Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hultajuudesta,mietityttää kovasti

Vierailija
14.10.2009 |

Eli tilanne: Olen 22v 3v tytön yh-äiti

Minulla on kaksi sisarusta 7ja10v ja äidilläni on vakava sairaus ja lähivuosina saattaa olla tilanne ettei äitiä enää ole.

Heidän isä ei ole missään tekemisissä ollut moniin vuosiin ja uutta miestä ei ole ollut.

Mikäli siis äidilleni kävisi jotain, onko mitään toivoa saada heidän huoltajuutta minulle?

Onko jotain paperia minkä voisimme täyttää äitini kanssa, jossa tämä toive tulisi ilmi.

Tätä olen paljon miettinyt ja en voi kuvitellakaan menettäväni äitiäni sekä sisaruksiani johonkin laitokseen, vieraaseen perheeseen tms..

Olen valmis menemään vaikka oikeuteen jotta saan olla heidän kanssa.

Kiitos jos joku osaa neuvoa ja valaista asiassa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä läppäri melko vaikea, näppäimiä puuttuu...

Ajattelin vain mainita, sillä jos oikein muista tämän palstan niin kirjoitusvirheisiin puututaan heti ja todetaan sivistymättömäksi :)

ap

Vierailija
2/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei voi testamentata, koska he eivät ole tavaraa. Silti äitisi voi tehdä testamentin kaltaisen paperin, jossa ilmaisee toiveensa siitä, miten lapsille käy hänen kuolemansa jälkeen. Hommatkaa paperille kaksi todistajaa, jotka eivät ole sukulaisia.

Kun äitisi sitten kuolee, lasten sijoittaminen on kunnan sosiaali- tai perusturvalautakunnan vastuulla. Sossut ottavat kyllä huomioon huoltajan viimeisen toiveen eli sijoittavat lapset sinulle, mikäli eivät näe mitään estettä sille. Kyllähän esim. laitossijoitus tai sijoituskoti tulisi kunnalle kalliimmaksikin. Luulisin, että ensin lapset sijoitetaaan siksi aikaa kun asiaa tutkitaan ja sitten annetaan huoltajuus, mutta tämä on luuloa, ei tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. lappu on oheishuoltajuus.

Pitäisi meille myös tehdä sama, mutta niin, että tyttäreni huoltajuus menisi sisarelleni, jos minulle kävisi jotain.

Vierailija
4/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tämä tie. Taidat tosin olla itse liian nuori adoptoimaan.

Vierailija
5/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä juuri ikääni mietin sekä tietysti yksinhuoltajuutta, onko nämä esteenä...

Olen 100% varma, että pärjäisin kolmenkin lapsen kanssa, varsinkin kun olen sisarusteni kanssa todella läheinen ja ovat monena viikonloppuna yökylässä jne

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi