Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKOJEN TAMMIKUU

01.01.2009 |

Viime pino täällä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Laitoin uuden nyt ihan koko kuuksi, jos tulee paljon tekstiä, niin laitetaan uutta pinoa sitten kesken :)

Miten teidän uudet vuodet meni? Me oltiin ihan vain kotosalla ja kuunneltiin raketteja. Lasillisen join punaviiniä.

Aadan unet on huonontuneet entisestään... Päiväunillakin vaatii jatkuvasti liikkuvia vaunuja ja välillä sekään ei riitä... Esim. oltiin kävelyllä ja piti sitten kantaa loppumatka kotiin, kun vaunuissa huudettiin vaan hysteerisesti. Aika väsynyt (ja itkuinen) tapaus olen nyt.

Kerroinko muuten, että ostimme koko perheelle yhteiseksi joululahjaksi Italian matkan? Toukokuussa ollaan 10 päivää siellä :)

Korka ja Aada (viikkoa vaille 3kk)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille, toivottavasti vuosi vaihtui mukavissa merkeissä! Meillä oli kaksi lapsellista ystäväperhettä yökylässä ja meno oli lapsilla kova. Saatiin onneksi ipanat aika tuskatta nukkumaan. Äidit otti kans yhdet siiderit ja miehet ehkä vähän enemmän, mutta eivät olleet häiriöksi :)

Kuulostaa Korka ihanalta teidän matka! Kateeksi käy.. mutta saa siitä vähän voimaa, kun on mitä odottaa, eikös..Tsemppiä sulle sinne valvomisiin!!!!!! Tiedän että olo on aivan kamala kun ei saa itse nukkua. Meillä se rumba kesti aika kauan, mutta nyt voisin ehkä varovasti kuvitella pahimman olevan takana päin. Viikko nyt ollut hyviä unia..Ja tuo mummolan taika on kummallinen, usein todettu asia tälläkin palstalla. Joku niissä mummoissa on että ne lapsen rauhoittaa ja nukuttaakin usein..

Ja niin, kyllä tältä palstalta vaan aina jotain jää takaraivoon. Norppis, kun joskus sanoit, että Matiaksella alkasi unet paranemaan, kun aloit antaa viittä kiinteää ateriaa päivässä, niin mä kokeilin samaa. Toki nyt neuvolastakin sai ohjeet että saa antaa kiinteää niin paljon kun menee, mutta kuitenkin.. Aloin siis lappaamaan Urholle joka välissä ruokaa suuhun niin auttoi! Urho oli vähän tippunut neuvolan käyrältä viimeksi ja vissiin joku kovan kasvun kausi menossa niin ruuan puutetta taisi olla meillä. Toivottavasti tätä autuutta kestäisi nyt edes hetken että mäkin uskaltaisin nukahtaa syvään uneen vielä joku yö. Välillä oon antanut neljää, välillä viittä ateriaa, miten nyt on ehditty ja maistunut.

Miten hienoa että teillä selvittiin putoamisesta säikähdyksellä! Älä nyt soimaa ittees, tuo vahinko käy varmaan jossain vaihees jollain tavalla kaikille!

Kiitos tsempeistä myös Weeralle (ja teille kaikille muillekin) näitten valvomisjuttujen kanssa. Kyselit viihdykkeistä syödessä, meillä on kyllä väliullä kaikki keinot käytössä, samoja kuin Norppiksella. Tutilla kans joskus yritän huijata jos oikein huonosti maistuu..

Maisi, uskon kans et helpottaa kun alat alkaa kiinteitä antamaan lapsella tuo kakkaongelma. Kiinteytyy kovasti. Urholla kiinteyty ekan porkkanan jälkeen niin että luulin että se saa jonkun kohtauksen kun se joutui päkistämään nin hirvittävästi. Rassu. Aloin sit antaa luumua niin se tasasi tilannetta. Ja muutenkin tasoittunut varmaan kun suolisto tottunut. Yleensä kerran päivässä toimii.

Pariisitar, onnea teille vielä ja ihania päiviä kotona nyytin kanssa kolmistaan! Lapsi on niin pieni mutta se mullistaa meidän koko maailman siinä silmänräpäyksessä kun syntyy. Toipumista sulle, muista suihkutella :) Terv. nimim. Been there also...

Meille siis kuuluu tänne tooosi hyvää! *koputtaa puuta* Ollaan ensiksikin siirrytty kaksiin päiväuniin. Lisäksi ihan vähän lempeää unikoulua pidetty ja tuntuu että se on tuottanut tulosta.Urholla on ollut nyt pari viikkoa pelkästään oma sänky yöunien nukkumapaikkana ja on jätetty iltapuuhien ja maidon ja tuutulaulun jälkeen sinne sitten itsekseen nukahtamaan. Mulla kun saattoi mennä sitä ennen helposti puolitoista tuntiakin nukutuspuuhissa. Juttelee ja touhuaa siellä, joskus puoli tuntia, joskus tunnin, joskus nukahtaa hyvinkin äkkiä. Sitten on menty jos on alkanut kunnolla itkeä, pienet kitinät on kuunneltu vain ovelta. Tutin takaisin saatuaan ja asennon korjattuamme (on välillä ihan miten sattuu siellä) on sitten yleensä rauhoittunutkin ja nukahtanut harsoliinat molemmilla poskilla. Tuntuu niin ihanalta että tää on toiminut! On saatu sitten iltaisin parisuhdeaikaakin ja se on kyllä ollut niin mainio juttu. Eilisiltana iskä hoiti nukutushommat, ihan muuten vaan, minä sen yleensä teen. Ihan samallaviisiin meni joten Urho ei näköjään onneksi vaadi erityisesti mua siihen hommaan.

Kuulontutkimuksia meille tulee lisää yliopistosairaalassa tässä alkuvuodesta varmaan. Ei olla vielä saatu aikaa. Tänäänkin tosin Urho heräsi kevyestä unesta mun sylistä kun kuiskasin miehelle jotain. Oon niin varma että se kuulee.

Elämä on siis ihanaa!!! Vaikka aloitin tänään painonvartija-pistelaskut.. Vanhasta muistista laskenut pisteitä kun en löytänyt sitä vihkosta mistään. Mutta tuolta niitä muistin sopukoista tuntuu tulevan mieleen. Katotaan nyt mihin asti motivaatiota piisaa. Mut se kymppi on ainakin tavoitteena.

Tästä tuli nyt oikein romaani, että en tiedä jaksoiko kukaan lukea. Vilkutukset myös Ruskanodotukselle, Sadeorkidealle ja ketä meitä täälä nyt on, niin kaikille!!

F ja U pian 6kk!!!

Vierailija
22/48 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpäs vähän kirjoitella ennen kuin Nuppunen heräilee tuolta parvekkeelta.

Mitenkäs korkan Aadan massu on voinut, toivottavasti ei ollut masutautia. Oletteko jo 3kk neuvolassa ollut ja saanut rokotteen? En ollut ajatellut noille enska-treffeille mennä, kun en ole oikeastaan kenenkään taaperopuolella olevan kanssa tainnut ikinä kirjoitella, eihän se tietysti mikään este ole. Voisihan sitä tietty lyöttäytyä mukaan jonkun toisen vauvaenskan kanssa (vink vink), jos ei nyt näille treffeille niin myöhemmille.

Norpanpoikasella Matias oli siis saanut jo toisen hampaan, hienoa! ja pian on eka hampitarkastuskin edessä. Siellä varmaan saa sitten kasapäin neuvoja, kuinka pieniä hampaita hoidetaan : ) Meillä sanottiin neuvolassa että 6-kuisena olisi tuo hammashoitola käynti, saas nähdä onko silloin vielä hampaitakaan yhtään. Mahtaa olla kivan näköistä tuo Matiaksen meno kierimällä paikasta toiseen, meillä ihmetellään maailmaa vielä ihan vaan selällään maaten ja välillä mahallaan, jos joku kääntää, itse ei vielä osata kääntyä.

Kiva kuulla, että Fiiulla ja Urholla menee nyt noin hyvin hankalien öiden jälkeen, toivottavasti muutos on pysyvä! Mekin miehen kanssa toivottaisi iltoihin yhteistä aikaa, mutta kun tuo Nupsu on sellainen iltakukkuja. No eiköhän me saada hänenkin rytmi vielä joku päivä vähän fiksummaksi.

Mitähän muuta vielä piti kommentoida, aina jotain unohtuu...

Meillä alkaa aikuinen-vauva tanssitunnit ensi viikolla, jännää! On kyllä kiva saada vähän puuhaa näihin arkipäiviin. Vähän kyllä näin etukäteen jo stressaan että miten se meidän tempperamenttisen typyn kanssa menee ne tanssit ja leikit (kantoliinassa viihtyminen tai lattialla viihtyminen..), mutta sittenhän sen näkee. Ja kaikki uudet tilanteet on yleensä sujuneet mun stressailuista huolimatta tosi hyvin (koputan puuta).

kiitos kun vastailitte kysymyksiini ja sain toivoa vähemmän ruikuleista kakeista sitten kiinteiden aloitusten myötä. Ja eiköhän mullakin tippuvat hiukset kasva takasin päähän, ennemmin tai myöhemmin : )

Ihanaisia talvipäiviä kaikille!

-maisi ja nupsu 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pariisittarelle ja perheelle pikku-Tontusta ja tervetuloa tälle puolelle palstailemaan :)

Kiitos Fiiulle ja Norppikselle ruokaviihdykkeisiin vastaamisesta, samanlaiset temput on täälläkin käytössä. Eiköhän ne jossain vaiheessa jää sitten pois, toivottavasti ;) Nyt olen joinakin päivinä antanut sormiruokaa kuten kurkkua, omenaa tai näkkäriä käsiin tutkittavaksi ja maisteltavaksi, ja ne on ollut kyllä hyvä keino myös saamaan suuta auki. Meilläkin on tuo ruokailu nyt alkanut hiljalleen sujumaan nopeammin, kun alussa tosiaan saattoi mennä tuntikin siinä touhussa. Että päivät tuntui vain olevan yhtä syömistä ja nukkumista...

Maisi kyselit hiusten lähdöstä, minulla lähtee tosi paljon edelleen hiuksia. Oikeastaan nyt viime kuukausien aikana on vasta lisääntynytkin. En osaa sanoa kuin kauan kestää, itsekin sitä olen odotellut. Mutta toivottavasti jahka imetys loppuu niin viimestään silloin. Olisi mukava säilyttää nämä vähäisetkin kutrinsa ;) Niin ja noista kakkajutuista, kyllähän se kiinteytyy huomattavasti kiinteiden aloittamisen jälkeen, varsinkin kun alkaa olla useampia aterioita päivässä. Nyt meinaa ollakin jo liiankin kiinteetä tavaraa, että saa avustella sitä välillä ulos... Mukavalta kuulostaa tuo teidän tanssiharrastus, kyllä se hyvin menee. Siellä on varmaankin Nupulle niin paljon uutta ja ihmeellistä ettei ehdi sinulle kiukuttelemaan, toivotaan näin.

Korka: Mukavankuuloinen ilta teillä miehen kanssa, hyvä että olette saaneet yhteistä aikaa. Mitenkäs teillä on nyt pienokainen nukkunut?

Norpanpoikanen: Onneksi ei Matiakselle käynyt pahemmin pudottuaan, eiköhän ne noiden kolhujen määrä vaan lisäänny kun tulee pienille vauhtia lisää joten elä turhaan murehdi. Mekin muuten käytiin tuossa noin puolen vuoden iässä hammashoitajalla, vaikkei Ainolla vielä hampaita olekaan. Saatiin ohjausta jo aloittaa hammasharjaan tutustuminen sekä fluoritabletit. Niitä voisi jo nyt antaa murskattuna veteen, vaikkei tosiaan hampaita vielä näy. On vaan hieman unohtunut..välillä kun on haasteellista muistaa D-tipatkin...

Fiiu, kuulostit ihanan pirteältä, mukava että kaikki sujuu nyt paremmin. :) Jospa unikoulu nyt tuottaisi tulosta, jotta saisitte nukkua, se heti kyllä auttaa jaksamiseen. Miten muuten sitä käytännössä yöllä toteutitte? Niin ja yhteinen aikakin on tärkeää, hyvä että olette sitä saaneet iltaisin. Itsekin sitä kahden keskistä aikaa enemmän toivoisi olevan, mutta aika vähälle on jäänyt. Elokuvailtaa hieman olen miettinyt, jahka tänne meidän pienelle paikkakunnalle joskus tulisi jokin mielenkiintoinen kuva jota voisi käydä katsomassa.

Mites SadeOrkidean uusi vuosi on alkanut?

Kylläpä tämä vuosi alkoi monenlaisessa talvikelissä. Vuosi siis vaihtui täällä melkoisessa myräkässä, ei onneksi tarvinnut lähteä mihinkään kotoa. Rauhallisesti kotosalla vietettiin iltaa perheen kesken. Ei meillä ollut omia rakettejakaan ja hankala niitä olisi ollutkaan siinä myrskyssä ampua. Naapurustossa kylläkin paukkui, mutta onneksi ei Ainon unet häiriintynyt niistä. Nyt täällä on taas melkoiset pakkaskelit ollut, -20 lähes joka päivä. Eli siis päikkärirytmi on ihan sekaisin meillä, kun ulos ei pääse nukkumaan. Aino ei näköjään enää osaa sisällä nukkua kuin pieniä pätkiä päivällä. Tänä aamuna onneksi laski pakkanen hieman, että sain tytön ulos, melkoiset pakkaamiset tein, ettei pitäisi palella. Muutenkin saisi alkaa lauhtumaan, kun alkaa seinät jo kaatua päälle kun ei isommin mihinkään täältä kotoa näillä keleillä päästä... Hampaita olen kovasti neidille odottanut, kun tuntuu väliin niin kitmuiselta, mutta ei näy ei kuulu...Ja jonkinlaista eroahdistusta taitaa olla jo ilmassa kun silloin tällöin huoneesta lähdettyä tai ihan vain selän käännyttyä itkee mahdottomasti perään, vaikka oisikin esim. isänsäkin sylissä... Aino harjoittelee edelleen kovasti konttausasentoa ja siinä itseään heijailee, mutta ei vielä ole hoksannut liikkeelle lähtöä. Taaksepäin peruuttelee vikkelämmin. Hurjalta tuntuu, että meillä tulee jo 8 kk ylihuomenna täyteen. Vastahan Aino oli ihan pieni vauva, niinkuin Pariisittarenkin tonttu..ei vain enää meinaa muistaa noita aikoja..

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Weera ja Aino, pian 8 kk

Vierailija
24/48 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siltä tuntuu, että aikaa on tässä vierähtänyt... Ei ole tullut palstailtua, ollaan oltu menossa aika paljon ja onpas tuolla miehelläkin ollut mukavasti aikaa meille :)

Norppis, kiva lukea hyviä kuulumisia :) Miten kana maittaa Matiakselle? Siellä on varmaan jo aikamoinen vahtiminen, kun toinen pyörii ympäriinsä...

Ihanaa myös, että Urholla on unet parantuneet. Joko Fiiu uskaltauduit syvempään uneen? :)

Kuulostaa, Maisi, kivalle nuo teidän tanssitunnit! Kerro sitten, miten meni. Hyvin varmasti :)

Joko, Weera, Ainon päiväunirytmi on palautunut? Tylsiä tollaset pakkaset... Ois kyllä kiva, kun kevät ja kesä tulis jo pian, ei tarvitsis vaatteitakaan ulos niin paljoa. Aada inhoaa koko sitä pukemistouhua ja oiskin kiva päästä joskus ulos ilman huutoshow'ta...

Meillekin kuuluu hyvää. Yöt on olleet vaihtelevia, viime yönä syötiin vain 3h välein ja se oli taivaallista :) Mutta siihen tulokseen oon tullut, että ne on ne pierut ja masukivut, jotka öisin herättää... Parina yönä oon 6-7 välillä luovuttanut sänkyynnukuttamisyritysten kans ja mies on vienyt Aadan jatkaan unia vaunuun. Mutta tänään nukuttiin ihan hyvin 8 asti. Toinen on vaan niin raukka, kun selvästi yrittää nukkua - ihan väsyneenä laittaa silmät kii ja peukun suuhun - mutta sitten kipristää ja kitinä alkaa taas. Jos kitinään ei reagoi, kohta on itku.

Vatsa on toiminut välillä enemmän ja välillä vähemmän, ei siis ilmeisesti ole vatsataudista kyse.

Oltiin toissapäivänä 3kk neuvolassa ja mitat olivat 6490g ja 58,5cm. Eli kuukaudessa 1kg ja 2cm. Paino ois siis +0,25 käyrällä, mutta Aada on huono antaan suoristaa jalkoja, joten siitä ei oikein tiedä koskaan. Hyvin kasvaa siis! Rokotusta vähän inahti siinä vaiheessa, kun aine meni sisään, mutta ei itkenyt - vaikka minä sitä jännäsinkin! Kuumeen tosin nosti illaksi, mutta yhdellä supolla päästiin nukkumaan ja seuraavana päivänä ei sitten enää ollutkaan mitään. Rokotuskohta on edelleen punainen ja arka ja sitä pitää varoa, kun vaihtaa vaipaa tai vaatteita.

Tänään oltiin sitten ensimmäisessä vauvauinnissa! 25min oltiin altaassa (30min siis koko tunti ja ekalla kerralla suositeltiin vähempää, jotta lapsi ei väsyis, vaan jäis hyvät muistot) ja Aada näytti nauttivan. Meidän otteet tietysti oli vähän epävarmat vielä ja aluksi vähän hörppäs vettä, kun ei mennyt ihan nappiin, mutta eipäs tuo siitä ollut moksiskaan. Iloisesti hymyili, kun liikuttiin vedessä :)

Hyvää siis tänne. Viikonloppuja kaikille enskoille lapsineen!

Korka ja Aada 3kk

Vierailija
25/48 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äsken.

Sitä mä vähän ajattelin silloin, että jos yhdessä ois mennyt treffeille... Tai sitte voitais treffata ihan muuten vaan? Mitäs sanot? Mulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen dupplis@gmail.com, voidaan sopia tarkemmin. Ja jos joku muukin on käymässä pk-seudulla, niin ois kiva tavata :)

Vierailija
26/48 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello,

Kiva kun Weera kerkesi mua jo huhuilemaan ! Aina sitä itse käy kerran päivässä vauva-foorumilla ja lukee muiden kuulumisia, mut koskaan ei sitten ole muka itsellä aikaa kirjotella ?!

Hauskalta kuulostaa teidän Ainon konttausyritykset : )

Korkan italianmatka ja kahdenkeskinen ilta kuulostivat aivan huippuihanalta !! Meillä ei paljon reissuja heitellä kun ukkoseni opiskelee vielä. Tosin kesällä pidetään "hää-juhla", eli maistraatissa mentiin viime heinäkuussa naimisiin ja nyt tänä kesänä on sitten bailujen vuoro :D Eli hääyöksi mennään Imatran kylpylään ! Siin on meidän reissut vähäksi aikaa ... : )

Maisille kans moikat ! Mä en kyllä ole kanssa syömisiäni juuri vahtinut... mut pahalta tuntui kun uudenvuoden aaton jälkeen tytteli huusi ihan pää punaisena illalla. Ja tiesin todellakin et oli ihan minun syömisten vika ... harmitti kyllä, mut mietin sitten että pitäiskö olla pinaattikeitto-linjalla kun toiset napsii sipsejä ja nameja illanvietossa? No eihän se ollut kuin se yksi ilta. Muuten syödäänkin sit terveellisesti.

Hiustenlähdöstä, meillä ei lähe kun mieheltä tukkaa :D Naurettiinkin et vaikuttaako mun imetys sen hiuksiin...hih !

Kerrohan millaista oli tanssihomma, kuulostaa tosi kivalta ! ( Me asutaan niin pienellä paikkakunnalla et tääl ei ole edes vauvajumppaa,mikä on tosi harmi . )

Norpanpoikasen ja Matiaksen arki kuulostaa ihanalta !: ) Jännä et sitä oottaa koko ajan oman lapsen kasvua ja kehitystä. (Minä ainakin !) Pitäis oppia nauttimaan tästä hetkestä !

Teille muuten sellaisia terkkuja et mies vitsailee aina tulevasta pikkuveljestä joka on saanut jo tekonimensä Matias

( vaikka on "teossa" vasta ajatus-asteella :D )

Fiiu, teidän Urhon nukahtaminen kuulostaa todella hienolta ! Vilkutuksia sinne kans, kiva kun kirjottelit romaania ;)

Pariisittarelle heilutuksia ja vilkutuksia, tulehan tänne kirjailemaan sinun ja tontun kuulumisia : )

Mutta, meilläpä on opittu syömään tuttia !!!(ei kelvannu kalliit tommee tippee-tutit sun muut , käytössä on ainun luonnonkuminen tutti) Voin sanoa että nukahtamiset on helpottuneet ihan hirveästi. Ehkä kerta viikkoon on yksi ilta pelkkää showta, en tiedä onko masukipuja, yliväsymystä vai mitä, mutta myöhään menee ennen kuin päästään nukkumaan . Normaalisti 21.30 annetaan iltamaito sekä tissiä. ( Nyt myös maissivelliä maidon seassa, kun korviketta lotkottaa aika suuret määrät vielä tissin lisäksi ! ) Sitten kanniskellaan Minttua sylissä tutti suussa. Kun jo torkahtelee ja silmä luppaa, pistetään sänkyyn ja heijataan peppua. Siihen on aika nopeasti nukahtanut. Eli tissistä ollaan luovuttu kokonaan nukutuskeinona. Mut hirmu usein typy nukkuu 30min-1h ja sitten herää itkuun eikä enää nukahdakaan helposti. Saattaa valvoa tunninkin itkeskellen. Mut normaalisti nukkuu 22-9 silleen et herää kolmelta ja kuudelta. Eli "helpolla" ollaan päästy. Niinku esim. tänään yks vanhempi ihminen sanoi et "työ ette tiiä lastenhoidosta mitään,ku teillä on niin kiltti vauva!" - just joo !

Kovasti juttelee ja kiljuu innoissaan ! Hymyilee paljon ja on myös nauranut muutaman kerran ääneen, äitillähän tuli tippa linssiin heti ! Vaatteet käy vaan koko ajan pieneksi...nyt 62cm ei mene enää päälle . Tänään oli 74cm mekko päällä eikä yhtään liian iso.

Asunto-ongelman kanssa painitaan. Asutaan tällä hetkellä 40 neliöisessä luukussa. Makkari on niin täyteen ahdettu meidän sänkyä, pinnistä ja vaatekaappia, et ovelta kun hyppää ni päätyy johonkin sänkyyn. Oon niin täynnä tätä kämppää ! (Vaikka onnellinen pitäis olla siitä et on lämmin tupa ja katto pään päällä...) Ollaan mietitty et seuraavaks ostetaan kyllä oma asunto/talo. Ei viitsi enää vuokralle muuttaa. Mut täällä paikkakunnalla talomarkkinat on tosi huonot, pitäis ostaa se tontti ja rakentaa itse. Huh kun ihan ahdistaa ajatus :D Tässä vielä korkeintaan vuosi sinnitellään, mutta kun Minttu alkaa kävelemään niin pois on muutettava. Käy liian ahtaaksi.

Olis vaikka mitä kirjotettavaa vielä, mut kukaan ei jaksa lukea ja kohta on jo kiire anoppilaan :D

Vilkutuksia kaikille!

Sadeorkidea ja Minttu 2,5kk

Vierailija
27/48 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yökukkuja jonka rytmi on ihan mitä sattuu.. Alkanut joululomalla venymään meidän nukkumaanmeno niin hirveesti kun miehus-yökyöpeli on ollut lomalla :) Urho nyt onneksi nukkuu jo sentään..

Weera, vain on Ainolla eroahdistusta ilmassa.. Vähän samaa oon ollut huomaavinani meidän pojasta, että mun perään on alkanut olla enemmän. Meillä kans oli tuo seinät kaatuu päälle -ongelma pakkasten aikaan, kun ei poika oo tottunut sisällä nukkumään päikkyjä. Meillä unikoulu on koskenut oikeestaan vaan tätä nukahtamisvaihetta. Yöllä on laitettu tuttia suuhun tarpeen mukaan ja pulloa sit kun ei tutti enää riitä. Toissayö oli ihana, kerran syöttö eikä tuttia kertaakaan.. Kunnes sit eilen oli tullut pikkuinen hammas oikeelle alas ja viime yö oli kitinää..Hassua kun sit kun se hammas oli jo tunnettavissa niin sit alkoi kitinä..? Aika söpöä kuitenkin varmaan pian kun alaleuassa yksi pieni hampi :)

Korkan Aada oli saanut kans hienot mitat neuvolasta, ja kiva että teillä ollut jo parempia öitäkin. Kyllä se siitä lähtee, ajatellaan niin!

Sadeorkidea, kuulostaa kans hyvältä nuo teidän yöt, kunhan Minttu vaan uneen pääsee. Kyllä sitä ihan tarpeeksi varmaan on härdelliä teilläkin, ettei tarvitse kenenkään ajatella että liian helpolla pääsette :) Kiva että tuttikin kelpaa, kyllä se helpottaa (jos se pysyy suussa :) Ostin Urholle 5-20kk tutin, eli vähän suuremman, ja tuntuu et se pysyy nyt hieman paremmin.

Eli tuossa tulikin jo tärkeimmät eli Urho on saanut ekan hampaan :) Ja kitisevää eloa on ollut. Nuha ja yskäkin vielä vähän vaivaa. Yks kaveri sanoi, et lapsille tulee usein sellasta "hammasnuhaa" kun on hammas puhkeemassa. Tiedä häntä sit olisko johtunut vähän siitäkin. Laiharilla ollaan edelleen, lauantaina oli vähän karkkipäivää. Saa nähdä huomen puntaris et miten mamman käy. Ny maata apua mitä kello on!!!

F ja U

Vierailija
28/48 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas takkuillut aika paljon nämä sivut, ettei ole aina edes lukemaan päässyt, mutta nyt näytti toimivan ok.

korkan aadakin on jo kolme kuukautta ja saanut rokotteen, hyvä että meni sivuoireet yhdellä supolla. Ja hienot mitat olitte neuvolasta saanut, niin ne vaan kovasti kasvaa nuo meidän pikkuiset. Musta tuntuu myös se pituuden mittaaminen olevan vähän epämääräistä hommaa välillä, enkä usko niihin mittoihin kovin sentilleen, sellaisia väkkäröitä nuo pikkuiset välillä on vaikka kuinka yrittää suoristaa.

sadeOrkidean Minttukin kasvaa kovaa vauhtia, vaatteet vaan jää pieneksi : ) Ja asunto! Meillä myös vähän samaa ongelmaa, vaikka parikymmentä neliöä enemmän onkin tilaa, mutta säilytystilasta on huutava pula. Tavarakasoja tuntuu kertyvän joka paikkaan. Kiva, että teillä tutti kelpaa, eikä Minttu nukahda enää tissille, kunpa meilläkin kelpaisi. Onneksi tissille mukahtaminen on käytössä meillä vain iltaunille mentäessä, muuten nukahtaa syliin tai vaunuihin ja puoliunessa siirretään sylistä omaan sänkyyn.

Fiiun Urholle oli hammas puhjennut, söpöä : ) Toivottavasti yöt nyt jatkuisi rauhallisina, vaikka taitaahan niitä hampeja tulla pian lisää. Meillä ollaan yökyöpeleitä koko perhe, mies kyllä eniten ja se taitaa vaikuttaa koko muuhun perheeseen. Eilen tuli mies sänkyyn jo klo kaksitoista (aivan, meillä tämä on aikaista), mutta Nuppu vaan heilui ja kujerteli valveilla siinä meidän välissä vielä tovin, isäänsä on tullut tuo tyttö.

Tsemppiä laihdutukseen, ja kaikille muillekin tsemppiä jotka nyt kiloja halusi pudottaa!

Niin ja vauvauintiin oli korkalla päästy, oli varmasti kivaa, kun Aadakin viihtyi vedessä, meilläkin on ollut tarkoitus mennä ja pianhan se pitäisi aloittaa, kun 3-5 kk taisi olla paras aloitusikä. Weerankin perhe taisi olla uimareita ja sielläkin kokemukset on olleet vaan positiivisia. Oletteko kokeneet hankalaksi tuon pukuhuone vaiheen, mua ihmetyttää että miten siinä voi riisua ja peseytyä vauvan kanssa??

Ja vielä vähän meidän kuulumisia, oikein hyvin menee, rytmit vaan pitäisi saada jotenkin rakennettua, se on nyt projektina. Valveilla oloaika on selvästi lisääntynyt. Ja viime keskiviikosta lähtien on nuppu ryhtynyt oikein kunnolla yrittämään tuota kääntymistä selältä masulleen, kohta varmaan onnistuu. Ja masullaan viihtyy jo pitkiä aikoja kun yrittää jo kovasti itseää johonkin pungertaa. Huima kehitys tuossa liikkumisessa (lähinnä sen yrittämisessä) tapahtui ihan yhdessä hetkessä. Mutta nyt pitää mennä tytön luokse, sen verran tuosta vierestä kuuluu huomionhakuista kiljahtelua.

Ja korkalle vielä, mennään vaan treffeille, niitä oli vissiin nyt siirretty johonkin tulevaan viikkoon, tai sit tavataan ihan vaan me ja vaavit, mulle tää viikko on aika kiireinen, pe ehkä kävis tai sit ensi viikko, mutta voin laittaa sulle meiliä niin sovitaan tarkemmin.

Kaikille vilkutukisia ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Maisi ja nuppu 4kk

Vierailija
29/48 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosessa säässä uuteen viikkoon, vettä sataa.. Piti äskön kaivaa vaunujen sadesuoja, kun Matias lähti päikkäreille vaunuihin.

Viikonloppu meni, lauantai oltiin Matiaksen kans mun vanhemmilla, kun isäntä teki autojuttuja tallissa, eikä huvittanu kahestaan möllistellä sisällä. Eilen vietettiin sitten koko perheen laatuaikaa. Käytiin kirkossa, kun tuli kutsu sinne. Oli perhekirkko, missä lueteltiin kaikki 2008 kastetut ja alttarilla oli sit nimellä varustettu suojelusenkeli, jonka sai hakee mukaan. Paljon oli perheitä pienten vauvojensa kanssa. Palvelus oli lyhyt ja hienosti kaikki sen jakso, ei ollu mitään itkukonserttia. Kirkon jälkeen tarjottiin "ristiäiskahvit". Oli ihan kiva tapahtuma ja tavattiin pari perhettä, jotka oli meidän kans synnytysvalmennuksessa.

Maisin nuppu harjottelee kääntymistä ja mönkimistä. KOhta teilläkin mennään lujaa. Rytmin hausta puhuit. Meillä ei varsinaisesti haettu rytmiä, Matias loi sen ite. Tottakai ruoka-ajat on suunnilleen samat ja nukkumiset, mut ne on muotoutunu jotenkin itellään. Vilkutuksia!

Fiiun Urholle onnea ekasta hampaasta!! Hammashoitolassa puhuivat kans, et hampaiden tuloon voi liittyä nuhaa, kuumeilua ja oudon väristä ja hajuista kakkaa. Tsemppiä laihikseen ja puntaripäivään. Mulla taas pisteet sekos viikonloppuna, mut tänään taas uudella tarmolla. Mun puntaripäivä on perjantaisin:)

Sadeorkidea: Kiva tekonimi teidän tulevalla kakkosella:) Hyvin Minttu nukkuu jo. Se on itelle mahtava asia, kun saa yöt nukkua kunnolla. Meilläkin on onneks saanu.. Tsemppiä asunnon etsintään!!

KOrka: kana maittaa yhtä hyvin kun kaikki muukin ruoka Matiakselle. Hienot mitat ja onneks rokotusvaivat meni supolla pian ohi. Ihanalta kuulostaa teidän vauvauinti! Meillä on uimahalli rempassa tän talven, aukee vasta joskus ens syksynä.

Weera: Joko Aino on uskaltautunu konttamaan?

Kaikille muille tervehdys!!

Meille ei ihmeitä. MAtias on erilainen nuori hammashoitajan mukaan: alhaalla on kaks hammasta ja nyt on tulossa ylös kulmahampaat, ei siis keskelle. OIkeenpuoleinen on yhestä kulmasta läpi. Meillä on kohta oma pikku vampyyri:) Kyllä on ollu kiukkunen poikakin. Jäystää kaikkee, minkä ikinä saa suuhunsa mahtuun. Kun ny sen toisen sais vielä läpi, niin jos sit helpottas.

Mansikkapilttiäkin on nyt syöty, et allergiaa ei ollu siitäkään. Yönsä on nukkunu hyvin, vaikka hampaat vaivaakin, enempi kiukku on ollu iltasin.

Omaan huoneeseen siirtämistä oon taas miettiny, mut kun ei raskis..

Sit sormiruuasta: onko kellään tietoo, missä iässä ja miten pitäs alotella. Hammashoitaja ehdotti alottaan ihan pienillä muruilla, et tottuu puremiseen ja nielemiseen?

Jeps, täytyy lähtee ruoanlaittoon. HYvää viikkoo kaikille!! Keskiviikkona meen kattoon kuukauden ikästä vauvaa, toivottavasti ei iske paha vauvakuume:)

Norppis ja Matias

Vierailija
30/48 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiiu: Onnittelut Urhon ekasta hampaasta! Ja olen tosi iloinen, että yöt on helpottanut ja Urho nukkuu :) Meidän viime yö meni näin: nukahti tissille 20.45, söi klo 23, 24, 03, 05 ja 06.30. Sitten 07.30 vielä tissille, mutta klo 8 sitten jo jokelsi kovasti vierellä eli ei oikein tossa enää nukkunut. Muutaman pitemmän pätkän oisin siis itsekin saanut, mutta enpä osannut nukkua "kun kohta se herää kuitenkin". Kitinää ei kuitenkaan ollut eli ei tarvinnut nostaa syliin tms.

Norppis: Kivalta kuulosti teidän kirkkoreissu! Meilläkin on kai samankaltainen syksyllä, innolla odotan tätä ns. vauvakirkkoa :) Hauskaa myös tuo, et Matias on pienestä pitäen erilainen nuori. Ja tuo pienen vauvan näkeminen on kyllä paha... ;)

Maisi: Joo, 3-5kk suositellaan aloittamaan vauvauinti. Me käydään Folkhälsanin järjestämässä ja niillä on joihinkin uimahalleihin pitkät jonot. Me ilmottauduttiin jo n. viikko Aadan syntymän jälkeen. Eli jos kiinnostaa, niin kannattaa olla yhteydessä sinne :) Meillä sattu hyvin, kun just meidän uimahallissa vauvauimarit käyttää perhepukkaria, niin toinen voi aina pitää vauvaa, kun toinen peseytyy tai pukee. Mut ilmeisesti muuten turvakaukalossa tai sitterissä vanhemmat pitävät lapsiaan. Niin ja pe kävis meille hyvin treffipäiväksi, odotellaan sun sähköpostia :)

Mutta nyt me suuntaamme ulos vesikeliin. Hienoa viikkoa!

Korka ja Aada

Vierailija
31/48 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korka: Joo nyt alkaa taas olla päivät entisessä rytmissään ja päiväunetkin palautuneet Ainolla, kun voi mennä ulos nukkumaan. Nyt onkin lämpötila reilusti plussan puolella ja vettä sataa, eli ihan toisessa ääripäässä keliä...Mihin on jäänyt ne normaalit talvikelit, noin -5 pakkasta jne... Meillä oli kanssa Ainolla silloin pienempänä pukeminen yhtä tuskaa, mutta nyt on jonkin aikaa jo ollut rauhallisempi siinä. Päiväunillekin kun laittaa niin usein on jo lähes unessa kun laittaa haalarin vetoketjua kiinni, joten ei kovin paljoa tarvitse nukutella. Hyviä neuvolakuulumisia teillä :) Vauvauinti on kyllä mukavaa, meilläkin oltiin ensimmäisellä kerralla lähes koko aika, vaikka oli tarkoitus lähinnä käydä tutustumassa alkuun, mutta kun Aino hyvin viihtyi niin ei ollut heti kiirettä pois. Teillä onkin kätevä perhepukuhuone käytettävissä, niin helpottaa sitä pukemis-peseytymisvaihetta. Harmillisia nuo vatsavaivat, toivottavasti alkaisi helpottamaan.

Sadeorkidea: Siellä on opittu sittenkin tutille, hieno juttu, että on tuonut helpotusta unitouhuihin. Noita kummallisia kommentteja kyllä satelee välillä toisilta, mutta täytyy vaan yrittää laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...Alkuun otti niistä helpostikin itseensä, mutta nyt on jo vähän karaistunut jo, kun alkaa olla varmempi vauvanhoidossa. Vaikka kyllähän sitä tämän ensimmäisen kanssa on aika ihmeissään välillä, että miten pitäisi toimia ja mikä on normaalia jne. Toivottavasti teillä asuntoasiat ratkeaisi toivotulla tavalla.

Fiiu: Onnea Urholle hampaasta! :) Itseasiassa olen kuullut samaa, että hampaiden tulo voi aiheuttaa pienille nuhaa, eli jospa se siitä johtuisi. Meilläkin Aino nyt yskii melkoisesti ja nenä meinaa vuotaa, mutta luulen sen olevan ihan oikeata nuhaa, meillä ei ole vielä hampaita näkyvissä. Ei kylläkään anna kovin helposti suuhunsa katsoa, mutta sormella olen kokeillut ientä silloin tällöin. Hyvä, että yöt on ollut parempia, vaikka hammashommat nyt vähän sotkeekin.

Maisi: Vauvauinnissa olen selviytynyt Ainon kanssa yhdessä pesuhommissa, kun on ollut turvakaukalo mukana mihin laskea tyttö odottelemaan välillä. Sen voi suojata vaikka pyyhkeellä tai muovifroteella varmuuden vuoksi, ettei kastu. Meillä tuolla uimahallissa ainakin pesuhuone on aika viileä, joten olen jättänyt Ainolle bodyn ja potkarit päälle, kun odottelee, että peseydyn ensin. Ja sen jälkeen olen vaihtanut Ainolle uikkarit päälle. Altaalta tullessa olen käynyt vähän aikaa löylyn puolella lämmittelemässä ja taas pessyt ja pukenut Ainon ensin ja sen jälkeen itseni. Suihkussa käyntiä kannattaa kotona harjoitella, jos ei ole aiemmin käynyt kuin ammeessa pesulla. Hyvin se menee, ensimmäinen kerta itselläkin oli hieman hankalaa, että mitenhän tässä selviydytään, mutta helposti siitä tulee rutiinia kuitenkin. Mukava harrastus se on kyllä koko perheelle ja lapset nauttii vedessä peuhaamisesta. Siellä harjoitellaankin kääntymistä, nopeasti nämä pienet tuntuu kehittyvän. :)

Norppis: Ei vielä konttaaminen onnistu, edelleen asentoharjoitukset menossa ;) Ei minulllakaan ole tarkemmin tietoa tuosta sormiruuasta, muutamia paloja olen käteen antanut ihmeteltäväksi, mutta meillä kun ei vielä ole hampaitakaan, niin ei niistä isommin ole paloja saanut. Lähinnä on imeskellyt kurkkua, omenaa ja näkkäriä. Torstaina meillä on neuvola, niin aattelin kanssa kysästellä noista isommista paloista, kuinka niitä pitäisi aloitella. Teillä onkin ollut mukava kirkko järjestetty perheelle. Nyt joulun aikaan mekin muutaman kerran käytiin perhekirkoissa ja hyvin Aino siellä viihtyi, kunhan sai vaan virsikirjaa järsiä ;)

Tosiaan pakkaset on nyt ohi, niin saa taas laittaa tytön ulos nukkumaan, käy vähän helpommin. Taitaa vaan olla nuhaa ilmeisesti tulossa kun nenä meinaa vuotaa ja yskii melkoisesti. Toivottavasti ei nyt menisi korviin... Muutenpa meillä ennallaan, torstaina saadaan uusia mittoja, kun on taas neuvolakin. Eilen alkoi kevätkauden muskari ja Aino oli ihan innoissaan siellä kun oli jo pitkä tauko edellisestä kerrasta.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Weera ja Aino 8 kk

Vierailija
32/48 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korka, voi kun tutulta kuulostaa tuo ajatus että ei voi nukkua kun "kohta se herää kuitenkin".. Uuvuttavaa yömenoa ollut teilläkin. Mäkin aloin jo taas eilen oleen ihan epätoivoinen.. Meillä oli jo niin monta hyvää yötä mut tuon hampaan myötä taas mennyt entistä hullummaksi. Alkuyö nukuttiin hyvin pari kolme tuntia ja sit alkoi tuttihärdelli ihan viiden minuutin välein. Nälkäkään ei ollut.. Olin ihan että nyt riitti mä lähden täältä jonnekkin ja onneksi miehus tuli hätiin. Se oli sitä mieltä et kokeillaan laittaa suppo ja laitettiin ja urho veti sen jälkeen unta 8 tuntia putkeen!! Eli kipeäkin taisi olla. Meillä on siinä mielessä erilaiset ongelmat kun teillä, mutta sama unipula kuitenkin.

Weera, toivottavasti Aino pääsee vähällä nuhastaan eikä mene korviin. Kiva et kerroit noista sormiruuista vähän, oon jo itekkin miettinyt samaa mitä Norppiskin et mitä sitten vois antaa. Ei nyt vissiin ihan vielä mut jonkun ajan kuluttua. Tehän oottekin tosi paljon harrastanu Ainon kanssa, voi, oikein tuli harmi kun ei saatu vauvauintiin lähdettyä. Nyt taitaa olla jo myöhäistä..? Muskariin ajattelin kans ilmoittautua jos mukaan mahtuu, urho niin nauttii laululeikeistä.

Vai ollaan Maisi teilläkin yökyöpeleitä, mä aattelin et me ollaan ainut outorytminen vauvaperhe.. :) Tänään sain urhon täysin kivutta kymmeneltä nukkumaan mutta mulla menee ainakin 12 kun tulee usein katottua tuo frasier.. Niin hyvä sarja ja tulee ihan liian myöhään..! Mieshän siitä vielä jatkaa vaikka olis työpäiväkin, en ummarra miten se jaksaa vähillä unilla.

Norppiksen Matiaksella kans hammasjuttuja! Teillähän on kiva kun on hammashoitajan käynti jo noin aikasin. Mäkin luulin et u:lle tulee ekaks ylähampaat kun on ikenet niin valkoisenaan mut ei, olis ollu hauskan näköistä. Kiva teillä myös toi perhekirkko, täälläkin on vissiin kai sellainen ollu ainakin jonain vuosina. Ois kiva jos ois nytkin. Sulla on paljon järkevämpi puntaripäivä, toi ma on sellanen et viikonloppunakin on sellanen olo et eihän tässä nyt saa yhtään herkutella kun ei oo aikaa sit korjata sitä ennen punnitusta :) Yllättävän hyvin on motivaatio pysyny vaikka "vaan" kilo oli lähteny ekalla viikolla, tuntuu et into on vaan kasvanu. Voi että mä haluan kesällä mahtua mun kesävaatteisiin ilman että ne soi päällä..

No joo, terkut kaikille muillekkin ja Pariisittarelle kans vilkutukset! Toivottavasti teillä menee mukavasti yhteiselämää opetellessa!

Terkuin Fiiu ja huomenna puolivuotias Urho!!!

Vierailija
33/48 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadeorkidea: Puhuit tuosta asunnon koosta viimeksi... Meillä on ihan sama, tuntuu että vauvakamaa pursuaa kaikki nurkat. 44 neliöö on virallisesti, mutta onneksi lisäksi 15 neliön parvi, jossa sitten on ne sängyt ja telkkarit jne. Mies olikin hommannut meille kiinteistövälittäjän perjantaiksi... Että tunnustellaan vähän ilmaa, ei mitään kiirettä kuitenkaan vielä. Jos nyt joskus isompaan pääsis! Ihanaa myös tuo, että teillä syödään tuttia :) Aada välillä alkaa syönnin päälle imemään tuttia, mutta muuten on melko hiljaista... Ja jos sillä yrittää yöllä tyynnytellä, niin raivarit vetää. Ehkä sen sais opetettua tutille, jos kovasti yrittäis. Vähän oon kuitenkin epävarma, että pitäiskö nyt vai ei... Kun tähänkin asti on pärjätty ilman, ei tulis sitte myöhemmin tippumis- ja vieroitusongelmia.

Weera: Onko teillä ollut korvatulehduksia enemmänkin? Mä kauhulla odotan Aadan ensimmäistä... Miehen sisko kertoi, että niillä oli korvakierre yhdellä lapsella heti pienestä pitäen ja lasta ei voinut laskea vaakatasoon ollenkaan. Ja heräili vuoden ikäiseksi asti kerran tunnissa. Kuinka mukavaa ja helppoa. Mä olen kans miettinyt tuota muskaria, kun lähistöllä leikkipuistossa järjestettäis... Ehkä uskaltaudumme vielä kokeilemaan :)

Fiiu: Vauvauintia suositellaan aloitettavaksi 3-5kk iässä, mutta meille painotettiin infotilaisuudessa, että yläikärajaa aloittamiselle ei ole. 2 vuoteen asti voi harrastaa. Eli uimaan vaan! Ja oikein paljon onnea puolisynttäreistä Urholle!!

Meidän yöt on olleet nyt sellaisia, että yksi 3h pätkä on aina yöhön mahtunut. Ja usein on herätty esim. jos mä lähden vessaan... Tuosta seuraa myös se, että kun nukutan Aadan illalla, en voi oikein ite nousta enää. Onneksi oon niin iltauninen ja aina ihan poikki, että sammahdankin sänkyyn yhdeksän aikaan helposti. Mutta tämä tulee, samoin kuin se itse nukahtaminen, olemaan vielä opettelussa...

Käytiin eilen yliopistolla Aadan kanssa. Meillä on siis sellainen 10 hengen opiskeluryhmä pääaineessa ja luennot on pienryhmäopetusta. Sinne on helppo ottaa vauvakin mukaan, varsinkin kun innokkaita hoitajia löytyy! Ja hyvin Aada jaksoi... Oonkin tullut siihen tulokseen, että kotona Aadalla taitaa olla vähän tylsää. Siksi kitisee ja kiljuu (nykyään kaikki tunteet esitetään kiljumalla), muualla (tai jos meillä on vieraita) viihtyy todella hyvin yli tunninkin sylissä katselemassa. Telkkarista neiti tykkäis, mutta sen tuijottamista on rajoittanut ihan kunnolla nyt.

Niin ja eilen Aada sitten illalla pyörähti kaks kertaa massulleen! Voi voi, kohta ei varmaan selällään viihdykään... Mutta ei nyt vielä tänä aamuna uusinut temppuaan, vähitellen varmaan alkaa sen osata ihan oikeasti. Kuukauden verranhan tuota tulikin harjoiteltua, että kyljeltä pääsi eteenpäin.

Tulipas taas tekstiä, vilkutuksia kaikille!

Korka ja Aada

Vierailija
34/48 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin juuri ensimmäiseltä aikuinen-vauva tannssileikkitunnilta. oikea opettaja oli sairas, mutta onneksi oli sijainen ja hän piti meille afrotunnin. Jatkossa, sitten sen oikean opettajan kanssa on vissiin enemmän semmoista leikki ja loru meininkiä. Meillä meni kaikki oikein hyvin, mun stressailuista huolimatta. Lähtö oli kyllä vaan taas aika vaikea ja todella kiireinen, ei ollut tullut aamukakkaa, ei kelvannut rinta jne... Mutta vaunuihin nukahti tyttö ja tanssitunnilla oli niin paljon ihmeteltävää, että ei kyllä kiukunnut ollenkaan, pienet tirsatkin veti kantoliinassa kun äiti tanssi, muuten viihtyi hyvin lattialla. Oikein mukava kokemus oli, ja niinkuin weera ja korkakin meinasi, niin hyvin nuo jaksavat uusissa paikoissa ja tilanteissa, kun on paljon ihmeteltävää, taitaa vaan tosiaan kotona olla aika tylsää ja sen vuoksi sitten kiukutaan.

Meillä on nyt iltaunille meno mennyt taas ihan liian myöhäiseksi, eilen yritin nukuttaa mun viereen (tissille) klo 23 lähtien ja uni tuli neidille vasta 1.30, en olisi kyllä tosiaan jaksanut.... Olisi ihanaa jos saisi Nupun nukkumaan jo yhdeksän aikoihin, niin jäisi itsellekin vähän aikaa, mutta jos hänet laittaa silloin yksin nukkumaan (niinkuin me yleensä teemmekin), niin ne unet kestää tasan puoli tuntia, jonka jälkeen hän on taas virkeä ja jaksaa tosiaan tonne yli puoleen yöhön pahimmillaan. Vaikeaa vaikeaa...

Fiiun Urholle onnea puolivuotissynttäreiden johdosta! Ja korkan Aadalle onnea uudesta taidosta! Meillä ei vielä ole kääntyminen onnistunut, mutta Nuppuhan aloitti sen harjoittelunkin vasta viime viikolla, eiköhän meilläkin kuukauden sisään käännytä.

Vilkutuksia kaikille!

Ja korkan kanssa nähdään sitten perjantaina : )

-Maisi

Vierailija
35/48 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisi: Vielä tuosta vauvauinnista jäi...eli meillä on kylläkin uimahallissa siellä pesuhuoneessa hoitopöytä jossa vaatteiden vaihto yms. onnistuu hyvin..eli sitä ei välttämättä kaikkialla ole ehkä.. Mukavalta kuulosti tuo teidän tanssitunti, hienoa että Nuppu viihtyi noin hyvin, siitä on mukava jatkaa :) Minustakin tuntuu, että kotona olo taitaa olla Ainolle välillä sen verran tylsää, että kyllä vaikka vähän väsyneenäkin viihtyy uusissa paikoissa, jossa on nähtävää.

Fiiun Urholle onnittelut 6 kk:n johdosta! :) Meillä itseasiassa meni Ainolla nuha korviin..tänään neuvolalääkärissä se todettiin, eli lääkekuuri siihen saatiin. Kovasti on nyt tukkoinen tyttö, mutta reipas oli neiti kuitenkin neuvolassa. Meillä on tosiaan tykätty tuosta muskarista kovasti, joten suosittelen, jos on mahdollista mennä. Ja ehkäpä se vauvauintikin voisi olla vielä mahdollista aloittaa, kannattaa kysyä. Meidän nyt täytyy miettiä sen jatkamista tässä, kun tuo korvatulehdus tuli nyt toiseen kertaan. Voihan se olla ihan sattumaakin, ettei välttämättä siitä johdu, mutta kuitenkin tässä harkitaan asiaa uudelleen.

Korka: Nyt Ainolla on toinen korvatulehdus, eli ensimmäinen oli ennen joulua. Olen vain jotenkin sen kanssa niin varovainen, kun itsellä on aikoinaan ollut korvakierre ja ei sitä haluaisi ainakaan omalle pienelleen..mutta saas nähdä miten tässä käy. Kuulostaa aikamoiselta miehesi siskon tarina, ei varmasti ole ollut helppoa... Onnea Aadan uudelle taidolle! :) Siitä se lähtee. Ja opiskelemaankin on Aada päässyt, saa jo kohta ensimmäisen tutkintonsa ;)

Meillä oli siis tänään 8 kk:n neuvolalääkäri, Aino oli tosi reipas tyttö eikä vierastanut yhtään. Näytti kaikki taitonsa mitä osaa ;) Ei tarvitse vielä olla huolissaan, vaikkei konttaakaan, nämä taidot eli taaksepäin peruutus, konttausasennon harjoitteleminen yms. riittää tähän vaiheeseen hyvin. Painoa on nyt tasan 9 kg ja pituutta 67,5 cm eli hyvin kasvaa potulla :) Löytyi vaan tosiaan nyt toinen korvatulehdus Ainolta ja siihen lääkekuuri saatiin. Aino on ollutkin nyt tukkoinen ja yskinyt kovasti, oikeastaan eilen päivällä alkoi pahenemaan. Eilen ja tänään tuli niin kova yskänpuuska kesken ruokailun, että oksensi kaiken mitä oli syönyt... Kuulostaa ja näyttää vaan niin pahalta, muttei tyttö itse siitä pahemmin säikähtänyt. Nyt koitellaan saada tyttö kuntoon, toivottavasti ei enää uusisi. Viime yön nukkui melko hyvin, kun illalla laitoin supon.

Mukavia treffejä korkalle ja maisille! :)

Weera ja Aino

Vierailija
36/48 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin eilen kääntyminen! Illalla sekosin jo laskuissa, että kuinka monta kertaa Nuppu kääntyi ja yöllä kun olisi pitänyt nukkua, niin neiti vaan kääntyi mahalleen ja nauroi, oli niin suloista, että tottakai muakin sitten nauratti ja sehän tyttöä vaan innosti :D

Weeran Ainolle pikaista paranemista!

-Maisi ja Nuppu

Vierailija
37/48 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin päivitän vähän kuulumisia täältä pohjoisestakin. Olen lukenut ahkerasti teidän juttujanne, mutta kirjoittamiseen ei ole tahtonut löytyä millään aikaa. Eli onnitteluvilkutuksia Pariisittarelle minultakin!

Meidän Frank sai uuden nimen alkuvuodesta, mutta käytän pojasta täällä edelleen lempinimeä - onhan äidilläkin sellainen. Juhlat menivät yllättävän hienosti kaikista katastrofitekijöistä (mm. sukujen ensikohtaaminen, eronneiden vanhempieni kohtaaminen) huolimatta. Ristiäisiä vietettiin kokonainen viikonloppu, sillä näin kauas ei kannata pelkkien kakkukahvien vuoksi vaivautua. Tunnelma itse kastetilaisuudessa oli rennon lämmin, ehkä osittain toivomamme villapaita-pukukoodin vuoksi. Saimme kohtuuhintaan vuokralle kotimme läheltä retkeilykämpän, jonne kaikki vieraat majoittuivat ja jossa järjestimme niiden kakkukahvien ja juhlaruokailun lisäksi vähän iltaohjelmaakin. Pääsin itsekin naisten saunaan, mikä oli ihan luksusta!

Arki on sujunut pojan kanssa pikkuhiljaa rutiineja opetellen. Frank syö edelleen pelkkää tissiä, herää öisin syömään 2-3 tunnin välein. Aluksi valvottiin useamman kerran viikossa öisin aina yksi monen tunnin rupeama, mutta nyt niitä valvomisia on enää vain joka neljäs yö, ts. kakkapäivän jälkeen. Uskomattoman säännöllinen kakkarytmi pojalla! Päiväunille poika käy yhdentoista aikaan vaunuihin ja uni maistuu kahdesta jopa neljään tuntiin. Iltapäivällä/illalla poitsu nukkuu vielä parit lyhyemmät nokoset. Tänään Frank heräsi ihan ensimmäistä kertaa kesken päiväunien, 45 minuutin jälkeen, eikä millään meinannut ruveta uudestaan nukkumaan. Lauhtuisi tuo pakkanen vielä vähän, niin päästäisiin taas ulos! Mittari on näyttänyt monta päivää kolmenkymmenen pakkasasteen molemmin puolin, tänään tosin enää -20, mutta on siinä vielä pari astetta liikaa.

Ensimmäisessä lääkäri-neuvolassa pojalle saatiin komeat kasvutulokset seitsemän viikon iässä: 59 cm (synt. 51,5 cm) ja 5205 g (synt. 3180 g). Pikkumies esitteli lääkärille päänkannattelutaitojaan ja hymyili leveästi. Itse kävin eilen jälkitarkastuksessa ja selvisin "puhtain paperein". Painoon oltiin tyytyväisiä, ettei ollut imetyksen johdosta laskenut vielä lähtöpainon alle. Laihduttamiseen ei ole aihetta, mutta liityn silti teidän terveelliseen vuoden aloitukseen, sillä aloitin "suklaattoman tammikuun". Loppuraskaudesta ja joulukuun aikana meni niin nolon paljon suklaata energian tankkaukseen (seliseli), että on pakko jollakin tavalla löytää se kohtuus taas. Pitäisi päästä myös useammin kävelylle tai vaikka kohta jo hölkkäilemään, mutta oma aika on varsinkin viikolla kortilla, kun miehellä vierähtää aikaa töiden päälle rakennuksella. Muuten tuskin olisi ongelmaa, miehet viihtyvät ja pärjäävät hyvin keskenäänkin.

Wau, täällä beibet jo oppii kääntymään ja vaikka mitä muuta uutta! Frank on mun mielestä kannatellut päätään suunnilleen siitä asti, kun kotiuduttiin, vähitellen varmemmin ja varmemmin. Ja jo muutamien viikkojen ikäisenä Frank nosti päätään aina niin korkealle, että muksahti mahalta selälleen. Pari viikkoa pojalla on ollut paljon asiaa ja alkuviikosta huomattiin, että hän alkaa haparoida käsillä jo suunnitellummin otetta äidin hiuksista tai leluista. Viriteltiinkin mobile tuohon köllöttelypaikan päälle ja sitä on nyt heilutellut mielissään. Ihanaa seurata kehitystä!

Ruskanodotus ja Frank, 9 vkoa

Vierailija
38/48 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille- ja kiitos ihanista onnitteluista Tonttu-Tyttösemme syntymän johdosta<3 En oikein osaa vielä kommentoida teitin keskusteluja, vaikka olenkin koittanut käydä lueskelemassa, miten vain olen ehtinyt.

Maisin Nupulle sentäs osaan toivottaa onnittelut uudesta hienosta taidosta:) Hurjaa vauhtia nämä pikkuisemme kehittyvät:D

Kiva kuulla myös Ruskanodotuksestakin sekä Frankista, onnittelut sinne hienoista mitoista, ja ristiäisetkin on jo vietetty.

Korkasta olen kuullut muuta kautta, vilkutuksia sinne! Kuin myös vilkutuksia Fiiulle, Sadeorkidealle, Weeralle ja Norppikselle sekä kaikille Ihanille EnskaVauvoille<3 Apua, enhän unohtanut ketään (ei saa ottaa henkilökohtaisesti, nämä mun aivot käy vähän hitaalla kotiäitimoodilla nykyään...)

Lyhyesti meitin kuulumisia: Tonttu täyttää sunnuntaina jo kolme viikkoa. Uusimmat mitat maanantailta ovat 3365g/51,2cm. Meitin arki on ollut aikamoista opettelua; Tontulla on kovia massuvaivoja, relat, disflatylit, oman ruokavalion muutokset yms yms on kokeiltu, uusimpana juttuna on nyt käynnit vyöhyketerapeutilla. Josta toivomme olevan apua! Ihan hirveetä on ollut katsella Rakkaan Pienoisen tuskaa, kun massussa kipristää ja mikään ei auta:'( Sitä tuntee itsensä niin voimattomaksi...

Lisäksi imetys on aiheuttanut harmaita hiuksia tälle perfektionistimammalle, joka toivoi täysimetystä, eikä siihen olla ihan vielä päästy (yötä vasten Neiti saa korviketta):( Neuvolan mukaan kyllä maito luultavasti riittää (Tontun imuttelusta päätellen), eli taitaa olla mun päänsisäinen juttu suurimmalti osin. Lisäksi en alkuun syönyt enkä juonut tarpeeksi (no, syöminen yhäkin vähän kiikun kaakun; ei vaan aina ehdi...), nyt olen lisännyt erityisesti nesteiden määrää ja maidontuotantokin on lisääntynyt hyvin:)

Miehuskin palasi jo töihin ja nyt ollaan oltu Tytön kanssa pari päivää kaksin. Ihan hyvin on mennyt:) Ihanaa, kun toinen kasvaa päivä päivältä ja alkaa jo hiukan seurustellakin:)

Mutta tällaista turinaa tällä kertaa.Kaunista viikonloppua kaikille,

toivottaa,

väsynyt mutta onnellinen Pariisitar&Tonttu

Vierailija
39/48 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Weera kun teillä se korvatulehduksen iivana jälleen iski. Toivotaan Ainolle oikein pikaista paranemista! Kerroitkin varmaan mut onko ollut paljon oireita? Urho kun ollut yskässä ja nuhassa ja eilinen ilta niin ei yhtään selällään, kitisi vain. Yölläkään ei meinannut millään nukahtaa. Eikös siihen liity tuo makuullaan ollessa kipuilu? No, meillä kyl toisaalta taisi olla kakkavaivaa, kun ei eilen tullut ollenkaan kovasta yrityksestä huolimatta. Tänään luumukuurin jälkeen tulikin sit kolmasti :) ja on tyytyväisempi poika.

Kiva kuulla Ruskanodotuksesta ja pikku-Frankista! Hienosti teillä kuuluu menevän ja unetkin maittaa. Kiva et väki tsemppasi teidän pikkuisen suurimmassa juhlassa katastrofin aineksista huolimatta :)

Maisi, onnittelehan Nupsua uudesta taidosta! Hieno juttu! Mä odotan ja odotan et Urho kääntyis mut ei vaan :) No, siskon poika oli 7kk ennenkuin vaivautui kääntymään :) Urho taitaa tulla serkkuunsa, ei ole kiire. Toivottavasti neuvolas maanantaina ei ny asiasta huolestuta kun en oo ite yhtään huolissani. Moni tuttu sanonutkin et pojat saattaa olla vähän laiskempia liikkeelle. Enemmän massaa mitä joutuu pyöritellä vissiin.. Pylly on niin irti maasta kun olla voi puolet ajasta ja mittarimatotyylillä selällään pää edellä menee hujauksessa parisängyn päästä päähän, ei voi enää yhtään jättää siihen yksin köllöttämään. Kuulosti kivalta toi teidän tanssijuttu muuten!

Pariisitar, kiva kuulla teistä! Kiirettähän se pitää noin pikkuisen kanssa. Tuttu tunne, että ei syömään ehtinyt. Mut kyllä se helpottaa. Myös tuo imetysjuttu kuulostaa tutulta, mulla otti tosi lujille antaa lisämaitoa. Mut jälkeenpäin ajateltuna se pelasti meidän perheessä ja meidän tapauksessa kyllä vauvan nälältä ja mut hermoromahdukselta..

Meille kuuluu perushyvää. Oltiin tänään muskarissa ekaa kertaa ja kyllä urho tykkäs! Katteli innoissaan toisia vauvoja.. Meillä on myös lopetettu yösyömiset!!! Kop Kop.. Mutta viikon verran kestäny tää, et uskaltaisko nyt varovaisesti näin sanoa.. Mutta heräilty on silti edelleen aika usein tutin perään. Paitsi toissayönä, jolloin herra päätti nukkua 12 tuntia! Kaksi kertaa heräsi, ekalla kertaa otin kainaloon kun kitisi ja aamuyöstä kerran laitoin tutin. Kyllä ihmeitä tapahtuu näköjään :)

Nyt on pakko mennä herättää beibe iltauniltaan että nukkuis sit taas yölläkin! Myöhälle meni toiset päikyt..

Vierailija
40/48 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et Urho kiittää kaikkia pikkusynttärionnitteluista! Mummut ja vaarit oli vieraana :)

Ja Pariisittarelle jaksua myös Tonttusen mahavaivojen kanssa. Ottaa koville varamsti sitä katsella. Toivottavasi vyöhyketerapiasta on apua!!!

F.