Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1 vuosi ja 6 kuukautta.. UNETON!!

Vierailija
15.10.2009 |

Kaikki alkoi tiistaina päiväunille mennessä..

Normisti nukahtaa maitopullon kanssa itsekseen pinnasänkyyn omaan huoneeseensa...

Nyt kun laitoin sänkyyn alkoi mieletön huuto.. Ei rauhoittunut millään...Kiipesi itse pois pinnasängystä jota ei ole aiemmin tapahtunut...

Tätä on nyt sitten jatkunut tiistaista lähtien, suostuu nukahtamaan ainoastaan mun viereen vuodesohvalle joka lapsen huoneessa.. Päikkäreille ei eilen suostunut ollenkaan, illalakin nukkumaan rauhoittuminen kesti melki kaks tuntia...

Vinkkejä kaipaisin?!

Mietin että pitäiskö pinnasängystä nyt luopua ja siirtyä juniori sänkyyn? Miten saan lapsen taas rauhoittumaan itse nukkumaan?

Esikoinen nukkui 5 vuotiaaksi asti vieressä... Tämän nuoremman kanssa en millään haluaisi samaa.. Ja tähän mennessä onkin nukkuminen sujunut tosi mallikkaasti.. Mistä tää muutos johtuu??

Onko nyt joku "vaihe" lapsella? Neuvolan täti meinasi että käytös johtuisi rokotuksesta jonka sai vajaa kaks viikkoo sitten neuvolassa 1,5 v tarkastuksen yhteydessä... Voisko olla? Onko kokemuksia?

Neuvoton äiti

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa aiheuttaa inhottavan olon, jolloin nukahtaminen on hankalampaa. Meillä lapsi reagoi korvatulehduksiin uniongelmilla, ihan pientä köhää lukuunottamatta ei muita korvatulehdukseen viittaavia oireita ole.

Jos se on vaan joku vaihe, niin siihen auttaa ehkä parhaiten selkeät toimintatavat. Eli vaikka tuntuukin rankalta hetken, niin toimii aina samalla tavalla, niin että saa lapsen rauhoittumaan sänkyyn. Hetken vieressä silittelemällä tai jollain muulla tavalla.

Helppoa ei tommoset ole, tiedän kokemuksesta. Mutta koita ajatella, että kyllä se siitä helpottaa. Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse ihan samaa.. Katson vielä tilannetta huomiseen.. Sitten voisi käyttää tk:ssa ennen viikonloppua, jotta saisi varmistuksen että onko korvatulehdus vai ei..Nolottaa mennä sinne tyhjän takia.. Hötkyillen että Mun lapsi ei nuku.. Nehän nauraa siellä tk:ssa mulle :D

Yritin totisesti jäädä sängyn viereen lasta rauhoittelemaan, mutta ei suostu edes makuulle menemään vaan ampaisee pystyyn saman tien ja alkaa kampeemaan itseensä pois sängystä...Huokaus...

Jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuu...

Kiitos sulle vastauksesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet joskus epämääräsiä ja sinne korvaan kun ei itse näe, eikä sitä voi muulla tavalla todeta. Tiedän kyllä tunteen, kun menee sinne tarkistuttamaan korvia "pienen kitinän" takia. Mutta ihan hyvin muhunkin on suhtauduttu, parempihan se on tarkastuttaa.

Koita vaikka niin, että ensin rauhoitat sitä siinä vuodesohvalla ja viet sen omaan sänkyyn kun se ei ihan ole vielä nukahtanut. Jos se onnistuu, niin pikkuhiljaa vähän aikaistat sitä omaan sänkyyn siirtymistä.

-2