Kertokaa: miksi "ystäväni" yrittävät hyötyä minusta?
Hei!
Olen tosi ihmeissäni, kertokaa mulle, mikä minussa tekee sen, että minusta yritetään hyötyä?
Olen yh ja ihan tasaisin väliajoin joku tuttavista yrittää tunkea lastaan meille yökylään tai muuten vaan hoitoon? Paras oli ehkä se, kun omat lapseni olivat isällään, niin "ystäväni" joka tiesi, että en ole lähdössä mihinkään kysyi lastaan meille yöksi...
Ja toinen juttu on sellainen, että kun ihmisillä on murheita, niin minulle ne vuodatetaan. Sitten sen harvan kerran kun minä avautuisin, niin kohtaan sen, ettei minulla ole kuuntelijaa.
Kertokaa, miksi näin? Pitävätkö "ystäväni" minua tyhmän, yksinkertaisena vai mitä se voi olla?
Olen ihan hajalla. Tahtoisin oikeasti tästä paska-magneetista eroon...
Kommentit (37)
ei sulla voi olla muuta tekemistä, kuin vahtia niiden lapsia.
Olet porukan lastenhoitaja sen ajan kun mammat lähtevät katsomaan hunkseja..
ei sekään oikein ole jos sinä tarvitsisit joskus apua niin sitä et saa, ystävyys on molemminpuoleista!!!
ne ottavat toisten lapsia yökylään ja hoitoon ja saamaan aikuissuhteita ja olettavat saavansa kuuntelevan korvan murheilleen. Se olet vaan sinä, joka ei halua antaa mitään eikä ilmeisesti kaipaa muilta mitään. Muuten ihmiset yrittävät tukeutua ystäviinsä. Sitä sanotaan tukiverkostoksi.
sinä olet varmaan yksi noista ap:n kuvailemista pässeistä!
ne ottavat toisten lapsia yökylään ja hoitoon ja saamaan aikuissuhteita ja olettavat saavansa kuuntelevan korvan murheilleen. Se olet vaan sinä, joka ei halua antaa mitään eikä ilmeisesti kaipaa muilta mitään. Muuten ihmiset yrittävät tukeutua ystäviinsä. Sitä sanotaan tukiverkostoksi.
Ehkä olenkin. Mun mielestä ystävät tosiaan on sitä varten, että ne auttavat. Minäkin autan omiani, ja iloisesti, jos vaan joku kertoo miten voin olla avuksi.
Noh noh naiset eipäs aleta nimittelemään toisia. Pidetään keskustelua asiallisena.
Noh noh naiset eipäs aleta nimittelemään toisia. Pidetään keskustelua asiallisena.
Pyytäkää tosiltanne anteeksi ja jatkakaa.
Minusta ystävyys ja tukiverkosto ei ole sellaista kaupantekoa että molemmat auttavat toisiaan vuoronperään samanverran vaan tarpeen mukaan.
mutta vastavuoroisuus hukassa. heivaa sellaiset yli laidan.
Joo, sen taas huomaa, että te miehet ette kyllä tajua yhtään mitään. Ap kertoi tässä, että kun tarvitsee itse kuuntelijaa, niin sitä ei ole. Totta on, ettei ystävyys voi olla tyyliin sulle-mulle, mutta eihän tämä mitään ystävyyttä edes ole, jos toinen antaa ja toinen ottaa?
Menikö myös perille myös putkiaivoille???
että ystävä pyysi lastenhoitajaa silloin, kun hän sitä tarvitsi. Mitä siihen liittyy se, että onko sun lapset sulla vai isällä? Ja varmaan tosiaan sinäkin joskus oot tarvinut lapsille hoitopaikkaa.
Mutta jos sinä kerran koet ystävyyssuhteen paskaksi, niin mikä pakko sun on olla ystävää sellaisen kanssa. Kyllä ystävistä eroon pääsee: Aikansa kun on vastaamatta puheluihin ja ottamatta yhteyttä, niin kyllä se toinen siitä väsyy. Ja jos satutte näkemään, niin selität jotain, että sulla on ollut niin kiireistä.
Ja seuraavat ystävät valikoita tarkemmin.
Jäin miettimään tuota "heivaa sellaiset pihalle", siis ne joiden kanssa ei ole mitään vastavuoroisuutta. Se on kuulkaa surullinen fakta sellainen, että ei jää ketään. Mutta onhan mulla lapset :D.
Joo, varmasti tarvikin, mutta siis, olen yh ja tuohon aikaan aivan totaalisen väsynyt ja rikki. Mutta eihän ystäväni vaan "nähnyt tai halunnut nähdä" tätä.
jos ap kertoo faktat, niin älä väännä sanomisiaan.
Minä jäin 7-vuotiaan lapsen kanssa yksinhuoltajaksi ja meillä oli aina ovet auki.
Ja kyllä niitä tulijoita olikin. Kivaa.
Mutta muistan kyllä haukkoneeni henkeä kun eräs kolmelapsisen perheen äiti suorastaan järkyttyi, kun häneltä kerran kehdattiin kysyä, josko ottaisi pariksi tunniksi tytön heille leikkimaan, jotta pääsen kampaajalle.
Selityksensä oli: minullahan on jo kolme lasta perään katsottavana ja mies, ei tänne mahdu vielä vieraita.
Loppui muuten koko siltä sillä hetkellä ympärillä olevilta äideiltä tämän äidin lapsia paapova hoitorinki.
Joten - olet siinä oikeassa, että ystäviven pitäisi voida tukeutua ystäviinsä. Mutta jos kaikki tukeutuvat ap:hen ilman että hän saa mitään vastatukea, niin se tukipylväs vain kaatuu jonakin päivänä
Sinunkaltaistesi täysidioottien älyttömät kommentit kertovat vain siitä, että olet täydessä umpikujassa oman elämäsi kanssa. Toivottavasti asut kaukana meistä kaikista.
Pyydän anteeksi jos olen loukannut teidän keskustelua jotenkin.
Minulla on putkiaivot ja erikäsitys ystävyydestä.
Minulla on monia kavereita joille on aina tarjottu kaljat mutta he eivät ole tarjonneet takaisin.
Ei minua haittaa sillä he ovat ystäviä ja rakastan heitä.
jossa syyllistetään ap:ta en voi olla miettimättä, onko vastaajana jälleen vauhdissa sama törkeistä kommenteistaan tunnettu nainen/pariskunta, jonka tekstiä on joutunut tässä
pitkään aina kuin ryppäinä (ja sitten tauot) lukemaan ja ihmettelemään.
Minulla on muuten tuttavapariskunta, jotka ovat omasta toiveestaan lapsettomia. Heidän suurinta huviaan on surffata netissä ja kommentoida milloin mitäkin erinomaisen ivallisesti - olisivatko nämä eksyneet näillä retkillään tännekin?
Voimia ap
Se kalja on nyt ihan pikkusen eri asia kuin mistä tässä puhutaan :). Mutta hyvää jatkoa sullekkin ja luojan kiitos et ole minun mieheni.
niin kannattaa vähän tosissaan yrittää analysoida tilannetta. Peiliin katsomisen paikkahan tuollainen on aina, jos oot omasta mielestäsi hyvä ja kaikki muut vaan pahoja. Toki niin voi oikeastikin olla, mutta suurempi todennäköisyys on siihen, että sun omassa toiminnassasi on jotain, joka houkuttelee ystävät toimimaan näin.
Tai ehkä ystäväsi vain odottavat, että sinä kyllä osaat asettaa rajat itsellesi, eivätkä siten pidä huolta sun jaksamisesta ja voinnista. Vaan ajattelevat ennemmin, että jokainen pitää huolen itsestään.
jossa syyllistetään ap:ta en voi olla miettimättä, onko vastaajana jälleen vauhdissa sama törkeistä kommenteistaan tunnettu nainen/pariskunta, jonka tekstiä on joutunut tässä
pitkään aina kuin ryppäinä (ja sitten tauot) lukemaan ja ihmettelemään.Minulla on muuten tuttavapariskunta, jotka ovat omasta toiveestaan lapsettomia. Heidän suurinta huviaan on surffata netissä ja kommentoida milloin mitäkin erinomaisen ivallisesti - olisivatko nämä eksyneet näillä retkillään tännekin?
Voimia ap
Pitkiä taukoja pitävät ja mitä sinä teet näinä taukoina? Mitä teet taukojen välillä? Stalkkaat tuttavapariskuntaa? :D hanki elämä :)