Onneksi mun sukunimi on erikoisempi
eikä mikään nen,la tai lä päätteinen tavisnimi.
On varaa antaa lapsillekin kivoja ja kansainvälisiä nimiä.
Kommentit (11)
välttämättä vieraskielinen tai vaikea kuulla ja kirjoittaa. Tässä ketjussa vaan nyt on niitä hankalan nimisiä.
Itse olen tyttönimeltä ruotsinkielinen, ja kun sukunimeen liittyi niinkin ihmeellinen kirjain kuin Å, se oli suomalaisille ylitsepääsemätön ongelma...
Menin naimisiin ja SAIN ihan tavallisen, -nen-päätteisen sukunimen. Nyt olen tyytyväinen, ei tarvitse enää tavata tai lukea vaikka minkälaisia nimiväännöksiä sukunimestä.
että mulla on kaunis ja harvinainen nimi. Ei mikään tavis Nieminen tai Rantala:)
on kans ruotsalainen sukunimi ja aiemmin oli saksalainen, arvaatkaapa oliko vaikeeta kun kukaan ei osannut lausua eikä kirjoittaa niitä nimiä koulussa tai muuallakaan...ja aina törmäsi kysymykseen, ootko ihan suomalainen...ja kyllä olen...
että harvinainen sukunimi on plussaa. Etenkin,m jos se on helppo lausua ja kirjoittaa. Kaikki harvinaiset ja kauniit nimethän eivät ole vieraskielisiä.
Paljon tulee postia aivan oudoilla nimiväännöksillä ja minua se kyllä ärsyttää. Meillä ei ole edes mitään äksiä tai kaksoisveetä nimessä, muuten vaan tulkitaan aina miten sattuu.
sukunimi.. Aina pitää joka paikassa tavata.
Halutaan tytölle erikoinen nimi, niin päätettiin just sen takia laittaa lapselle sukunimeksi isän -nen päätteinen tavallinen suomalainen nimi. Muuten olisi mennyt ihan hirmu hankalaksi tytön nimen lausuminen.
Ihan suomalainen nimi kyllä, mutta AINA oli joka paikassa väärin, kolmella eri vaihtoehdolla. Kyrsi koko lapsuuden. Nyt olen tyytyväinen xxx-la. =)
Menin naimisiin ja SAIN ihan tavallisen, -nen-päätteisen sukunimen. Nyt olen tyytyväinen, ei tarvitse enää tavata tai lukea vaikka minkälaisia nimiväännöksiä sukunimestä.
En ikinä lakkaa ihmettelemästä ihmisten typeryyttä....
Mulla on avioliiton kautta saama sukunimi ja nyt meidän koko perhettä yhdistää sama nimi. Se on mulle tärkeintä.
Mua kyllä ärsyttää erikoinen sukunimi. Työssä pitää kymmeniä kertoja päivässä kertoa nimi ja aina tuntuu kiusalliselta tavata nimi toiselle. Mua käy sääliksi se toinen, joka yrittää saada nimen kirjoitettua oikein. Tyttönimeni oli tavis ja monta kertaa olen miettinyt, ottaisko nimen takaisin.. Mutta sitten olisi lasten kanssa eri nimi, siksi en ole vaihtanut.