Otatko sikainfluenssarokotteen jos etu kuulu riskiryhmään/olet raskaana?
Itse en kuulu riskiryhmään enkä ole raskaana, enkä tiedän pitäisikö ottaa se vai ei. Entä meinaatko rokottaa lapsesi vaikka hän ei kuulu riskiryhmään?
Olen miettinyt mutta en vaan osaa päättää. Eihän se sen kummempi tauti ole kun tavallinen kausi-isnfluenssa johon muutenkin kuolee heikkokuntoisia ihmisiä joka vuosi?! Vai onko?
Kommentit (13)
mutta eihän terveet aikuiset ole edes listoilla, joten ei sitä rokotetta varmaan rahallakaan saa, ainakaan tämän vuoden puolella. Ostan kausi-influenssarokotteen kuten ennenkin itselleni ja toiselle lapsistani, joka ei saa riskiryhmärokotteita.
No etköhän osaa päättää itsesi osalta myöhemminkin - eihän tuollaisia ole tällä hetkellä edes rokotusohjelmassa, jollet ole alle 24.
Oleellinen ero sikainfluenssassa on juuri siinä, että ei tapa niitä vanhoja ja raihnaisia vaan tappaa poikkeuksellisesti nuoria ja jopa terveitä. Nythän esim. yli 65 riskiryhmään kuuluvatkaan eivät saa rokotetta kuin vasta tosi myöhään.
perustervettä lasta. Mutta sitten tuo astmaatikko tyttö kyllä mietityttää kovasti. Menee niin huonoksi aina kun on kipeänä.
perustervettä lasta. Mutta sitten tuo astmaatikko tyttö kyllä mietityttää kovasti. Menee niin huonoksi aina kun on kipeänä.
Meillä pojalle annettiin aikoinaan jopa kausi-influenssarokotteet kun oli astmaatikko. Nyt onneksi päässyt lääkkeistä eroon eikä oireitakaan enää pahemmin ole. Astmaatikon rokottaisin jos vointi menee huonoksi flunssassa.
ap
eivätkä myöskään perusterveet lapseni
kuin riskiryhmään kuuluvat
Myös perusterveet nuoret ja lapset kuuluu riskiryhmään.
Kaikki eivät sitä rokotetta saa. Astmaatikko kuuluu riskiryhmään ja tietenkin rokotetaan.
olen kotiäiti, ja iäkkäät vanehmpani kuuluvat riskiryhmään.
Otan siis pysyäkseni itse kunnossa ja suojatakseni muita ihmisiä.
Vielähän on epävarmaa, tarjotaanko siihen edes mahdollista.
Vanhin lapseni saa itse päättää asiasta (eilen tästä juuri juteltiin hänen kanssaan) ja hän vielä miettii kantaansa.
Meillä ei ole koskaan otettu myöskään normaaleja kausi-influenssarokotteita. Turhaa!!
Sai siihen Tamiflu-kuurin. Turha siis häntä rokottaa.
Ja kun tuo nyt on nähty niin emme ota me muutkaan (jos edes saisimme?).
enkä halua kotiin tuoda sitä, enkä potilailleni sitä tartuttaa.