Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saako" kuntosaliohjaaja puristaa pakarasta? Millainen koskeminen on ns normaalia?

Vierailija
24.10.2009 |

Missä menee raja?

Itse kävin aikoinaan salilla, jossa heti eka käynnistä alkaen eräs naispuolinen ohjaaja oli sellainen, että tuli aina todella lähelle, siis hyvin lähelle kaikissa tilanteissa jos tarvitsin esim apua, tuijotteli silmiin ja huomasin hänen seurailevan minua salilla muutenkin. Kerran ohjaustilanteessa puristi napakasti pakarasta, tai oikeammin pakaran alta.. ja muutakin tapahtui, en muista kaikkea.

Voi tietenkin olla että tämä oli ihan normaalia ja tavallista, mutta jotenkin aistin kuitenkin että hän olisi naisista kiinnostunut..?

Tuli vaan mieleen, kun salilla pitäisi taas ruveta käymään mutta jotenkin "pelkään" mennä sinne tämän takia, tai ehkä pelko ei ole oikea sana, mutta kuitenkin jotenkin tuntuu vaikealta mennä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä yhteydessä hän sinua "puristi" pakarasta?

yrittikö ohjata jossakin tilanteessa vai ihan tuosta vaan otti kiinni??

no kyllä itse ottaisin siitä huolimatta tuollaisen lähentelynä.

oli sitten kyseessä nainen tai mies niin ahdistaisi.

Vierailija
2/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohtaa pitäisi liikkeen tuntua (tein aasinpotkuja).

Yhtäkkiä koppasi kiinni.

Ja aina hyvin avuliaasti oli neuvomassa ja kyselemässä salilla että tarviinko apua..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän toki olla kohteliaskin ja oikeasti työstään noin paljon pitävä, että haluaa vain auttaa?

vai oliko hän vain sinulle tällainen?

toki jos sinua ahdistaa niin mikset käy vaikka muualla salilla?

Vierailija
4/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on fyysinenkoskemattomuus. Kuntosalinohjaajalla ei ole mitään syytä koskettaa asiakasta.

Olen hieroja ja vaikka kosketus kuuluu työnkuvaan niin tulee olla erittäin hienotunteinen. Kosketan asiakasta vain hieronnan yhteydessä. Jos annan esimerkiksi venytysohjeita niin en koske asiakkaaseen vaan demonstroin itselläni. Jos hieron esimerkiksi rintalihasta tai pakaroita sanon aina etukäteen ja valmistan asiakkaan koskettamiseen. Ei sitä mennä vain tarraamaan kiinni.

Vierailija
5/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kuulloostaa että asialla oli omistautunut ohjaaja. Näytti missä liike pitäisio tuntua, seuraaili miten sula menee yms. Itse olisin ottanut tuon vain ammattilasen hommana.

Itse käyn isossa liikuntaketjussa ja kyllä ryhmätunneillakin joskus ohjaaja tulee ja esim. korjaa liikettaa nii että koskettaa. Mun mielestä normaalia.

Vierailija
6/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kuitenkin niin, että kun oletit naisen olevan lesbo, niin hänen kosketus tuntui häiritsevältä?

Toki sinulla on oikeus koskemattomuuteen, joten voit sen aivan hyvin sanoakin ääneen. Itseäni tosin ei ole kukaan koskaan salilla koskenut, yleensä teen siellä liikkeitä aivan itsenäisesti.

Vierailija
7/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit saavat imeä potilaiden nännejä ihan tutkimusmielessä.

Vierailija
8/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri saa imee potilaan nänniä niin eiköhän tämäkin ole sallittua.

Vierailija
9/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytehtävään. Fyysinen läheisyys (reviiri) vaihtelee suuresti yksilöllisesti, siitä on vaikea sanoa oikeaa ja väärää, jos ei ole kosketusta.

Seksuaalisessa häirinnässä olennaista on että epäselvissä tapauksissa kohde sanoo, että en pidä siitä minua tullaan noin lähelle tms, pidän kiusallisena sitä että vieras koskettaa minua tms. Jos toinen ei ota sitä huomioon, sitten se on häirintää.

Itselläni on suuri tilantarve ja sanon ikäänkuin ennaltaehkäisevästi eri tilanetissa usein (ystävällisellä äänellä) että viitisisitkö väistää, tulisin siihen, annatko vähän tilaa minulle jne.

Vierailija
10/10 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalille saliohjaukselle..

Parhaiten ohjaaja saa ohjattavalle selvitettyä asian jos näyttää lihasta missä pitäisi tuntua kyseinen liike. Ja parhaiten sen tarkistaa liikkeen teon jälkeen kokeilemalla, että tekikö asiakas sen oikein. Jos kyseinen lihas ei kuormittunu tarpeeksi, se liike tehtiin väärällä lihaksella, mikä on tavallista aloittelevalle.

Kyllä minua ainain on "käpälöinyt" jokainen treenari, olivatpa sitten miehiä tai naisia, tuttuja tai tuntemattomia.

Kehonrakennuksen ammattilaisetkin näin tekevät opastaessaan oikeaan tekniikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä