Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkasen nyppii lapsen kaveri..

Vierailija
24.10.2009 |

pyysin tänne leikkimään tyttären kanssa tämän luokkakaveria. Annoin joku aika sitten kipollisen karkkia ja tikkarit tuonne tytön huoneeseen ja nythän se kippo on sitten jo tyhjä.

Koko ajan tuo vieras käy täällä keittiössä nyhjäämässä työpöytien vierellä, availee yhdellä pöydällä olevan lakulaatikon kantta, hipeltää nuoremman lapsemme karkkeja tuossa pöydällä vaikka kielsin jo pariin kertaan. Siis toisin sanoen kerjää!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta karkit kaappiin kiusaamasta, äläkä tee asiasta ongelmaa!

Vierailija
2/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kipollinen olikin tarkoitettu syötäväksi, mutta eikö yhtään taas saa käytöstapoja peräänkuuluttaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kotona ole saanut kovin paljon karkkia.

Näitä näkee joskus kun jopa sokeripalat kelpaavat makeannälkään.

Vierailija
4/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on siis ihan asiallista tarjota jotain kyläileville lapsillekin. Edelleen, laitoin lapsille keksejä ja limpparia tarjolle.

En laskenut, mutta omien lasten ilmeistä päätellen aika moni keksi päätyi tytön suuhun. Yksi oli kädessä ja yksi suussa koko ajan. Kun viimeinenkin oli sitten mennyt niin tyttö lällätti että "häh häh hää, mullapa on kotona vielä mun omat karkit syömättä!"

Ensi kerralla tiukemmat ja niukemmat tarjoilut siis. Olkoon vaikka kuinka lapsi, mutta koululaisen PITÄÄ osata käyttäytyä herkkujen edessä.

ap

ap

Vierailija
5/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tokaluokkalaisen pitäis jo osata käytöstapoja, ja vielä jos häntä kerran kielsit. minuakin ärsyttää lapset ketkä tulee meille leikkimään ja koko ajan keittiössä kärkkymässä josko saisi jotain herkkuja...

Vierailija
6/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi niitä karkkeja ei olisi saanut syödä?? Etkö sitä varten niitä heille antanut, että niitä saa syödä? Ei tokaluokkalainenkaan vielä sitä ymmärrä, että isketään karkkikuppi eteen ja niitä ei kuitenkaan saisi syödä!

Vierailija
7/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kerjää, eikä pelkästään herkkuja, vaan ihan kaikkea syötävää.

toinen on kuulema käynyt jopa jääkaapilla sillävälin kun itse olin toisessa huoneessa, ja toinen, 6v. saa raivarit ellen anna esim.viinirypäleitä.. että silleen..

en voisi kuvitella että omat lapseni käyttäytyisi kylässä noin.

Vierailija
8/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap mitä tarkoitat. Se nyt vaan on ärsyttävää, kun lapsia kylässä ja yksi vetää posket piukeena keksiä ja käsi hamuilee samaan aikaan lisää. Tokaluokkalaiselle voi ja pitää opettaa tapoja. Jos ei suju muuten, niin herkut sun muut syödään keittiössä "valvovan silmän" alla ja opetellaan sillä kertaa taas. Vaikka herkut syötäviksi tarkoitettu niin ei niitäkään lappaa tarvitse niinkuin nälkä olisi. Toisten nurkissa ei myöskään tuon ikäiset kurkistele mihinkään laatikoihin eikä kaappeihin. Lapset ovat lapsia, siis opetellaan. Toisten suhtautuminen herkkuihin luontevampaa kuin toisten.

Vierailija
9/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin tänne leikkimään tyttären kanssa tämän luokkakaveria. Annoin joku aika sitten kipollisen karkkia ja tikkarit tuonne tytön huoneeseen ja nythän se kippo on sitten jo tyhjä.

Jos karkkikippo annetaan niin toki niitä syödä saa! Mutta sitten se loppujuttu: tietenkään ei toisten kaappeihin saa mennä, eikä lisää pyytämään, se on huonoa käytöstä. Mutta ei se mun mielestä ole huonoa käytöstä, jos varta vasten vie karkkia lapsen huoneeseen, ja ne sitten syödään.

Vierailija
10/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä aikuinen ihminen osaa sanoa lapselle, että tarjoilut on loppu ja mars leikkimään.

Minä ainakin totean herkkuja tai suupalaa kärttäville kavereille, että voivat mennä kotiinsa syömään.

Jos jotain tarjotaan niin sitten tarjotaan. Omilleni olen yrittänyt opettaa, ettei kaikkea pöydässä olevaa syödä, vaan pitää huolehtia siitä, että kaikille riittää. Se kuinka hyvin tämä sitten milloinkin pysyy päässä on toinen asia. MInusta on naurettavaa syyllistää 8-vuotiasta siitä, että tämä söi tarjottavat - tekee sitä 28-vuotiaatkin...

Vierailija
11/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin varoa seuraavissa illanistujaisissa, kun pöydällä on jotain sipsejä sun muita tarjolla, että ne onkin vaan koristeita, eikä niitä saa syödä!

Vierailija
12/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mitä annetaan niin ne saa syödä, mutta lapsen kaveri halusi lisää herkkuja, vaikka tarjoilu oli jo loppunut.. -ei ap.

Vierailija
13/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mitä annetaan niin ne saa syödä, mutta lapsen kaveri halusi lisää herkkuja, vaikka tarjoilu oli jo loppunut.. -ei ap.

että se kippo on nyt jo tyhjä eli karkkeja syöty kamalalla vauhdilla. Koska sehän on ihan normaalia jos karkkikippo lasten eteen isketään.

Vierailija
14/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin tänne leikkimään tyttären kanssa tämän luokkakaveria. Annoin joku aika sitten kipollisen karkkia ja tikkarit tuonne tytön huoneeseen ja nythän se kippo on sitten jo tyhjä. Koko ajan tuo vieras käy täällä keittiössä nyhjäämässä työpöytien vierellä, availee yhdellä pöydällä olevan lakulaatikon kantta, hipeltää nuoremman lapsemme karkkeja tuossa pöydällä vaikka kielsin jo pariin kertaan. Siis toisin sanoen kerjää!

tommosia kavereita löydätte. Minulla on 4 lasta, eikä yhdelläkään ole koskaan tuommoisia kavereita ollut ja jos olisi niin olisivat entisiä kavereita hyvin nopeasti.

Vierailija
15/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa jotain muuta evästä kuin kulhollista karkkia?

Mä en ilahtuisi kovin, jos lapseni saisi kylässä syödä mahantäydeltä karkkia. Eikö niitä karkkihetkiä voi viettää silloin, kun kaverit ei ole paikalla. Ja todellakin, koitan rajoittaa omieni karkinsyöntiä, heihin kun uppoaisi makeaa niin paljon kuin antaa.

Vierailija
16/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ei oo montaa yhelle. ja sanoo et siinä on jokaiselle vaikkapa 2 keksiä.

kyllähän se ruoka maistuu aina kylässä paremmalta, selvät rajat pikkuvierailleki alusta asti.

Vierailija
17/17 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjotaan sellaista skeidaa kuin limppari ja keksit. Itse tarjotan vieraille esim. voileipää ja hedelmiä enkä todellakaan mitään lisäainepommeja. Jos on "juhlavampi" vierailu niin sitten itse tehtyä marjapiirakkaa tms. Onneksi tyttärelläni ei ole tuollaisia junttiperhekavereita.