Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin töitä mutta kun niitä ei saa!!!

Vierailija
16.10.2009 |

Hemmetti, mistä kiikastaa!! Mulla on kaks ammattia opiskeltuna, toinen AMK tutkinto, olen myös yo. JOka kesä oon tehny töitä 15-vuotiaasta sekä opintojen ohella viimeset 4 vuotta. Keväällä valmistuin ja ei, en saa töitä. Lähetän päivittäin noin 2 hakemusta, ja en ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Menee hermot!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hakemuksesi on viallinen. Tarkistuta se jollain ammattilaisella, ja korjaa se sellaiseksi että sua ei karsita jo heti hakemuksen perusteella.

Työssäni näen niin ala-arvoisen huonoja työhakemuksia että ihan ihmettelen miten ihmiset kuvittelee sellaisilla hakemuksilla töitä saavansa.

Vierailija
2/26 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jotain hyviä vinkkejä! Olisin todella kiitollinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä on niitä ammattilaisia, joilta voi tarkistuttaa cv:n ja hakemuksen?

Vierailija
4/26 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä on niitä ammattilaisia, joilta voi tarkistuttaa cv:n ja hakemuksen?

Yleensä tuttavapiiristä löytyy myös fiksuja ihmisiä ja työkkärissä on työnhakukursseja missä tehdään kunnollinen hakemus.

Vierailija
5/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännön vinkkejä? Sellaisia joita voi antaa vain työnantaja joka lukee hakemuksia päivittäin, eikä joku toimiston täti?

Vierailija
6/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun töitä ei ole niin ei niitä saa vaikka hakemus olisi kuinka hyvä.

Omalla alallani tilanne on se, että jopa lyhyisiin määräaikaisiin töihin tulee satoja hakemuksia.

Työnantajatkin ovat ihmeissään hakemusten tulvan kanssa.

Tietysti nyt kannattaa tarkistuttaa se hakemus ammattilaisella. Mieluiten kysyä useampia eri mielipiteitä, sillä eivät ne ammattilaisetkaan ole yksimielisiä siitä millainen on hyvä hakemus.

Itse olen viimeisen puolen vuoden aikana päässyt kahteen haastatteluun (ammattilaisen tarkistaman hyvän hakemuksen ansiosta). Yleensä olen aina saanut töitä jos olen haastatteluun päässyt, mutta nyt kävi niin että ekassa en päässyt edes toiselle kierrokselle. Toisessa haastattelussa pääsin jatkoon ja töitä luvattiinkin mutta nyt ei ole tietoa siitä pystyykö yritys toteuttamaan projektia johon minut luvattiin palkata >:(

Vierailija
7/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti, mistä kiikastaa!! Mulla on kaks ammattia opiskeltuna, toinen AMK tutkinto, olen myös yo. JOka kesä oon tehny töitä 15-vuotiaasta sekä opintojen ohella viimeset 4 vuotta. Keväällä valmistuin ja ei, en saa töitä. Lähetän päivittäin noin 2 hakemusta, ja en ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Menee hermot!!

Vierailija
8/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaavat lopareita ottaa

Vierailija
9/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa kyllä kaikki! Paitsi ne joissa on töitä 10h/vko...

Vierailija
10/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä löytyy töitä!

Vierailija
11/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan allergiaoireita osasta ammattilaisaineita (tajusin mitä myrkkyjä käytetään vasta tämän myötä - normaalisti olen terve kuin pukki enkä sairastele tai saa ärsytysoireita mistään) ja ajokorttia ei ole.

Sääli vaan, että kaikki hanttihommat on juuri noita.

Vierailija
12/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varustettu työnhakukurssin (turha) käynyt ihmettelee, että missä ne työpaikat on.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että 6-kymppiset istuu tulppana hyvien työpaikkojen päällä.

Jäisivät jo eläkkeelle!

Vierailija
13/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varustettu työnhakukurssin (turha) käynyt ihmettelee, että missä ne työpaikat on.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että 6-kymppiset istuu tulppana hyvien työpaikkojen päällä.

Jäisivät jo eläkkeelle!

Joo, muistan jo viimeiset 10v kuulleeni että "sitten kun ne suuret ikäluokat jää eläkkeelle..." että tekijöitä tarvittas. Ja paskat! Ne on joko niin pihejä etteivät oo jääny, tai sit työpaikat on tod vähentynyt niin paljon, että vieläkin tota odotellessa..

Vierailija
14/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on asunto maksettu jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
15/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan on töitä tarjolla tosi vähän. Lähes kaikki vähintään lomauttaa ja monet irtisanoo, ei silloin oteta uusia työntekijöitä vaan mietitään miten vanhoistakin pääsis helpoisten/kivuttomammin eroon.

Koeta sinnitellä ja tehdä jotain hyödyllistä, jossain vaiheessa nimittäin tärpää, jos ei vaan anna periksi.

Vierailija
16/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat elätämme sinutkin.

Vierailija
17/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä, ei kai avoimilla hakemuksilla juuri kukaan loppuviimeksi työllisty.

Vierailija
18/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tutkintoa, toinen AMK. Työni olen aina tehnyt kunnolla ja saanut kehujakin niistä (opiskeluaikoina olin vkl töissä, kesätyöt jne.) Ärsyttää kun on hakenut johonkin ja sit siihen valitaan joku tomppeli...ja kun itse tietää et olisi varmasti ollut parempi työntekijä.

Ja älkää nyt pitäkö tätä itsekehuna, vaikka siltä kuulostaa. Asia nyt vain on näin.

Vierailija
19/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu Tampereella

Vierailija
20/26 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes vaikka 2 joka viikko? Onko niissä joku paikka auki, vai lähetätkö avoimia hakemuksia? Meinaan nythän sulla olisi jo satoja hakemuksia takana? Oletko yksilöinyt hakemuksen kunnolla aina paikan mukaan, vai lähetätkö saman kaikkiin?

Mulla on myös hyvä tutkinto, ja työkokemustakin. Silti nyt on vaikeaa päästä haastatteluun. Mä olen nyt ollut työttömänä keväästä ja olen hakenut ahkerasti (mutten 2 joka päivä).

Haastatteluissakin olen käynyt, nyt 3 viimeistä hakemusta on johtanut haastatteluun, mutta silti joku muu valitaan. Yhden kohdalla ymmärränkin sen. Ja suoraan sanoen en ollut kauhean pettynyt, vaikka mua ei valittu. Olisin kyllä nyt tytöttömänä ottanut sen, jos olisin saanut, koska työstä on aina helpompaa saada uusi työ. Mutta tajusin haastattelussa, että en viihtyisi siellä kauhean hyvin. 2 muuta oli ihan makukysymyksiä, googletin ne valitut ja olen aivan yhtä hyvä, jos en parempikin kuin valitut.

Mun alalla ei oo haettavia paikkoja pilvin pimein auki, ja en enää pääse ns. hanttihommiin, koska epäillään (aivan oikeinkin), että kun ajat paranevat, lähden heti oman alan töihin.

Mä kävin liiton kautta työnhakuvalmennusta keväällä, ja mun hakemukset kyllä paranivat, vaikka ei kuulemma olleet huonot ennemminkään.