Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jumankauta noita hammaslääkäreitä. Ov

Vierailija
22.10.2009 |

Mulla on kaks juurihoidettua hammasta (toisesta lohkesi muutama vuos sitten pieni pala ja lääkärin mielestä asialle ei tarvinnut tehdä mitään ja toisessa oli ollut viimeset 15 vuotta pieni reikä ja sillekkään ei tarvinnut lääkärin mukaan tehdä mitään).

Mutta sitten itse asiaan. Mulla on nyt n. puoli vuotta juilinut enempi ja vähempi säännöllisesti yhtä hammasta, joka on ton toisen juurihoidetun hampaan vieressä. Ja olen käynyt päivystyksessä asian suhteen jo muutaman kerran. Aina vastaus on ollut, että ei juurihoidettu hammas voi särkeä, koska siinä ei ole hermoja ja plaa, plaa, plaa. Eivät siis ole uskoneet, kun olen sanonut, että se kipeä hammas on siinä sen hampaan VIERESSÄ oleva. EI se hoidettu hammas.

Noh, äsken sitten kävin taas vaihteeksi ja taas vastaus oli ensin, että kyllä tuo hammas on kunnossa, kun kuva on ok ja ei se voi särkeä, kun siinä ei ole hermoja. Alkoi sitten kuitenkin tutkia tarkemmin ja päätti avata sen viereisen hampaan ja kappas, mitä löysikään: TÄYSIN KUOLLEEN HAMPAAN! Ja ihmetteli sitäkin, että miten tuo on mahdollista, kun hammas on päällisin puolin ihan ehjä, ei reikiä jne. Miten tuo on mahdollista.

Vähänkö vituttaa, jos hammaslääkärit olisi jo heti tutkineet paremmin ja kuunnelleet potilasta, tilanne ei ehkä olisi tämä. Perkule.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aivan sama tilanne.Mulla vaan on kolme vierekkäistä hammasta sisältä täysin kuolleita, päältä kiilteet täysin ehjiä, eikä yhtään reikääkään näissä hampaissa.Sano hammaslääkärikin, ettei tuota huomaa muutakun kuvissa taikka sitten avaamalla hampaan.

Vierailija
2/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaan pinnassa voi näkyä vain pienen pieni reikä ja sisältä hammas on ihan mätä. Sitten yhtenä päivänä hammas tavallaan romahtaa, kun on enää kiille pinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla.

t. hammaslääkärisi

Vierailija
4/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla. t. hammaslääkärisi

Vierailija
5/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikeestaan syyttä kuin itseensä, eihän ne hammaslääkärit niitä reikiä sinne hampaisiin tee.

Jos harjaat huolellisesti hampaat aamuin ja illoin ja käytät fltahnaa ja puhdistat välit päivittäin. Syöt n.5-6 krt/vrkssa, etkä napostele ja ruokailujen jälkeen syöt xylitolpastilleja tai purkkaa, niin silloin reikiä ei tule...so simple.

Vierailija
6/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun hammaslääkäri sano että enpä ite ole voinut vaikuttaa tuoho että hampaat on sisältä kuolleita taikka vaihtoehtoisesti mätiä.Minkään kokosta taikka näköstä reikää ei hampaissani ole ja kiilteetkin kunnossa.Oli hammaslääkärikin todella ihmeissään.

Vierailija
7/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yritettiin säilyttää neljää maitohamamsta, koska pysyvien alkuja ei ollut ja nämä maitohampaat rikkoivat viereiset hampaat.

Vierailija
8/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut AINA terveet hampaat. Suussa on ollut ainoastaan 3 paikkaa ja nuokin on laitettu 1-3 luokalla. Eli se siitä!

Tuo toinen hammas lohkesi sen takia, että söin pitsaa ja siellä olikin kivikova luunpala, jota en huomannut ja puraisin sitä. Tulos pieni pala hampaasta pois. Ja tuo toinen sitten, reikä on ollut siinä ja lääkärit on vaan sanonut, että ei sitä tarvitse paikata, kun se on niin pieni.

Sitä en tiedä, että miksi tuo kolmas hammas on mennyt kuolioon eikä osannut lääkärikään sanoa. Hammas oli päällisin puolin ehjä, ei edes pienen pientä reikääkään ollut.

Hampaat harjaan kyllä enkä napostele jne. Eli maailma ei ole noin mustavalkoinen kuin luulet idiootti!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän