Eron jälkeen vaikeaa uusissa suhteissa. Muita?
Olen eronnut vuosi sitten, sen jälkeen minulla ollut pari lyhyempää suhdetta.
Nyt olen löytänyt ihanan miehen, kerta kaikkiaan kaikinpuolin sopivan. Viihdyn hänen kanssaan erittäin hyvin, on turvallinen ja rauhallinen olo ja seksi on koko ajan vain parempaa :) Hän sanoo pitävänsä minusta ja että on aidosti suhteessa mukana.
Silti jostain syystä minusta aina alkaa (kuten näitten edellisten lyhyempien suhteittenkin aikana) taas pelottamaan että jos hän jättää minut. En uskalla yhtään luottaa siihen että hän haluaa kanssani jotain syvempää.
Avioliittoni oli tunnekylmä ja minusta tuntuu että tällä on vaikutusta asiaan. Minulla on olo että en riitä omana itsenäni ja pelkään ihan kauheasti sitä hylätyksi tulemisen tunnetta.
Miten tästä pääsee eroon? Kauhean kurjaa kun haluaisi elää tätä hetkeä (osittain siihen pystynkin) mutta koko ajan pelko nostaa päätään. Tavallaan ei pysty nauttimaan täysillä siitä hyvästä olosta...
Kommentit (14)
On uskottava että itse on niin vahva ihminen, että elämä kantaa vaikka ikävästi kävisi,
toipunut siitä vuosi sitten tapahtuneesta erosta. Erot olisi hyvä käydä kunnolla läpi, ennenkuin alkaa toiseen suhteeseen. Itse olen eronnu 5 v sitten ja ekan suhteen eron jälkeen aloitin silloin, kun erosta oli kulunut 2,5 v. Se ero vaan on käytävä läpi, ennenkuin mitään uutta voi alkaa rakentamaan.
Jos erosta on noin vähän aikaa, niin aika monta uutta suhdetta olet jo ehtinyt aloittaa.
Erostani kuitenkin kohta jo 4 vuotta aikaa eikä tilanne ole helpottanut yhtään. Aika ei ainakaan mulla tunnu auttavan tähän yhtään :(
vuosi aika ja 3 suhde. Mikset viihdy yksin?
Ei kukaan voi tehdä sut onnelliseksi!
Läydä itseäsi ja opi rakastamaan itseäsi sen sijaan, että epätoivoisesti etsit uutta miestä
Olen eronnut vuosi sitten, sen jälkeen minulla ollut pari lyhyempää suhdetta. Nyt olen löytänyt ihanan miehen, kerta kaikkiaan kaikinpuolin sopivan. Viihdyn hänen kanssaan erittäin hyvin, on turvallinen ja rauhallinen olo ja seksi on koko ajan vain parempaa :) Hän sanoo pitävänsä minusta ja että on aidosti suhteessa mukana. Silti jostain syystä minusta aina alkaa (kuten näitten edellisten lyhyempien suhteittenkin aikana) taas pelottamaan että jos hän jättää minut. En uskalla yhtään luottaa siihen että hän haluaa kanssani jotain syvempää. Avioliittoni oli tunnekylmä ja minusta tuntuu että tällä on vaikutusta asiaan. Minulla on olo että en riitä omana itsenäni ja pelkään ihan kauheasti sitä hylätyksi tulemisen tunnetta. Miten tästä pääsee eroon? Kauhean kurjaa kun haluaisi elää tätä hetkeä (osittain siihen pystynkin) mutta koko ajan pelko nostaa päätään. Tavallaan ei pysty nauttimaan täysillä siitä hyvästä olosta...
pitää jotenkin käsitellä se avioliitto. Aika usein se on käsitelty jo avioliiton aikana ja siitä on erovaiheessa jo yli. Itse en kokenut eron jälkeen muuta kuin helpotusta ja olin heti avoin kaikelle. Löysin todella nopeasti uuden miehen ja pystyin heittäytymään suhteeseen kuten kaksikymppisenäkin eli ei pelkoa ja tulta päin.:=)
Ollaan oltu tän uuden suhteen kanssa yhdessä jo 11 vuotta.
Minulla oli avioliitossani vaikeaa jo useamman vuoden. Onneksi sain lopulta lähdettyä.''
Lapset voivat hyvin, ja minulla on hyvä olla heidän kanssaan. Ovat puoliksi isällään ja puoliksi minulla.
En tiedä sitten onko kolme suhdetta eron jälkeen paljon, varsinkaan kun ne kaksi aiempaa ovat olleet vain muutaman viikon pituisia tapailemisia. Minulla on kyllä ystäväpiirissä eronneita jotka ovat löytäneet pian eronsa jälkeen vakituisen ja hienon suhteen.
Kaipaan kovasti vierelleni miestä mutta viihdyn toki myös yksin. Ongelmia minulle syntyy siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa luottaa toiseen osapuoleen. Haluaisin niin kuulla että minulle sanotaan tai ilmaistaan se että "minä olen tässä kanssasi enkä vaadi sen enempää kuin että olet oma itsesi".
Ihan kiva kuulla että joku siellä on löytänytkin oman kullan.
Minua pelottaa jotenkin se että tietämättäni tai ymmärtämättäni ajan nyt tämän uuden miehen pois. Eli tavallaan on tunne että pelkään tekeväni jotain väärin ja sitten hän sanoo minulle että tämä on nyt tässä.
Vaikea selittää.
AP
tuo ero ja siihen johtaneet syyt käsiteltynä, joten kannattaisi tosiaan pysähtyä vähän hoitamaan itseään.
kuten joku tuolla ylempänä jo ehdotti.
menettämisen pelko on merkki siitä että arvostaa k.o. asiaa.
Mutta jos pelko estää sinua olemasta aito, se on kyllä ongelma. Jokin eroryhmä tmv. missä saisit keskustella - muutama kertakin jo saattaisi auttaa?
Yhden vanhemman perheiden liitolla ainakin on niitä.
Mutta jos pelko estää sinua olemasta aito, se on kyllä ongelma. i]
Olen käynyt kyllä jo terapiassa tuon eron suhteen ja jutellut siellä tilanteestani. Se on helpottanut ja edelleen olen sitä mieltä että eroni on käsitelty. Vika on enemmänkin omassa itsessäni ja siinä käyttäytymismallissa. En ole esim. vuosikausiin uskaltanut riidellä menettämisen pelossa. Erommekin oli ns. sopuisa, ei minkäänlaista riitaa.
Esim. nämä pari juttua mitä eron jälkeen ollut ovat noudattaneet samaa kaavaa. Ei mitään riitaa missään vaiheessa.
Yritän ehkä liikaakin keskustella ja myötäillä kumppanin näkökantoja.
Ystävilleni olen suorempi ja uskallan kärkevämmin sanoa. Mutta nämä rakkaussuhteet... jotenkin vain pelkään koko ajan että jos sanon yhdenkin poikkipuolisen sanan niin juttu loppuu siihen.
AP
että ei kannata rynnätä uuteen suhteeseen ennen kuin olet löytänyt itsesi. Eli ihan sama onko kyse käsittelemättömästä erosta vai jostain muusta sun hukassa olemisestasi, niin ethän sä etene mihinkään, jos vain hypit avioliitosta suoraan suhteeseen ja sen jälkeen suhteesta toiseen. Rauhoita elämäsi ja pysähdy miettimään asioita. Eihän sun suhteesi voi toimia, jos et ole sinut itsesi kanssa.
että ei kannata rynnätä uuteen suhteeseen ennen kuin olet löytänyt itsesi. Eli ihan sama onko kyse käsittelemättömästä erosta vai jostain muusta sun hukassa olemisestasi, niin ethän sä etene mihinkään, jos vain hypit avioliitosta suoraan suhteeseen ja sen jälkeen suhteesta toiseen. Rauhoita elämäsi ja pysähdy miettimään asioita. Eihän sun suhteesi voi toimia, jos et ole sinut itsesi kanssa.
Varmaan olisi tosiaan parasta toimia näin.
Kiitokset ja mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
toipunut siitä vuosi sitten tapahtuneesta erosta. Erot olisi hyvä käydä kunnolla läpi, ennenkuin alkaa toiseen suhteeseen. Itse olen eronnu 5 v sitten ja ekan suhteen eron jälkeen aloitin silloin, kun erosta oli kulunut 2,5 v. Se ero vaan on käytävä läpi, ennenkuin mitään uutta voi alkaa rakentamaan.