Cipralex 5 mg?
Olen syönyt tällaista annosta nyt muutaman kuukauden ja mietin uskallanko lopettaa. Onkohan näillä määrillä mitään vaikutusta vai voiko tilanne luisua huonommaksi jos lopettaa. Kaikki siis ok tällä annoksella.
Kommentit (11)
itse syön paljon enemmän ja olen erittäin onnellinen.
Yhtä hyvin voin hankkia tiedon itse.
Jos olet vielä masentunut, nosta annosta.
Pelkään etten kestä näitä ilman pientä "turrutusta". Ja asioita ei voi korjata, toisaalta en haluaisi loppuelämää syödä lääkkeitä.
siltä omalta lääkäriltäsi asiaa. Itse söin tuota samaa lääkettä joskus, juurikin 5mg. Olikin kuin karkin olisi ottanut, ei mitään vaikutusta. Yksilöllisiä juttuja!
ja söin kolmisen kuukautta tuota 5mg annosta.Kolme päivää lopettamisen jälkeen tuli romahdus,joten oli pakko jatkaa syömistä,vaikka ajattelin tuon olevan niin pieni annos,ettei lopettaminen tunnu missään..
Vaikka annos olisikin vain tuo 5mg päivässä, niin lopetus olisi hyvä tehdä pikku hiljaa. Ensin vaikka muutaman viikon ottaisi vuoro päivin 5mg/2,5mg... sen lääkkeenhän saa puolitettua. Jos olo tuntuu edelleen hyvältä, niin sitten alkaa joka päivä ottamaan 2,5mg ja tuonkin annoksen (=lääkkeen kokonaan lopetus kannattaisi ehkä tehsä siten, että ottaisi lääkkeen vain joka toinen päivä
niin lyhyt, että en usko tulevan vieroitusoireita.
Itse olen yrittänyt lopettaa, mutta kun käyttänyt lääkettä monta vuotta, niin vieroitusoireet tulee aina.
Kyllä niistä selviytyy, ne kestävät korkeintaan pari viikkoa.
mitä tuota suunnitellaan syötävän.
Lääkkeen lopettamiseen olisi hyvä käyttää tuosta annoksesta 2-4 viikkoa.
Jos pystyt puolittamaan tabletin, voisit ekan viikon syödä joka toinen päivä puolikkaan tabletin ja joka toinen päivä kokonaisen.
Viikon-kahden päästä ota joka päivä puolikas tabletti.
Viimeisellä viikolla puolikas tabletti joka toinen päivä.
Itse söin Citalopramia (10mg; vastaa 5mg essisitalopraamia) ja vierottauduin siitä juuri tuolla tyylillä kuukaudessa. Vieroitusoireita ei tullut.
Miksi haluat lopettaa? Puoli vuotta on tosiaan suositusminimi, mitä tuolla on. Itsekään en tosin sen pidempään syönyt, mutta vaikka vieroitusoireita ei ollut, jouduin seuraavat 4kk tsemppaamaan tietoisemmin kuin lääkkeellä. Nyt tilanne on hyvä, mutta siis ihan ilman työtä ei elo ilman lääkitystä lähtenyt. Mutta miedosta päästä tilanteeni oli.
asiaa hoitavalta lääkäriltäsi. yhdessä sitten voisitte pohtia asiaa.