Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettaja! Mikä on pahinta mitä oppilas on sinulle koskaan sanonut?

Vierailija
20.10.2009 |

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitini oli. Mieleen jäi joskus 80-luvulta, kun sellaiset sisällä käytettävät haalaripuvut olivat muotia, kun äitini kertoi, että nyt on kyllä lähdettävä vaatekauppaan. Hänen ekaluokkalainen oppilaansa oli kysynyt: "opettaja, eikö siulla oo mitään muuta vaatetta kun tuo haalari?", kun äiti oli pitänyt sitä niin paljon töissä päällään. Oli kuulemma niin kätevä vaate.

Vierailija
2/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen tyttöoppilaalta. Että tällaisia lapsia.

Mutta hei onhan opettajilla lyhyet päivät, hyvä palkka ja pitkät lomat. Eiköhän tästäkin saada taas ketju näistä aikaiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut olevani huora, idiootti, läski, ruma jne. ja toki ne ärsyttää, mutta en nyt koe mitään suurta loukkaantumista. Suoraan sanottuna joku "huora"... Niin, mitä sitten? Ei kalikka kalahda yhtään. Tai "läski"... Niin, olen normaalipainoinen aikuinen ja tarkoitus on vaan loukata ja normaalipaino on 13-vuotiaasta usein pulleutta.

Vierailija
4/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä vitun poliisi sä luulet olevasi?"

"Saatana sulla ole oikeutta kysyä multa mitään?"

"Vitun huora, älä komentele mua!"

Ja nämä kaikki siis töissä olevilta ihmisiltä (en ymmärrä, miten joku voi töissä olessa käyttäytyä noin). Ymmärtäisin, jos palvelisin yksityisiä ihmisiä esim. kaupan kassalla, että vain itseään edustavat ihmiset räyhäisi, mutta että töissä olevat tekee niin, on vähän yllättävää.

Kestän kyllä, ei siitä ole kysymys. Mulle maksetaan palkkaa noiden (ja onneksi muidenkin) hanskaamisesta enkä suhtaudu kovinkaan henkilökohtaisesti.

Vierailija
5/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän ovat mallinsa saaneet??

Vierailija
6/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei onhan opettajilla lyhyet päivät, hyvä palkka ja pitkät lomat. Eiköhän tästäkin saada taas ketju näistä aikaiseksi...

Samanlaista kuuluu mummojen suusta joka päivä ja lähes joka päivä tulee nyrkistä tai yritetään potkia, onneksi voimia on niin vähän ettei se satu.

En koskaan ole pitänyt noita sanoja tai lyöntejä minuun henkilökohtaisesti kohdistuvina muuten kuin siksi että minä olen lähinnä ja pahaa oloaa, pelkojaan vanhus purkaa, samoin ne oppilaat.

Vierailija
7/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan olon ja pelkojen nimissä? Ei mun mielestä ainakaan. Ja jos lapsella on paha olla tai sen vanhemmat ei kasvata sitä tai sen vanhemmillakin on paha olla ja huorittelevat jotain kaupan kassaa, niin onko opettajan tehtävä olla niiden psykologi? Kun siellä luokassa on muitakin ja joku vois jopa haluta oppia jotain...

Vierailija
8/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kovin paljoa vielä tullut, mutta selän takana varmasti sitäkin enemmän

Eräs oppilas totesi jakson päättyessä että "ope on ihan paska" ja tämä siitä syystä että oppilas ei halunnut yhdelläkään tunnilla tehdä mitään, osallistua mihinkään, kuunnella opettajaa jne., ja näin ollen yritin houkutella, keskustella hänen kanssaan, kannustaa eteenpäin jne. Joten olin paska

Vierailija
9/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan olon ja pelkojen nimissä? Ei mun mielestä ainakaan. Ja jos lapsella on paha olla tai sen vanhemmat ei kasvata sitä tai sen vanhemmillakin on paha olla ja huorittelevat jotain kaupan kassaa, niin onko opettajan tehtävä olla niiden psykologi? Kun siellä luokassa on muitakin ja joku vois jopa haluta oppia jotain...

ja kasvatustieteitähän te yliopistossa luette, miksi sitten aina olette sitä mieltä että kasvatusvastuu on yksin kodilla?

Vierailija
10/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin naamaa, että "kuule, haista paska", kun toruin häntä huonosta käytöksestä. Noo, minähän siihen totesin yhtä tyynesti, että "haista kuule ihan ite". Poika hiljeni. Opetan siis yläkoulussa.

Olen sitä mieltä, että metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Jos minulle v*ttuillaan, v*ttuilen takaisin. Jos minulle puhutaan nätisti, puhun nätisti oppilaalle.

Joo, kivittäkää vaan minut, av-mammat! Mutta totta on, että nuorille on puhuttava heidän omalla kielellään, jos haluaa tulla ymmärretyksi.

Vierailija
11/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taululla selin oppilaisiin ja yksi poika totesi ikäänkuin pitkän harkinnan tuloksena: "ope, sulla on aika iso perse."

Että semmoista :)

Vierailija
12/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taululla selin oppilaisiin ja yksi poika totesi ikäänkuin pitkän harkinnan tuloksena: "ope, sulla on aika iso perse."

Että semmoista :)

Tuohon edelliseen kommentoin, että itse en ole koskaan haistatellut oppilaille, enkä esim sano koskaan "turpa kiinni", vaikka näinkin muutamat oppilaille sanoo. En vaan tykkää semmoisesta kielenkäytöstä, enkä siis itse sano niin. Myös oppilaille huomautan, että "ei tartte puhua rumasti" jos käyttävät rumia ilmauksia. Kyllä he itsekin sen tajuavat ja pyytävät usein anteeksi ja korjaavat sanomansa nätimpään muotoon.

Vierailija
13/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Ala-aseen aineenope, jonka työtä ei aina arvosteta

Vierailija
14/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa vaan, kävikö mielessä, etteikö sitä koskaan tiedä...

Vierailija
15/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista V on melko yleinen, yläkoulu.

Vierailija
16/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sh ja kuulen paljon pahempaakin kuin tuo yllämainittu. (Ihan jo tällä palstalla ;-D )

Ja ne lomat on mulla hirmu paljon lyhkäsemmät kuin sinulla ja työpaiväkin venyy usein kahden vuoron pituiseksi kun seuraavasta vuorosta joku sairastuu yllättäen.... Kyllä kelpaisi sinun lomat minulle; niin että nieleppäs katkeruutesi :-)

Vierailija
17/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sh opiskellut opeksi, niin olisit saanut pitkät lomat ja lyhyet päivät.

Vierailija
18/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ope kyllä ihan ite veti nämä loma-asiat esille.

Kukaan ei ennen sitä ollut sitä mieltä, että opelle saa sanoa rumasti koska opella on pitkät lomat ja lyhyet päivät.

Ymmärrätkö sinä, joka et ole sh etkä ope, hymiöiden merkityksiä?

Olisit sinäkin opiskellut niin voisit ymmärtää....

Vierailija
19/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään lukiolaistyötön analyysi olemattomista pedagogisista taidoistani. En kuulemma osaa ottaa eritasoisia oppilaita ollenkaan huomioon, teetän naurettavia tehtäviä eikä minulla ole minkäänlaista kykyä pitää kuria.

Piti varmaan joiltakin osin paikkaansakin, ja oli kirjoitettu uskomattoman pistävään sävyyn. Itkuhan siinä tuli. Onneksi olen tuosta kuitenkin kehittynyt eteenpäin :)

Vierailija
20/42 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auktoriteettia uhoavat ja ärtymystään purkavat, mutta eivät ole koskaan mitää suoraan sanoneet. Jos alkaa ärräpäitä tulemaan, niin kommentointi hyvästä kielenkäytöstä palauttaa nopeasti oppilaan takaisin todellisuuteen.

Oppilaiden vanhemmilta sitten taas tulee välillä ihan uskomattomia purkauksia. Ihan asiattomiakin. Että siinä mielessä lapset ovat kyllä paremmin käyttäytyviä monessakin tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän