RASKAUSARVISTA!!
Kuinka monelle on tullut vasta toisen tai kolmannen raskauden aikana raskausarpia? olen miettinyt tulenkohan selviimään toisestakin raskaudesta ilman kun ensimmäisestäkään ei tullut, jos saan painonnousun pidettyä samassa...olen erittäin hoikka ja ensimmäisessä raskaudessa tuli 16kg...t. toista lasta suunnitteleva arpikammoinen!
Kommentit (8)
kudostyypistä kiinni, tuleeko niitä vai ei. mulla ei tullu ekassa, mutta tokassa ja kolmannessa ihan hirveesti. eikä ne nyt niin haittaa, tosin bikineissä en tule koskaan enää missään kulkemaan. Ja yleistä saunaakin harkitsen tarkoin. painoa tuli raskauksissa 10-14 kiloa ja alkupaino normaali. äidilläni ei tullut yhtään, vaikka lapsia liuta ja ylipainoa reilusti.
synnytykset jo rv 37. ja kudostyyppi ei selitä, sillä teininä on tullut raskausarpia pituuskasvusta. painoa molemmista raskauksista ehti tulla 12 kg.
kun itselle ei tullut. Olen ollut pulska aina ja ennestään oli arpia reisissä ja pari alavatsassa. Raskauden aikana painoa tuli entisten päälle parikymmentä kiloa, painavimmillaan taisin olla 106kg :o. Synnytyksen jälkeen(!)tuli kaksi pientä viirua, mutta haalistuivat parissa kuukaudessa. En muistanut juurikaan edes rasvailla, vaikka iho kuiva normaalistikin ja raskaana ollessa erityisesti. Äitillä ja siskolla on tullu pahat arvet...Oliko lie vain tuuria sitten :)
Toi on ainoostaan siitä miten paljon ihokudokset venyy. Ja kaikilla on samat kudokset! :D
Läskille tulee siinä missä luikulle, kyllä lihava voi lihoa lisää ja hoikka samanten.
Noita kun tulee vaikkei olisi raskaanakaan. Nimi on harhaanjohtavaa, puhutaan vaan kudosten nopeasta venymisestä. Vaikka nestettä jos tulee.
Itselle on jokasella raskaudella niitä tullut, Apteekista ostin semmosia ampulleja jota ruiskutetaan iholle ja päälle perusvoidetta niin vaalentaa kummasti.
Lisäksi ihoa kannattaa muutenkin hoitaa kuorimalla, rasvaamalla, juoda paljon nestettä, liikkumalla, kuivaharjata..
Ei raskausajan lihoominen eroa muustakaan lihoamisesta.
tutkipa vähän nettiä tai kysy lääkäriltä. Neuvolassa jo kerrottiin, että ihmisen kudostyyppi vaikuttaa.
Mulle tuli painoa raskaudessa 20 kiloa, mutta ei arven arpea. Ja kilot lähti pois parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen.
että esim synnytyksen tai raskauden aikaiset peräpukamat, kohdun- tai virtsarakonlaskeumat yms. johtuvat myös kudostyypistä. Kysyin huvikseni gynekologilta asiasta, (ihmettelini kun en saanut pukamiakaan, vaikka ponnistin yli 4 kiloista lähes 1,5 tuntia), niin gyne sanoi, että jos jollekin tulee ko. vaurioita synnytyksessä, saisi niitä jossain vaiheessa muutenkin, kun kudostyyppi on heikko.
Siihen perustuu mm. se, repeääkö synnyttäessä vai joustavatko kudokset hyvin. Hyvin joustava myös palautuu hyvin.
mutta itse rasvaan mahaani kaksi kertaa päivässä.
olen huomannut nyt raskauden aikana että sitä kiristää jostain paikoista epämukavasti ja kun rasvaan mahaa niin kireys loppuu kokonaan ja tulee ns. joustava ihostani.
olen hoikka ja ei tuo ihoni sillee mitenkään ennenkään ole "venynyt" mutta tämä rasvaus on auttanut kyllä omasta mielestäni asiaa
Kolme lasta. Kai ne olis jo siinä ekassa tullut jos tulee? Jos ei hirveen paljon enempää tule kiloja.
Toisaalta, ei kai sitä voi raskausarpien perusteeella miettiä haluaako toisen lapsen vai ei. Pitäis varmaan vielä miettiä haluatko todella, vai keksitkö syitä nyt miksi ei kannattaisi.