Mitä tehdä kun vihaan ystäväperheemme lapsia??
Kun eivät kertakaikkiaan osaa käyttäytyä. Perheen äiti jaarittelee jatkuvasti, kun emme näe tarpeeksi. Äiti on mukava ja hyvä ystäväni, mutta eipä tee mieli kutsua kylään; laitat pöydän koreaksi ja siivoat vieraita varten, niin penskat levittävät lelut ja syövät sohvalla suklaamuffinsseja. Ja sit häipyvät...
Kommentit (6)
Yritä sopia tapaamisia ilman lapsia. Esim. pyydä äitiä kahville, leffaan, lenkille tms. sellaiseen aikaan että miehenne voivat hoitaa lapsia. Ja sellaiseen paikkaan johon lapsia ei voi ottaa mukaan. Ja voithan sanoa jotain tyyliin "haluaisin aikuisten keskistä aikaa ja välillä hengähdystauon lapsista".
Ehdota ystävälle kaksitaan illalla syömään menoa, teatteria, iltakävelyä tms.
Jos kutsut heidät perheenä teille, niin komenna niitä vieraita lapsia ja valitse tarjottavat mahdollisimman vähän sottaavia. Lisäksi huolehdi että lapset syövät pödän ääressä ja vahdi, että kaikki käyvät käsipesulla, jos sormin syöty. Seinun koti, sinun säännöt. Mä komennan meille tulevat lapsivieraat aina ensin käsipesulle, jos vanhempansa eivär sitä tee. Samoin ruuan jälkeen, jos joku syönyt sormin jotain sottaavaa.
Aika voimakasta ajattelua, kyse sentään lapsista.
ON minullakin kaveri, jonka lapset ovat välillä vähän rasittavia. Minua ei häiritse lelujen levitys, mutta heillä taas on sellainen tapa että ovat itse muka enkeleitä ja syyttävät omia lapsiani aina kaikesta. Ja pahinta on itse asiassa kaverini käytös, hän hyvin kärkkäästi komentaa minun lapsiani muttei juuri koskaan omiaan. Kun he tekevät kolttosiaan niin kaveri katselee sopivasti juuri muualle. Eli ei niinkään ne lapset, mutta se että heidän äitinsä ei yhtään ohjaa ja valvo.
Mulla samanlainen kaveri! Lapset sekoittaa hetkessä kaikki paikat, riehuvat. Ja omat lapsemme pelkäävät heitä, kun he huutavat ja kiljuvat. Kaikki levitetään lattialle, jopa vaatteet, shaalit ja tyynyt, äiti istuu pöydän vieressä mutta ei komenna. Kotonakin heillä on kyllä ihan sen näköistä!
Mies ei ehdi lapsia hoitamaan töiltään, joten ovat aina äidin kanssa, joten äidin kanssa kahden meneminen minnekään on mahdotonta. Tai jos yksi lapsi menee harrastukseen, niin ei sekään vielä tilannetta rauhoita.
Säälittää kyllä äitikin, että miten hän jaksaa.
Osta vaaleita vohvelikeksejä. Ja koska ollaan sinun kodissasi, sinä linjaat missä syödään. Sinä voit myös komentaa lapset korjaamaan lelunsa ennenkuin vierailu päättyy.