Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ootte 1-2kk ikäisen lapsen hoitoon viemisestä?

Vierailija
17.10.2009 |

Kaverin vauva vasta 3kk vanha ja ollut ihan pari viikkoisesta asti hoidossa eri sukulaisilla ja tuttavilla ainakin viikottain, monesti useammin. Heitä kuitenkin kaksi ihan tervettä ja jaksavaa vanhempaa lasta hoitamassa eikä muita lapsia. Hoidossa vaan siksi että vanhemmat menevät shoppailemaan,kahville,syömään, juhlimaan tms.

Olenko jotenkin hassu, kun minusta noin pieni kuuluisi vanhempien hoidettavaksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinku ite tykkää,itse en veisi noin pientä

Vierailija
2/17 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia vai pari päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4h kerrallaan ainakin

-ap-

Vierailija
4/17 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä ettei voi viedä joskus hoitoon.

3

Vierailija
5/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi viedä vauvaa pariksi tunniksi hoitoon silloin tällöin?? Ei nyt ymmärrä yhtään...

Vierailija
6/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin muutaman tunnin kerrallaan. Silloin tällöin tarkoittaa 1-2krt kk ja ihan siksi oli, että päästäis isompien lasten kanssa huvipuistoon, kylpylään jne. Katsoin paremmaksi vauvan olla mummin hellässä hoivassa kotona. Vauvalla nyt ikää 5kk ja tykkää mummistaan kovasti :)

Vierailija
7/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain lukee että lapsen saa laittaa hoitoon!

Miten sulla on noin hakusessa eläminen? Ettei lapsesta voisi olla erossa?

Minusta on ihan luonnollista että käydään välillä ostoksilla, kahvilla, syömässä ja juhlimassa -ilman lasta-

Vanhemmat lasta hoitaa, vaikka muutaman kerran viikossa lapsi olisi vaikka mummolla/kummilla/hyvällä ystävällä muutama tuntia.

Ajattele kun lapsi käy hoidossa 10 h joka arki pv!!!

Vierailija
8/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuon ikäiset ovat olleet jo monta kertaa yön yli hoidossa, ja se on omasta mielestäni liikaa, jos ei pakottavaa tarvetta ole.

Mutta muutama tunti silloin tällöin ei ole ollenkaan paha.

Kadehdittava, mutta ei paha.

Vierailija
9/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme siis vain kadehtia toisten onnea lapsenvahtien määrässä :)

Vierailija
10/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös esim mummut ovat oikeutettuja nauttimaan vauvasta, miksi siis eivät saisi paria tuntia hoitaa jos se syömisen puolesta onnistuu? Eihän itse tarvitse mennä kun vaikka lenkille yksin.

Vierailija
11/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se vähentää vanhempien hoivaa?

No, okei mummo katsoo että pääsee kaupungille mutta sen jälkeen jaksaa taas paremmin. ;)

Kokeile itse raskautta ja äitiyttä. Kyllä kotoa tekee hyvää lähteä ilman lasta.

Vierailija
12/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu siltä, että tosi monen mentaliteettina on "me ainakin hoidetaan kersamme itse, ei tartte auttaa eikä apua pyydetäkään ellei oo pakko". Luulis että lapsellekin on parempi nähdä välillä vähän muitakin naamoja ku ne samat äiskän ja iskän pläsit...

Vierailija
13/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnollista apua.

Mutta lähellekään kaikilla sitä ei ole saatavilla, ja kun itse on ollut yliväsynyt, katkeroittaa se, kun toinen voi jatkaa elämäänsä vaivattomammin vaikka on vauvan saanutkin.

Puhun tässä kyllä kokemuksesta.

Vierailija
14/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä torjuu, ja tiedän että puhuu vielä miten raskasta on ja apu olis kiva! :D

Ymmärrän ettei kaikilla ole auttajia, mutta noita on paljon jokka torppaa avun. Ei kai usko että oikeesti on läheisiä joita lapsesi kiinnostaa ja johon olisi kiva muodostaa suhde.

Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat auttaa, samoin kummit ja nyt kun lapsetkin puhuu niin kysyy itsekin hoitoon. Usein hoitoon viemiset tulee mummojen kautta puheeksi.

On meitä olemassa jotka haluaa olla sukuunsa lähellä.

Vierailija
15/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi olla ehkä maksimissaan pari kertaa kuukaudessa pari kolme tuntia, mutta viikottain on vähän liikaa.

Ja noin pienelle mä ottaisin vain yhden hoitajan eli aina samalle. Kyllä noin pienen paikka on olla vanhempien kanssa.

Mulla ei ole kumpikaan lapsista ollut hoidossa ennen kuin joskus vuoden ikäisenä ja silloinkin vain pari kolme tuntia. Yötä ovat olleet vasta joskus parin ikävuoden jälkeen ja silloinkin ihan pakottavasta syystä.

Tukiverkostoa meillä on, mutta mun mielestäni se ei tarkoita sitä, että lapset on siellä jatkuvasti tai liian usein. Mä en ole siis tätä mieltä siksi, ettei meillä olisi paikkaa, johon lapset saisi hoitoon. Musta lapsilla on paras olla kotona tai vanhempien kanssa ja on vähän huolestuttavaa, jos vanhemmat eivät halua olla lastensa (tässä tapauksessa vauvansa) kanssa, vaan lykkäävät jatkuvasti hoitoon.

Vierailija
16/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon että toi "eivät halua olla lastensa kanssa" on todellakin vaan provosointia.. sitähän se nimenomaan tarkottaa, jos vie vauvan hoitoon muutamaksi tunniksi... pliis.

Vierailija
17/17 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä eroa siinä sitten on että näkee usein mummoa vaikka tai lapsi jää hänen hoiviin muutamaksi tunniksi?

Jos ei tukiverkkoa näe usein ja jäämisetkin on harvassa niin ikävempää se on lapsesta.

No ihan tollanen sylivauva ei juurikaan piittaa kuin että sen perustarpeet hoidetaan.

Mutta kyllä lapsellekin on hyvä että tukiverkkoon kuuluva on oikeasti lapsen kanssa tekemisissä, eikä vaan pakon edessä läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän