minkä ikäisenä olet saanut lapsesi?
mitä hyviä tai huonoja puolia siinä on ollut, että olet juuri sen ikäisenä saanut lapsen?
Kommentit (34)
Lähdin sen jälkeen vielä opiskelemaan uuden ammatin. Lapsen kanssa oli toki taloudellisesti vaikeampaa, mutta toisaalta pieni lapsi ei paljon kaipaa. Koulu oli lapsen kannalta myös joustavampi kuin työelämä. Opiskellessa myös osasi eri tavalla priorisoida, kun piti jäädä aikaa lapsellekin ja kotona sai täysin nollattua ne opiskelujutut. Sitten kun valmistuin, niin ei ollut sellaista pakko tehdä lapsi -painetta ja sai sujahtaa suoraan työelämään. Mikä sekin oli helpompaa kouluikäisen kanssa, ei päivähoito-ongelmia yms.
ihan kiva saada lapsia aikuisena ja maailmaa nähneenä, ja älköön kukaan nyt tästä hernettä nenäänsä vedä!
nyt vasta nauttii lapsistaan kun on itsekkin kaikenlaista nähnyt ja kokenut,
Ihan hyvä ikä. Olisin halunnut jo aikaisemmin ja olinkin esikoisen saadessani "vanha" (siis omalla mittapuullani, tämä ei ole kannanotto muiden lapsensaamisikään vaan se, miten olisin toivonut oman elämäni menevän). Teimme ekaa lasta monta vuotta. Onneksi näinkin pian perään tuli sitten luomuylläri. :) En olisi halunnut kovin suurta ikäeroa.
Loppujen lopuksi hyvä näin ja onnellinen olen näistä.
Miinuksia nyt en keksi tähän hätään. Pelkkää plussaa :) Nautin kotona olemisesta noiden muksujen kanssa. Ammattikin on jo hankittukin, 2 itseasiassa. Töitä minulla on aikaa tehdä vielä muutama kymmenenvuotta, jospa nämä nyt hyvään ikään asti kotona kasvatan :)
A ja B sarjan väliin opinnot ja vakituinen työ.
Minulla ei ollut ammattia ennen esikoisen syntymää, mutta nyt palasin koulunpenkille (AMK). Kuopus on 2v ja esikoinen eskarissa, lapsilla on mukavan lyhyet hoitopäivät.
JA nyt oon 26.. hyvä ikäero lasten kannalta niin on kovasti seuraa toisilleen.. Omalta kannalta kanssa hyvä ikä kun jaksaa touhuta ja opiskelutkin kohta purkissa niin voi sitten työtä ruveta etsiskelemään kunhan tässä kotona ensi ollaan!! Ei sitä tiedä jos vaikka yhden vielä tekis tossa kolmenkympin jälkeen...
Kakkonen ja kolmonen olisivat mieluusti voineet olla ohjelmassa vähän aikaisemminkin. Mutta kun eihän näitä aina voi itse valita...
24-vuotiaana oli hyvä ikä tulla äidiksi. Olin jo aikuinen mutta vielä riittävän nuori. Kolmikymppisenä koin jo olevani liian vanha vauva-aikaan.
no en osaa perustella. hyviä päätöksiä, en kadu ajankohtaa
lapsista ei kyllä ole seuraa toisilleen, mutta onhan noita muitakin kavereita kuin omat sisarukset. Olen ihan tyytyväinen. Isommat haluaa ihan innoissaan hoitaa pikkuista :)
olen ollut tyytyväinen, jospa iltatähti sitten 35v ;)
Omalta osaltani tämä oli sopiva ikä saada lapset ihan siitä yksinkertaisesta syystä että aiemmin en halunnut lapsia. Nuorempana se mikä nyt on ollut ihanaa olisi tuntunut kahlitsevalta ja masentavalta.
Itselleni ei ole tullut vielä vastaan erityisiä huonoja puolia tässä iässä lasten saamisessa.
ihan kiva saada lapsia aikuisena ja maailmaa nähneenä,
ja älköön kukaan nyt tästä hernettä nenäänsä vedä!