempien tilille ja annetaan lapsille sitten tarpeen mukaan. en näe järkeä siirtää varoja lapsen nimiin.
anoppi on kyllä avannut jonkun säästöhenkivakuutus-tilin lapsi edunsaajana. sen summaa en tiedä
Pojalla 3v käyttötilillä jotain 1100€, sinne menee 50€/kk, mutta sieltä maksan hänen vakuutusmaksut ja isommat hankinnat kuten sänky, turvaistuimet ym. Sitten hänellä on säästötili, jossa on varmaan aika saman verran. Sinnekin menee toi 50€/kk ja se on avattu noin kaksi vuotta sitten. LIsäksi mummo on jonkun tilin avannut silloin, kun poika oli vauva, mutta siellä ei ole, kun joku 400€, eli mitäs noista tulee yhteensä.. jotaa 2600€
Tyttärellä 1v3kk on käyttötilillä jotain vajaa 800€, sinne menee samalla tavalla se 50€/kk ja hänelle säästötili avattiin kolma kuukautta sitten, eli siellä ei ole, kun 200€, yhteensä tytöllä vajaa tonni rahaa.
JA jos on oikein tiukka kuukausi, niin sitten en siirrä noita viiskymppisiä noille käyttötileille, mutta säästötileille menee suoraveloituksena.
Tavoitteena säästää sinne vähintään 100e/v jotta saisi 18 vuotiaana sillä ajokortin maksettua.
tonni lisää juuri nyt. Eli lapsilisät suurin piirtein menee sinne.