Korvatulehdus ja silmätulehdus samaan aikaan :(
2-vuotiaalle tuli korvatulehdus ja siihen on syöty lääkettä nyt 2 päivää. Päivällä tuli silmiin töhnää eli ilmeisesti on silmätulehduskin. Tietääkö joku, voisko silmätulehdus mennä ohi kun korvatulehdukseen syödään lääkettä vai pitääkö aina hakea silmätippakuuri?
Kommentit (6)
Tämä on pojan eka korvatulehdus ja olisi sitten toinen silmätulehdus. Eka silmätulehdus alkoi illalla ja aamulla vein lääkäriin. Ajattelin katsoa, että paheneeko se tässä parin tunnin sisällä ja vien sitten lääkärille illalla tai heti huomen aamulla.
Googlettamalla löysin, että usein on ensin silmätulehdus, jota seuraa tulehdus korvassakin, mutta näyttää olevan näinkin päin mahdollista. Ja nenäkin alkoi vuotaa vasta tänään, pari päivää korvatulehduksen alkamisen jälkeen.
Tarvii tipat.
Tipat on silmätulehduksessa hoiyomuotona - tai salva.
Korvatulehdukseen antibiootti.
Itselläni on ollut useita kertoja korvatulehdus ja silmätulehdus yhtä aikaa ja aina on heti määrätty tipat (turkasen kalliit ja vaikeat laittaa) silmään.
Korvatulehduksen antibiootti hoitaa yleensä myös silmät. lääkäri
niin odotan aamuun. Menen sitten lääkäriin hakemaan ne tipat. Tietty parasta olisi, jos antibioottikuuri (Amorion 5pv) auttais, kun tippoja on hankala saada lapsen silmiin.
Kiitti vastanneille
ap
Antibiootti saattaa auttaa, riippuu siitä tepsiikö se ko. bakteeriin. Viimeistään huomenna veisin lääkärin vastaanotolle jos tulehdus ei helpota.
Itse olen kantapään kautta oppinut että silmätulehdukset voivat pahentua hyvinkin nopeasti ja pahan tulehduksen hoito voi olla hankalaa. Itse olen siis noista tulehduksista kärsinyt ja omat lapseni kiikutan lääkäriin heti kun silmässä näkyy tulehdusta. Tiedän kuitenkin äitejä jotka suhtautuvat silmätulehduksiin paljon rennommin kuin minä :)