Tex mex-buffet tupareihin
Kommentit (21)
mutta ainakin nachoja ja niiden kanssa salsaa, juustodippiä ja guacamolea naposteluun.
Itse tein sieltä Nachos Fiesta-reseptillä ihania nachoja uutena vuotena
Eli burritoja, jokainen saa itse täyttää. Tarvitset siis tortilloja ja täytteeksi esim. salaattia, tomaattia, maustekurkkua, sipulia, fetaa, jauhelihaa, kanaa, salsaa, juustokastiketta, ranskankermaa, jalapeñoja ym.
Chicken wingsit toimivat myös.
täytteeksi kanafileitä/jauheliha ajaa pieniin kippoihin mm. sipulia, salaattia, tomaattia,juustoraastetta, papuja, kurkkusalaattia, jalapenoja jne. Jokainen voi sitten koota mieleisensä.
Ajattelinkin laittaa erikseen vähän kaikenlaista täytettä, että itse kukin saa mieleisiä laittaa ja monta sellaista täytettä tulikin jota en ollut osannut ajatellakkaan.
Kiitos!
ELi tortilloja ja erilaisia täytteitä tarjolle, jokainen voi itse täyttää, täytteinä kanaa, lihaa, tulista tomaattikastiketta, juustokastiketta, quachemolea, ranskankermaa, jalapenoja, salaattia... Kastikkeissa voi hyödyntää valmiit maustepussit.
Nachoja myös, niitä voi dippailla kastikkeisiin.
Juomaksi mansikka margarithoja ja SOL-olutta.
Nam!
- nachot
- tulista salsaa
- creme fraichea
- itsetehtyä guacamolea
- jalapenoja
- lämmintä cheddarkastiketta
Itsetäytettävät tortillat (eli tortillalettuja pöytään, kastikkeeksi käyvät nuo nachojen kastikkeet) joissa täytevaihtoehtoina:
- jauheliha/kidneypapumössö
- paahdettua kanaa viipaleina (kokonaisesta rintafilestä tehty)
- tulisesti maustettuja paahdettuja jättikatkarapuja
- paahdettua sipulia ja paprikaa
- kurkkua
- tomaattia
- jäävuorisalaattia
- sipulisilppua
- cheddarjuustoraastetta
- paneroituja jalapenopopperseja (eli uunissa lämmitettyjä jalapenoja joissa on cheddartäyte)
- paneroituja lämpimiä mozzarellatikkuja
Jälkiruoaksi suklaakakkua ja vaniljajäätelöä.
Juomaksi Sol-olutta, margarita-tyylinen booli ja punaviini.
fajitaksia, itse sai tietty täytellä mielensä mukaan. Nachoja ja sangriaa kannukaupalla. Oli todella onnistuneet tarjoilut. Sekä miehet, että naiset tykkäsivät.
Eli burritoja, jokainen saa itse täyttää. Tarvitset siis tortilloja ja täytteeksi esim. salaattia, tomaattia, maustekurkkua, sipulia, fetaa, jauhelihaa, kanaa, salsaa, juustokastiketta, ranskankermaa, jalapeñoja ym. Chicken wingsit toimivat myös.
aina joku tunkee meksikolaiseen ruokaan kreikkalaista fetaa ja nyt viela maustekurkkua? Netissa on paljon autenttisia ohjeita.
Keittiöt fuusioituvat, ottavat muilta keittiöiltä ideoita ilman että autenttisuus kärsii. Löysää vähän pipoa.
aina joku tunkee meksikolaiseen ruokaan kreikkalaista fetaa ja nyt viela maustekurkkua? Netissa on paljon autenttisia ohjeita.
käy ostamassa sieltä maissilastuja, ceddarkastike, quakamolea, salasa, salaatti, tomaatti, jauheliha + mauste ja ranskankerma. Lisäksi samasta kaupasta lasipurkissa paahdettua paprikaa ja oliiveja, jos bileet ei ole isot, paista myös hornetteja(kanansiipipaloja). K-kaupoista saa jalopenosiivuja.
Jälkiruuaksi mutakakkua mansikkamelban kanssa.
Juomaksi coronaa tai sollia, jos koet ne liian kalliiksi, tavallinen olut. Omiin juhliin tein GT-boolin ja se oli menestys. Laitoi edellisenä iltana boolimaljan pohjalle sitruunaviipaleita ja vettä ja heitin sen pakkaseen. Siihen sitten vaan tonikit ja ginit päälle ja koristeiksi sitruunan viipaleita. Boolista voi siis tehdä normi GTtä laimeamman.
Älä anna vieraiden itse täyttää tortilloja. Meillä oli tortillabuffet ihan vaan naisten kutsuilla ja jauheliha ja broileri loppuivat kesken, kun ahneet vieraat lappoi vaan niitä lättyjensä päälle ja ottivat vihanneksia, tomaattikastiketta, yms. vaan nokareen. Hyvä kun jokainen sai edes yhden liha/broileritäytteisen tortillan, kun ekat läskipossut veivät lähes kaiken lihan. Ja olin varannut sekä jauhelihaa että broileria 200g/vieras kumpaakin...
suklaavanukasta mammina, molemmathan ovat ruskeita. Karjalanpiirakoihin laitan oliiveja paalle.
Juomaksi meksikolaista olutta ja sangriaa. Jälkkäriksi tuorehedelmäsalaatti (ananas, kiivi, mansikka, omena, päärynä, viinirypäle), ei kastiketta tms.
suklaavanukasta mammina, molemmathan ovat ruskeita. Karjalanpiirakoihin laitan oliiveja paalle.
ovat olut jossa pullonkaulaan laitetaan limettilohko, tequila ja margaritas, kahvin kanssa Kahlua. Sangria ei sovi joukkoon.
Pitäisikö mun laittaa joku pahoittelukirje vierailleni, jotka todellakin viihtyivät tupareissani vuonna 2003. Siellä siis tarjottiin mexican buffet, sangrialla.
Ps. Lihat eivät loppuneet kesken.
ovat olut jossa pullonkaulaan laitetaan limettilohko, tequila ja margaritas, kahvin kanssa Kahlua. Sangria ei sovi joukkoon.
Mä tykkäisin sellaisesta salaattipedistä, johon tulee salaatin päälle tomaattia, hyvin maustettua jauhelihaa, jalapenorenkaita, maissilastuja ja juustokastiketta.