Mitä teen lapsen päivähoidon kanssa?
Olen yksin lapsen kanssa (leski) ja mulla on tosi vaikeeta lomien sovittelun kanssa.
Päiväkoti on suljettu syyslomalla, joulun välipäivät, hiihtolomat, pääsiäiset jne jne. Toive on, että lapsetkin lomailevat. Hoitoa tarvitsevat hajasijoitetaa minne milloinkin päiväksi kahdeksi.
Olen jo käyttänyt kaikki vähät lomani eikä varaa olisi palkatontakaan pitää. Lapsi arastelee aina tosi paljon uusia ihmisiä. Sukulaisia ei lähettyvillä ole ja kaikki ystävät ovat samassa ty- ja perhe-elämän puristuksessa.
Kommentit (4)
Ei se ihmisten arastelu mitenkään tavatonta ole. Kyllä lapsi vähitellen rohkaistuu ja kyllä hoitajat ovat sellaiseen tottuneet.
Meidän lasten päiväkoti on onneksi juuri niitä päiväkoteja, jotka "päivystävät" eli ovat auki syyslomalla yms. Kannataisikohan hakea paikkaa tällaisesta päiväkodista jos se muuten on mahdollista?
ja kerro tilanteesi, esitä toive että teillä varahoitopaikka olisi yksi ja sama ja perustele pyyntösi.
päiväkotien välillä, ainakin suurimassa osassa kuntia, joka vuos ei varmaan kannata sen takia tarhaa vaihtaa. Tuskin missään joka vuosi on sama päiväkoti päivystävänä, johan ne työntekijät tulis hulluksi ku ovat aina joulut, juhannukset ja muut töissä.
Niinhän useimmat lapset arastelee, mutta minkäs sille voi. Jos ei muuta mahdollisuutta ole lasta hoitaa, niin varahoitoon vaan.