Mikä on kun ei tunnu?
Ei tunnu ei. Haluja on vaikka jakaa, mutta kun sitten päästään itse asiaan, tuntuu miehen kalu tasantarkkaan muutaman liu'un ajan, mutta siinäpä se, siihen loppuu herkkyys.
Nykyisen mieheni kalu ei tosin ole mikään superhyperiso vaikkei pikkuriikkinenkään, mutta sama tunne-epäherkkyys oli myös edellisen miesystävän kanssa ja kun nyt muistelen elämääni taaksepäin, kaikkien niiden vähien miesten kohdalla - silloinkin, kun kyse oli hmmm hyvinkin paksusta elimestä. Sen yhden entisen poikakaverin pitkänhuiskea tappi kyllä pani tuntemaan, mutta lähinnä kipua.
Siispä: pitäisikö lähteä siitä olettamuksesta, että olen kuin olenkin syntyjäni liian löysä, vaikka puristusta löytyykin näin halutessani vai minne on tunneherkkyys kadonnut, tai paremminkin, onko olemassa naisia, joilta tunneherkkyys nyt vain puuttuu????
Voiko tätä herkkyyttä harjoittaa millään tavalla?
Asia on alkanut kiusata minua kovin, sillä siitä alkaa jo tulla kynnyskysymys - en millään haluaisi siirtyä tuumasta toimeen vaan pidättäytyisin mieluiten vain esileikissä, jolloin kaikki tuntoaistit vielä toimivat.
Kommentit (14)
miten löysit ne lantionpohjalihaksesi eli ilolihaksesi! Tuntuu, että haluan vähintäinkin seistä päälläni, jotta saisin tuntoherkkyyden herätettyä ja löydettyä.
AP
Silloin, kun lapsia ei ollut, liekö sattumaa, mutta siis silloin, kun en ollut vielä koskaan kuullutkaan mistään hemmetin lantionpohjalihaksista. Tuntoaisti yksinkertaisesti rajoittui tuohon ulkosynnyttimien alueelle. Nyt kaksi lasta synnyttäneenä, kun on löytynyt myös ne lantionpohjalihakset, tuntoa löytyy hyvinkin myös sieltä sisemmältä :) Ja jos joku ihmettelee, niin tiedoksi: olin 20 esikoiseni syntyessä, en ollut koskaan lukenut cosmoa tai vastaavia naisten lehtiä, kotoa en ollut saanut mitään seksi- tai sinne päinkään viittaavaa valistusta, koulussa oli seksivalistusta mutta kukaan ei ollut todellakaan kertonut, että mulla on jotkut lihakset lantionpohjassakin.
miten löysit ne lantionpohjalihaksesi eli ilolihaksesi! Tuntuu, että haluan vähintäinkin seistä päälläni, jotta saisin tuntoherkkyyden herätettyä ja löydettyä. AP
Silloin, kun lapsia ei ollut, liekö sattumaa, mutta siis silloin, kun en ollut vielä koskaan kuullutkaan mistään hemmetin lantionpohjalihaksista. Tuntoaisti yksinkertaisesti rajoittui tuohon ulkosynnyttimien alueelle. Nyt kaksi lasta synnyttäneenä, kun on löytynyt myös ne lantionpohjalihakset, tuntoa löytyy hyvinkin myös sieltä sisemmältä :) Ja jos joku ihmettelee, niin tiedoksi: olin 20 esikoiseni syntyessä, en ollut koskaan lukenut cosmoa tai vastaavia naisten lehtiä, kotoa en ollut saanut mitään seksi- tai sinne päinkään viittaavaa valistusta, koulussa oli seksivalistusta mutta kukaan ei ollut todellakaan kertonut, että mulla on jotkut lihakset lantionpohjassakin.
Minulla oli suuri askel seksihaluihin ja tuntemukseen geishakuulien hankinta. Niiden kuulien avulla oppii hallitsemaan ne "ilolihakset" ja myös voimistaa orgasmeja.
Esikoista odottaessani, kun tietysti neuvolassa kävin, terkkari alkoi horisemaan jotakin lantionpohjalihaksista, ja mä ihmettelin että täh... kotona sitten googlailin että mitä ne on, missä ne on, löysin jumppaohjeita ja rupesin ihan sormipelillä etsimään, että missä ne on, ja siitä edespäin niitä oon jumpannut. Ihan ilman kuulia, ja ainakin neuvolan terkan ja miehen mukaan on paremmat kuin hyvät (tuosta löytymisestä on nyt jo reilut 4v aikaa).
Se täytyy kyllä myöntää, etten jumppaa enää nykyään säännöllisesti, vaan aina kun vaan muistan. Aiemmin jumppasin tosi tunnollisesti päivittäin, nyt voi olla parikin päivää välissä ennen kuin seuraavan kerran vaunulenkillä tulee mieleen, että ai juu, ne lihakset :) Siinä treenauksessa on se hyvä puoli, että sitä voi tehdä milloin vaan, eikä kukaan muu edes tiedä sun treenaavan niitä.
Oma vaimoni luulee lihasten olevan ihan kunnossa, vaikka näin ei ole todellakaan. Ei vain huvita häntä jatkuvasti stressata aiheella. Lihasten kunto on vaimolle arka aihe ja yrittää pärjätä ilman treenausta jos vain suinkin. Ei suostu myöntämään itselleen ongelmaa.
Se täytyy kyllä myöntää, etten jumppaa enää nykyään säännöllisesti, vaan aina kun vaan muistan. Aiemmin jumppasin tosi tunnollisesti päivittäin, nyt voi olla parikin päivää välissä ennen kuin seuraavan kerran vaunulenkillä tulee mieleen, että ai juu, ne lihakset :) Siinä treenauksessa on se hyvä puoli, että sitä voi tehdä milloin vaan, eikä kukaan muu edes tiedä sun treenaavan niitä.
miksei motivaatiota ole, mutta minulla se on kiinni ajasta.
mun lantionpohjalihaksia ei todellakaan treenata "siinä sivussa" "ilman että kukaan huomaa"! kyllä mun täytyy ihan 100% keskittyä touhuun että saan edes jonkinlaista liikettä oikeassa paikassa aikaiseksi. ja kun lähes kaikki kotihommat ja lasten hoito on mun harteillani niin revi siinä nyt sitten aikaa jumpalle....
ja olen jo kuullut kaikki kommentit että sillon ku lapset on päikkäreillä ja ennenkö ite nukahdat illalla.
ja pah! sanon minä, ei mieskään ainutta kahvitaukoaan töissä ja ainutta pientä kahdenkeskistä hetkeämme illalla käytä kaljamahansa litistämiseen tai muuhun vastaavaan kunnonkohotukseen, miksi mun pitäisi?
miksi yhteisten lasten hankkimisesta seurannut seksiongelma pitää olla vain ja ainoastaan naisen harteilla selvittää. kyllä jos tiukkaa haluaa niin hoitaa sitten vaimolle aikaa myös treenata.
Oma vaimoni luulee lihasten olevan ihan kunnossa, vaikka näin ei ole todellakaan. Ei vain huvita häntä jatkuvasti stressata aiheella. Lihasten kunto on vaimolle arka aihe ja yrittää pärjätä ilman treenausta jos vain suinkin. Ei suostu myöntämään itselleen ongelmaa.
No tuota, täytyy myöntää etten ole juuri ajatellut asiaa niin, että siihen tarvisi motivaatiota olla. Mulle se on kieltämättä vähän sama kuin se, että ruoka on loppu ja on nälkä - eli kauppaan on käveltävä, eikä siinä tuu mietittyä että onkohan mulla nyt motivaatiota kävellä kauppaan.
Mutta ymmärrän kuitenkin myös edellisen kirjoittajan pointin, ihan turhaan mies vaatii naiselta että pitäs olla tiukka ja timmi ja samassa kunnossa kuin joskus teini-ikäisenä (mikä tämän palstan mukaan on näköjään aika yleistä), jos ei itsestäänkään pidä huolta. Jos seksi ei miehestä tunnu hyvältä kun naisen värkki on löysä, kannattaa muistaa että miehellä keskivartalon lihavuus aiheuttaa erektio-ongelmia. Jos lähdet naiseltasi vaatimaan tiukkaa värkkiä ja sen kunnossa pitämistä, pidä huoli että omakin maha pysyy samassa kuosissa kuin teini-ikäisenä. Mutta se siitä.
Ehkä mä olen sitten onnellisessa asemassa nyt, kun noihin lihasten treenaamiseen ei enää tarvitse keskittyä. Aiemmin kyllä piti, silloin kun ne olin vasta löytänyt, ei siitä olisi tullut mitään jos kaksi lasta olis pyörineet jaloissa ja kotityöt olisi pitänyt myös hoitaa. Kysypäs muuten siltä isännältäsi, että viittitkö hoitaa lapsia ja imuroida samalla, mun pitäs vähä päästä treenaa lantionpohjalihaksia ;)
Jos seksi ei tunnu hyvältä, kun värkki on löysä, niin se ei johdu minun erektio-ongelmistani, koska niitä ei ole. Minua ei häiritse vaimon vatsamakkarat eikä juurikaan liikunnanpuutteesta näivettyneet reidet ja pakarat tai lässähtäneet a-kupin tissit. Eikä vaimoa häiritse minun lievä ylipainoni ja mahani. Eikä vaimoa häiritse edes keskimääräistä suuremman penikseni koko. Vaikka se menee pilluun heittämällä ja voisi olettaa ettei se tunnu vaimostakaan miltään. Kyllä se vaan tuntuu. No mikä tässä nyt on ongelma?
Ongelma on siinä, että pillun löysyyttä verrataan miehen keskivartalolihavuuteen. Ja lopuksi täytyy todeta, että kulli on ihan yhtä kova ja jopa hieman isompi kuin parikymppisenä.
M33
Jos seksi ei miehestä tunnu hyvältä kun naisen värkki on löysä, kannattaa muistaa että miehellä keskivartalon lihavuus aiheuttaa erektio-ongelmia. Jos lähdet naiseltasi vaatimaan tiukkaa värkkiä ja sen kunnossa pitämistä, pidä huoli että omakin maha pysyy samassa kuosissa kuin teini-ikäisenä.
tai kellekään muullekaan, anteeksi jos siitä sellainen kuva jollekin jäi. No, mä lueskelen suhteellisen usein näitä vauva.fi-palstan tekstejä, harvemmin jätän kommentoimatta koska usein mua vain suututtaa tämä mollaus, mitä täällä harrastetaan. Koska yhdellä miehellä on vaimo, jonka värkki on liian löysä synnytyksen jälkeen, se on liian löysä varmasti jokaisella naisella. Ei ole, koska mekin jokainen olemme yksilöitä, joista toiset palautuvat hyvinkin, nopeasti ja ilman sen suurempaa vaivaa, ja toiset taas joutuvat huhkimaan hiki päässä minkäänlaisen palautumisen eteen. Aina sille ei vaan mies eikä nainen voi mitään, vaikka miten itkisi ja hammasta kiristäisi.
Mutta siis, oman mutu-tuntumani perusteella vaikutelmani on se, että miehet valittaa naisen liian löysästä värkistä, rupsahtaneesta ulkonäöstä ja muusta, vaikka eivät itsekään enää varsinaisesti parhaita päiviään elä, noin ulkomuotonsa perusteella. Toisaalta tietysti naisetkin valittavat miehen siitä ja tästä viasta, vaikkeivät itsekään enää ihan missin mitoissa ole, ja tämä kai sitten on sitä tasa-arvoa. Toisaalta taas mies ei kerro näistä vioista/ongelmista vaimolleen, joka siis välttämättä ei niitä itse edes tiedä, eikä nainenkaan kerro vioista/ongelmista miehelleen, eikä mieskään niitä välttämättä itse tiedä. Se on minusta typerää, ja ärsyttävää, ja todella toivon, ettei oma mieheni harrasta sellaista - minä kun ainakin tilitän mahdolliset viat ja ongelmat miehessäni ensin suoraan hänelle, en suinkaan vauva.fi-palstalle. Toivon todella hänen tekevän samoin. Mun pieneen ja blondiin päähäni ei vain mahdu, miksi asioista naristaan suhteen ulkopuolella, miksei niistä keskustella sen oman kumppanin kanssa? Jokainen synnyttänyt nainen tietää, että jos treenaa omat lantionpohjanlihaksensa kuntoon, yleensä myös seksi tuntuu paremmalta. Mutta jos se tuntuu hyvältä ilman treenaustakin, ei nainen välttämättä ymmärrä, että miehestä ei aina tunnukaan - se pitää kertoa naiselle, oikeasti, asiallisesti ja fiksusti.
harvemmin jätän kommentoimatta
tarkoitan, että harvemmin kommentoin (tai yleensä jätän kommentoimatta), koska tämä etenkin naisten mollaus täällä suututtaa minua. Yritän kuitenkin pysytellä asiallisella linjalla ja pyrin mahdollisimman vähän provosoiviin viesteihin, siis omalta osaltani, eikä se taas aina onnistu, siksi en usein kommentoi keskusteluja.
siis pointtini tuossa edellisessä kommentissani oli se että yhtä lailla se on miehen vastuulla se naisen tiukkuus.
kun ne sika huonokuntoiset lihakset nyt vaan vaatii sen täyden keskittymisen siihen jumppaan niin mun mielestä on miehen tehtävä järjestää vaimolle aikaa siihen. esimerkiksi hoitamalla kotia ja lapsia sillä välin.
näin on molemmat panostaneet yhteisen, nautinnollisemman, seksielämän eteen. nainen jumppaamalla ja mies järjestämällä mahdollisuuden siihen.
mutta jos on niinkuin minun mieheni ja auton rassaaminen tallissa on tärkeämpää kuin jumppatuokion antaminen minulle niin sitten on tyytyminen messuhalliin.
siis pointtini tuossa edellisessä kommentissani oli se että yhtä lailla se on miehen vastuulla se naisen tiukkuus. kun ne sika huonokuntoiset lihakset nyt vaan vaatii sen täyden keskittymisen siihen jumppaan niin mun mielestä on miehen tehtävä järjestää vaimolle aikaa siihen. esimerkiksi hoitamalla kotia ja lapsia sillä välin. näin on molemmat panostaneet yhteisen, nautinnollisemman, seksielämän eteen. nainen jumppaamalla ja mies järjestämällä mahdollisuuden siihen. mutta jos on niinkuin minun mieheni ja auton rassaaminen tallissa on tärkeämpää kuin jumppatuokion antaminen minulle niin sitten on tyytyminen messuhalliin.
että ei voi jättää koko hommaa vain naisen harteille ja sitten valittaa ongelmasta. Jos nainen tarvitsee siihen rauhaa, aikaa, keskittymiskykyä, että saa jumpattua ne lihaksensa kuosiin, ja mies haluaa näin tapahtuvan, miehen ei juuri kannata kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja järjestää asia. Hyvin yksinkertaista. Ja melkein varmuudella uskallan luvata, että viimeistään parin kk treenin jälkeen se treenaus alkaa naiselta sujua vaikka "siinä sivussa" :)
No mutta, jaanpa sitten vielä yhden vinkin, jonka itse sain gyneltä (kun mietiskelin itse tuota että miten ehtii/onnistuu sitten treenailemaan kun lapsia on kaksi) - treenaa hampaiden pesun aikana. Kahdesti päivässä sen viitisen minuuttia, kohentaa jo kummasti tilannetta. Huom. miehet, tämäkään ei aiheuta välittömiä seurauksia, vaan treeniä tarvitaan jokunen viikko kuitenkin, ennen kuin te huomaatte eron. Tai sitten muutos on niin hidas, ettette te edes huomaa sitä :)
että oma vaimo ei ole riittävän pitkäjänteinen tai edes kiinnostunut minkääntasoisesta liikunnasta/kuntoilusta. Ehkä se löysyys lähes 4 vuotta synnytyksen jälkeen johtuu ainoastaan välinpitämättömyydestä. Meillä kommentit löysyydestä ja minun kiinnostuksen puute seksiin löysyyden takia aiheutti sen, että vaimo kävi vieraissa. No tuskinpa se antoi oikeaa kuvaa siitä, onko pillu tarpeeksi tiukka. Kelpaahan se vähän väljempikin miehelle, joka ei ole kuukausiin saanut tavaraa. No ei auta kuin yrittää motivoida vaimoketta.
Jos alat vaan valittaa kun on niin pirun löysä, ei muuten varmasti kiinnosta naista pätkääkään tehdä asialle mitään. Mutta kun asiat voi usein ilmaista vähintään kahdella eri tavalla, niin... ja tottakai, kun puhutaan toisen värkistä, kyse on hyvin henkilökohtaisesta ja intiimistä asiasta, ja silloin myös loukkaannutaan todella herkästi. Mitä jos yrittäisit ainakin aloittaa keskustelun pohjalta, että "ootko muuten ajatellut, että jos treenaisit noita lantionpohjalihaksia, niin paitsi että se tietysti hyödyttäis mua, niin se vois olla myös susta aika kivaa" - tai jotakin sinne päin. Kuulemma naisten orgasmit paranee usein kun lantionpohjan alue on hyvin hallinnassa, voit vedota vaikka tähän. Ja voittehan te vaikka leikkiä gyneä (tää on mun mieheni lempileikki, vaikkei siis käsittääkseni ole mitään tarvetta sen kummempaan treenailuun) :D
Ja vaikka se onkin löysä, niin anna nyt silti ihmeessä hellyyttä ja huomiota vaimollesi. Harvemmin naista kiinnostaa treenata yhtään mitään, jos tietää että se täytyisi tehdä vain miehen nautinnon vuoksi. Naiselle se hellyys on tärkeämpää, ja jo pelkästään se voi motivoida vaimoasi treenaamaan. Kun pidät häntä hyvänä, hän (toivottavasti) tahtoo myös pitää sinua hyvänä. Tuo kotitöiden ja lasten hoito taas on jo mainittu niin monesti, että eiköhän jo riitä :)
Silloin, kun lapsia ei ollut, liekö sattumaa, mutta siis silloin, kun en ollut vielä koskaan kuullutkaan mistään hemmetin lantionpohjalihaksista. Tuntoaisti yksinkertaisesti rajoittui tuohon ulkosynnyttimien alueelle. Nyt kaksi lasta synnyttäneenä, kun on löytynyt myös ne lantionpohjalihakset, tuntoa löytyy hyvinkin myös sieltä sisemmältä :)
Ja jos joku ihmettelee, niin tiedoksi: olin 20 esikoiseni syntyessä, en ollut koskaan lukenut cosmoa tai vastaavia naisten lehtiä, kotoa en ollut saanut mitään seksi- tai sinne päinkään viittaavaa valistusta, koulussa oli seksivalistusta mutta kukaan ei ollut todellakaan kertonut, että mulla on jotkut lihakset lantionpohjassakin.