neuvolasta...
ööp oli tuossa muuan viikko sitten neuvola ja otti tuon sf-mitan ja tämän jälkeen sanoi että ensikerralla sitten mitataan kohdunkaulan pituus..
eli onko tämä joku sisätutkimus?
minua alkoi hirvittää mitä se tekee sitten kun en älynnyt kysäistä asiasta ja nyt mietin päivät pitkät tätä asiaa..
osaako joku auttaa tietämätöntä?
Kommentit (10)
Ei minulta vaan ikinä ole mitattu. Millä viikoilla ap olet? Sanoiko th miksi sen kohdunkaulan mittaa?
nyt menossa rv 24+2 ja sanoi että ensikerralla mittaa tämän sitten..
Th:t ei yleensä tee sisätutkimuksia. Lääkäri mittaa kohdunkaulan aina rutiininomaisesti ja merkkaa ä-kortiin pituuden ja pehmentymis- ja avautumisasteen.
Ei sitä tarttee yhtään jänskätä, et huomaa koko mittausta sen muun ronklauksen ohessa.
t: 2
se mitään mittatikkua sinne laita, ihan sormella koittaa, ja korttiin merkkaa tiedot.
Ainakaan täällä jkl:ssä ei sisätutkimuksia ole tehty!
nro 3
Lääkäri mittaa kohdunkaulan aina rutiininomaisesti ja merkkaa ä-kortiin pituuden ja pehmentymis- ja avautumisasteen.
Mitäs jyväskylässä lääkärineuvolassa tehdään? Kyllä se sisätutkimus on ihan rutiinihomma lääkärikäynneillä.
Niinhän olikin... Sekoitin vaan siihen, kun monet täällä kirjoittelee viimeisillään ollessaan että "kohdunkaula jo lyhentynyt" tai "olen ollut 2cm auki jo pari viikkoa"... Sitä olen aina miettinyt, että mistä ne sen tietää? o_O Itselläni sisätutkimus tehtiin vain siinä keskiraskaudessa, ei sen jälkeen kertaakaan. Lapsi syntyi viikoilla 41+6 enkä tiedä yhtään lähtikö syntymään "nollista", vai olinko minäkin ollut jo "auki ja lyhentynyt" ;)
Sorge, olen ihan poikki ja vähän sekoilen näissä jutuissani... o_0
nro 3
mietityttää vaan se kun kuullut et painaa samalla mahasta.
niin tämä askarruttaa ja pelottaa.
ap
mukavalta tunnu, mut ei ole mikään paha juttu.
Mietipä pikkasen, että missä sulla se kohdunkaula sijaitsee... =0)