Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukaan sairaalaan synnyttämään lähtiessä?

Vierailija
14.10.2009 |

Mulla on nyt rv35 ja ajattelin että kannattaisi ehkä alkaa jo sairaalakassia pakkaamaan, mitä kaikkea sinne kokemustenne perusteella kannattaa pakata mukaan? Kaikki vinkit tervetulleita, mitkä on ehdottomia olla mukana ja mitä oisitte kaivanneet mukaan? Kiitos paljon avusta :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa alkamassa viikko 35 ihan pian. Sanma asia on mietityttänyt minua. Ajattelin ottaa seuraavia:

kamera

vauvalle vaatteet kotiinkuljetusta varten ja vaippa

meikkipussin jossa meikkien lisäksi puhdistusaineet, rasvat, huulirasva, shampoo ja hoitoiaine

terveyssiteitä

verkkarit ja college paita ja sisäkengät

rahaa

jääkaappiin tuoreita hedelmiä ja mehua ja vamiita eväsleipiä

lukemista, musiikkia

lämpötyynyn

yöpäaita

Vierailija
2/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa alkamassa viikko 35 ihan pian. Sanma asia on mietityttänyt minua. Ajattelin ottaa seuraavia: kamera vauvalle vaatteet kotiinkuljetusta varten ja vaippa MIKSI? meikkipussin jossa meikkien lisäksi puhdistusaineet, rasvat, huulirasva, shampoo ja hoitoiaine terveyssiteitä MIKSI? verkkarit ja college paita ja sisäkengät rahaa jääkaappiin MIHIN JÄÄKAAPPIIN? tuoreita hedelmiä ja mehua ja vamiita eväsleipiä lukemista, musiikkia lämpötyynyn yöpäaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygienia -tarvikkeet

vauvanvaatteet+ omat lähtövaatteet (tai isä tai joku voi tuoda ne myöhemminkin turvakaukalon kanssa)

viillatakki+villasukat(maidon noustessa ainakin mua palelsi aivan järkysti)

hedelmiä(jos avautumisvaihe kestää)

mehua, kiisseliä saa yleensä osastoltakin.

laturi,

kirja/lehti jos tykkää, mutta eipä sitä välttämättä kerkiä/jaksa lukea.

Vierailija
4/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- omat hygieniatuotteet (dödö, huulirasva, harja ripsari jne).

- kamera +laturi

En ollut sisällä kun pari yötä ja vietin ne sairaalan siteissä, verkkopikkareissa, yökkärissä aamutakissa ja tossuissa. Minulla oli ohivuotoja nukkuessa tai maidon valumista joten vaihdoin heti puhtaat ylle ja säästyin pyykiltä. Mutta joillakin oli omat tossut tai aamutakki päällä.

Kännykkään olin laittanut viestipohjan valmiiksi ja kerännyt ryhmän, jolle viesti lähetettiin vauvan syntymästä.

Mies toi vauvan vaatteet (valmiina omassa kassissa)ja kaukalon ennen kotiinlähtöä.

Jos haluaa pitää päiväkirjaa, kannattaa ottaa vihko ja kyniä mukaan.

Vierailija
5/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- IMETYSLIIVIT & LIIVINSUOJIA!!! Näitä ei sairaalassa ole ja sitä maitoa sitten todella tulee ja tulee ja tulee...

- hammasharja ja - tahna

- kamera & laturi

- puhelin & laturi

Omia vaatteita ei liivien lisäksi missään nimessä kannata ottaa paitsi sukkia. Yöpaitaa tulee vaihdettua monta kertaa päivässä ja on ihanaa heittää se vaan muiden pestäväksi pyykkipussiin ja ottaa kaapista uusi :-)

Vierailija
6/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä omia yöpaitoja sun muita, sillä melko varmasti joudut niitä vaihtamaan useita kertoja päivässä!

Ja omat siteet ovat ihan turhia, osastolta saat kroonikkovaippoja ja ne ovat ainoita jotka riittävät edes muutamaksi tunniksi kun vuoto on kovinta...

Minä otan mukaan:

-neuvolakortti + synnytystoivelistani

-vesipullo (josta pystyy juomaan makuultaan) ja trippejä

-ehkä jotain suolakeksejä ja hedelmiä ja suklaapatukka, tuskin synnytyksessä ehdin/tahdon syödä, mutta minulle on aina tullut hillitön nälkä synnytyksen jälkeen eikä ne sairaalasta tarjotut ruoat ole riittäneet mihinkään vaan olen osastolla yöllä natustellut omia eväitä (niin ja meillä ei ainakaan ollut mitään jääkaappia käytössä)

-peseytymisvälineet + meikit + hiustenhoitovälineet

-kännykkä ladattuna

-kamera ladattuna

Mies tuo vauvan tarvikkeet kun tulee meidät hakemaan ja tuo samalla minulle kotiutumisvaatteet jos jostain syystä ne joilla tulin sairaalaan, eivät olisi käyttökunnossa.

Ekalla kerralla synnärikassi oli muuten huomattavasti täydempi, nyt voisi punastuttaa jos näkisi itsensä tohottamassa niitä tavaroita... Minulla oli vaikka mitä sanaristikoista cd-levyihin mukana, mutta ainut mitä laukusta loppujen lopuksi käytin olivat pillimehut. :)

Vierailija
7/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaappiin MIHIN JÄÄKAAPPIIN? tuoreita hedelmiä ja mehua ja vamiita eväsleipiä

Vierailija
8/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liivinsuojia (sairaalasta sai jokainen jonkun näköisen topin omaksi joka oli ihan hyvä)

-Siteitä (Viimeisenä parina päivänä vuotoa oli vähän ja sairaalan jättipitkät ja paksut siteet olivat epämukavia)

-Meikkipussi (hammasharja, hammastahna, rasva, dödö, ripsari ja puuteri ja pari ponnaria)

-Pesuaineet (shampoo, hoitoaine, saippua)

-matkahiustenkuivain ja hiusharja

-kännykkä ja laturi

-kirja

-puhtaat alusvaatteet kotiutumispäivälle ja farkut ja huppari

(jos ei ole kovin ihastunut lörppäsukkiin niin sellaisiakin voi ottaa mukaan muutaman parin, mutta kyllä ne sairaalan sukat menetteli kun taitto puntista pari kertaa)

-neuvolakortti

vauvalle

-potkupuku

-pitkähihainen body

-toppapuku

-tumput

-pipot

-kaukalo

Vierailija
9/9 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä oli osastolla jääkaappi mihin sai tuoda omia eväitään.

Esim yöllä jos oli nälkä ja keittiö kiinni.

Tosin siellä oli viiliksiä ja jogurtteja joita sai ottaa. Omat eväät piti sitten merkitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi