Emmaljunga Nitro City / City Cerox
Elikkä kaipailisin mielipiteitä kyseisistä kärryistä..
Haluaisin ne ja vaikuttavat todella käteviltä! :)
En vain ole tietoinen miten kulkevat esim soratiellä/lumessa??
Ovatko huterat?
kokemuksia...
Kommentit (10)
Meillä on nyt puolivuotta ollut nitrot,ja aivan taivaalliset!!
toki en juurikaan niitä maastoissa käytä joten siitä ei kokoemuksia..
Keväällä kysyttiin yhdellä toisella palstalla kokemuksia ko. rattaista ja vastasin silloin näin (kysyjä kysyi varsinkin lumessa kulkemisesta):
"Lumisohjo ja Nitro City = huono juttu. Juuri manasin asiaa lauantaina kun vaunujen kanssa menin tuolla sohjossa. Mutta...kun pääsin tasaiselle ja/tai sisätiloihin niin tuo manailu unohtui sen siliän tien. Nuo Nitro Cityt ovat niin ihanat tasaisella alustalla ettei ole tosikaan!
Jos aiot vaunuilla liikkua eniten epätasaisilla metsäteillä yms niin en suosittele. Jos sen sijaan käytät vaunuja kaupunkiolosuhteissa niin ne ovat ehdottomat. Minäkin olen tehnyt niillä 1-2 tunnin lenkkejä tuosta vaan...mutta valitsen kyllä ne tiet jotka olivat parhaiten hoidetut. "
Ja sitten lisäkokemuksia tästä vuoden varrelta. Nitrot ovat tukevat. Kokemuksia on myös huterista kärryistä ja näitä ei huteraksi voi missään nimessä kutsua. Tavarakori on iso mutta suht. hankalasti mielestäni toimiva koska istuin on niin alhaalla. Omistin aikaisemmin Emaljungan Duo Edget ja niissä sai tavarakoriin laitettua suoraan täyden kauppakassin jossa on esim. isoja pulloja. Nitroissa tämä ei onnistu koska istuinosa tulee niin alas että "aukko" on hyvin pieni. Olen ostanut isojakin ostoksia kaupasta (siis määriä) mutta en sitten laita niitä kauppakassiin ollenkaan vaan laitan tavarat suoraan hihnalta tavarakoriin. Joka kerta kyllä harmittelen tuota. Litteä kassi mahtuisi varmasti kyllä sellaisenaan sisään.
Hmm...mitäs muuta. Ovat siis aivan ihanan ketterät! Moni kaverini on ostanut "paremmat matkarattaat" ns. kaupunkirattaiksi ja aikovat niillä liikkua talvellakin koska "eihän kaupungille voi lähteä kauppoihin suhaamaan tankeilla" (oli ne tankit sitten Briot, Emmaljungan isommat rattaat/yhdistelmät, Herqulekset tai mitkä vaan). Nitrot ovat niin näppärät että en itse näe moista tarvetta.
Ostaisinko Nitrot uudelleen. Vaikea sanoa. Tavarakorin huono käytettävyys harmittaa joka kerta kun sinne jotain laitan. Miten jaksan taas talvisohjossa liikkumista - on se selkeästi raskaampaa (todellakin!) kuin isopyöräisillä meno. Mutta mikä olisi vaihtoehto? Rakastan näitä nitroja noin muuten...
aivan mainiosti. Ja tehdäään kunnon lenkkejä päivittäin. Eipä ole vauvaa "tärinä" tuntunut häiritsevän, eikä ne mielestäni edes juuri tärise. Toki vähän..
Loisto vaunut, suosittelen.
Meillä Nitrot olleet käytössä maaliskuusta lähtien ja hyvät ovat olleet. Lenkkeilen päällystetyillä- ja hiekkateillä. Viime talven sohjossa meni hyvin, mutta ihan maalla asuville varmasti muun malliset ovat paremmat.
Mielestäni myös tavarakoriin on hieman vaikea laittaa tavaroita, mutta kuljen muutenkin repun kanssa kaupassa.
Suosittelen, jos käytät paljon julkisia ja kuljeskelet kaupunki- tai "puolikaupunki"maastossa.
Ja ollaan tykätty ihan älyttömän paljon! Asutaan kaupungissa, ja kaupunkikäytössä nää on ehdottoman näppärät, kevyet ja pienet. Kaikki kaverit ovat ostaneet matkarattaita(heillä on ISOT yhdistelmät) mutta me emme sellaisia tarvitse, nitroilla pärjätään hyvin juuri sen näppäryyden takia.
Lenkkeilen paljon, päivittäin 1-2h ja vaunut kulkee hiekkateilläkin tosi hyvin. Ja talvella kulki ihan ok, vaikka lunta oli todella paljon.
Bussilla ym julkisilla liikuttaessa nitrot on myös kätevät...
Enpä paljon moitittavaa keksi, tuo tavaratila mitä edelläkin harmiteltiin, on surkea. Mutta litteä kassi sinne menee, tai tavarat yksitellen.
Ostaisin nitrot ehdottomasti jos nyt olisin valitsemassa :)
Hiekkatiellä ja lenkkeillessä ihan nollat. Niin kauhea tärinää, että lapsella / vauvalla ei ole mitään rauhaa. Mutta riippuu tieten käytöstä..
Minulla on city cross runko käytössä lenkkeillessä ja city cerox kaupoilla / autolla liikkuessa aina autossa mukana.
Ei totisesti ole huterat. Ja plussana tietysti, että meillä mies ihastui täysin city ceroxiin. Ja pointtina minulla oli tuohon lenkkeilyasiaan, että minulla on ennen ollut aina duo edget ja niihiin verrattuna noilla ei tee mitään lenkkeillessä. Ja sekin tietysti riippuu kuinka paljon lenkkeilee. Minun lenkit ovat noin 6 - 10 km pitkiä ja yleensä hiekkatiellä.
...tuon tavarakoritoimimattomuuden osittain näin:
Ostin lapselle reppuvaljaat ja sain kaupan päälle ns. "Mummy clip" koukun. Aivan loistava tuote joskin varmasti mikä tahansa muukin koukku kelpaa. Laitan yhä pullot/maidot yms painavat tuotteet yksitellen Nitrojen tavarakoriin mutta kaikki muut ostokset lataan ostoskassiin ja kiinni rattaiden työntöaisaan mummy clipillä. Joo...eihän siinä saisi roikottaa mitään mutta eipä ainakaan meillä ole ongelmia siitä tullut. Todella helppoa kun pitääkin enää laittaa sinne tavarakoriin vain painavat/isot pullot ja kaikki pikkujutut roikotan ihan tavallisessa ostoskassissa.
http://www.goldbug.eu/Mummy-Clips/c-1-44/
http://www.goldbug.eu/uploads/images_products_large/25.jpg
Ja pakko lisätä että niin ne "rataslenkit" ovat erilaiset eri ihmisillä. Meille rattaat toimivat hienosti myös hiekkatiellä mutta toisaalta meidän kävelyt ovatkin suht. rauhallisia vauhdiltaan ja pituuksiltaan vain 3-4km.
Eikö kellään??