Hyväksytkö kaikki kaverikutsut fb:ssä?
Minä tässä aloittelevana fb:n käyttäjänä pohdin moista kysymystä. Minulle on tullut kaveripyyntöjä sellaisilta ihmisiltä, joiden kanssa en ole missään tekemisissä, mutta tunnen heidät kuitenkin vuosien takaa. Tyypit ovat lähinnä entisiä koulukavereita yläasteen ajoilta ja siis poikia. En ole vielä vastannut heille mitään...
Kommentit (18)
(vaikka vähän kaukaisempienkin)kutsut hyväksyn, tuntemattomien en. Noita ulkomaisia miehiä aina sillon tällöin näkyy kutsujina, mutta ne hylkään heti.
Moneen olen tutustunut paremmin fb:n avulla.
Ihan hirveesti en kuitenkaan tykännyt, kun alaisiani pyrki kaverikseni, mutta toki heidät hyväksyin kuitenkin. Minulla on erikseen työminä ja privaattiminä, fb edustaa aika tyylipuhtaasti privaattiminääni. Mutta ei noista alaisista kaverilistalla ole ollut mitään haittaakaan, eli sekin on ollut ihan ok, vaikka ensin se mietityttikin.
Tuntemattomia en tietenkään, mutta en kaikkia muitakaan tuttuja jostain vuosien takaa.
Esim. samassa koulussa (eri luokka-asteella) aikoinaan ollut tyttö, tai siis nainen nykyään, pyysi minua kaverikseen.
No enpä tainnut kuin kaksi lausetta aikoinaan vaihtaa koulussa hänen kanssaan, meillä ei ollut mitään yhteistä enkä pitänyt hänestä koska kiusasi joitakin. Enkä pitänyt hänen viikonloppuryyppämisistään yms. mitä en itse harrastanut. Joten tuolta pohjalta ei nytkään kiinnosta tutustua häneen tarkemmin, enpä usko että meillä on nykyäänkään sen enempää yhteistä ja en ole hänestä koulun jälkeen mitään kuullut ennen kuin nyt pyysi kaveriksi
Olen saanut kutsuja ihmisiltä, joiden kanssa en halua muutenkaan olla missään tekemisissä. En siis myöskään fb:ssa. En myöskään ota kavereiksi tuntemattomia.
Sen sijaan vaikka kuinkakin vanhat tutut, luokkakaverit, entiset ja nykyiset työkaverit yms. hyväksyn kavereiksi.
Tulee meinaan useilta täysin tuntemattomilta ihmisiltä, ulkomaalaisiltakin kaveripyyntöjä ainakin muutama per viikko...että aika tiukkaa seulaa saa pitää..
Musta se on just Facebookin "suola" että saa kuulla tällaisista ihmisistä mistä ei muuten tietäisi mitään enää. Annan sitten erilaisia oikeuksia oman profiilini katseluun vähän tyypistä riippuen. Täysin tuntemattomien kutsuja en hyväksy tietenkään.
Itse olen yrittänyt joitain ihan vanhoja kavereitakin kutsua, mutta kun ei seura kelpaa niin ei sitten.
Olenkohan mä liian tiukka,kun en ole hyväksynyt ainakaan vielä muutamaa vanhaa koulukaveria (poikaa) vuosien takaa?
Tytöt kyllä olen hyväksynyt kaikki, mutta poikien kohdalla mietityttää...
Sehän on fb:n idea. Jokainen tyylillään ja omien mieltymysten mukaan!
esim sellaisia luokka/koulukavereita, joiden kanssa en ollut tekemisissä koulussakaan
mutta etäisempiä tuttavia hyväksyn. Pidän muutenkin hieman matalaa profiilia yksityis- ja työasioitten huutelussa syystä että minulla on FB-kavereina oma esimies, entisiä ja nykyisiä työkavereita ja jopa asiakkaitani... eli sikäli pystyn hyväksymään huoletta jonkun "ollaan oltu mailitse vuonna x paljon työasioissa yhteydessä" ihmisen FB-kaveriksi. Harkintaa kyllä käytän jos kyseessä on tyyppi jonka vain nimeltä tiedän mutta en ole oikeasti ikinä ollut tekemisissä. Ja kyllä, minulla on FB-kavereissa niin miehiä kuin naisiakin.
Mä olen rajannut facebookin ihan privaksi, joten en ole hyväksynyt työkavereiden ja asiakkaiden pyyntöjä. Olen selittänyt asian kullekin. Mä olen tosin hämäystarkoituksessa kirjautunut lempinimellä, joten siksi sekin rajaa kutsujia. Käytän lempinimeäni vain ystäväpiirissä.
Koulukavereilta (siis sellaisilta, joiden kanssa en ole koulun jälkeen ollut tekemisissä) on tullut muutama pyyntö ja olen heidät hyväksynyt. Olen kuitenkin rajannut tietovirran heille aika minimiin.
Mutta etäisetkin tutut kyllä, sehän on oiva tilaisuus tutustua paremmin.
Mutta olen liian epäluuloinen ihan vieraita ihmisiä kohtaa - minulle tullut kutsuja ulkomaalaisilta miehiltä - en heidän kutsuja hyväksy. Myöskin parilta suomalaismieheltä tullut kaverikutsu, en hyväksynyt. Jos olisi selkeästi esim. jostain yhteisöstä tuttu tai muuten edes jotenkin tietäisin niin hyväksyisin kyllä.