Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy tekemään päätöksen, että lapsiluku on täynnä?

Vierailija
12.10.2009 |

Mulla taitaa olla ikuinen vauvakuume.

Rakastan raskaana olemista ja synnytyskin on alkanut tuntua mukavalta hommalta..

Vauvat tietenkin on ihania ja myös kasvaminen isoksi lapseksi on ihanaa seurattavaa.

Miten saa itsensä ymmärtämään, että tämä on tässä? Ei enempää lapsia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 2 lasta on sopivasti.

Vierailija
2/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Kun ei jaksa enää enempää tietää kyllä.

Meillä se oli kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tiedettiin lapsiluvun olevan täynnä, kun 3.lapsi oli syntynyt.

Raha on koko ajan tiukassa ja nyt häsintuskin riittää aika kaikille lapsille "tasapuolisesti". Lisäksi olen opiskellut itselleni hyvän koulutuksen ja haluan tehdä koulutusta vastaavaa työtä ja mahdollisesti edetäkin uralla.

En siis halunnut enää lapsia ja koen, että pystyn tarjoamaan heille edes jotakin, jos sisaruksia ei tule enempää.

Mutta tämä siis meidän tilanteen ja varojen mukaan. Toisille voi helposti sopia useampikin lapsi, mutta meille 3 lasta riittää.

En siis muiden päätökisä ja päätöksentekokriteereitä arvostele tai pidä omia parempina kuin muiden.

Vierailija
4/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ette konkreettisesti jaksa enempää?

Kyllä mä haluaisin olla raskaana vielä ja synnyttää ja kasvattaa lapsen. Mutta eihän lapsia voi loputtomiin asti tehdä.

-ap

Vierailija
5/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maailma kiittää, kun et enempää levitä suomalaista heikkoa geeniperimää.

Vierailija
6/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis riittää, ehkä ei olis kuin 1 lapsi, jos olisin perustanut perheen jo nuorempana.

vauvakuume on ihme juttu, toisiin se ei tartu ollenkaan ja toisilla se on kroonista laatua.

kyllä sen sitten itse huomaa, mikä on tarpeeksi.

Vierailija
7/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kahden "helpon" lapsen jälkeen kolmas valvotti vuosikausia, minkä aiheuttamasta uupumisesta toipuminen kesti todella kauan

- olen saanut koulutusta vastaavan mielenkiintoisen työn enkä halua enää jäädä kotiin vauvan kanssa

- olen sen ikäinen, etten enää halua aloittaa alusta vauvan kanssa vaan nauttia näistä vähän isommista lapsista

sekä

-raha ja tila riittää juuri näihin lapsiin, en halua siihen muutosta

Raskaana olisi ihan kiva olla, voisin sijaisynnyttää jollekulle lapsen. :D

Vierailija
8/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut enempää, vaikka olisit halunnut?

Vierailija
9/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, ette emme saaneet. Meillä oli näet järkikin tässä mukana. Katso ympärille. Ja vähän kauemmaksi kuin napaasi. Tarvitseeko tämä maailma lisää ihmisiä? Edes sinun jälkeläisiä, vaikka ne taitavat tulevisuudessa viedä maailman kehitystä monella tapaa eteenpäin... vaikkapa muiden elätettävänä.

Vierailija
10/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin miehen kanssa yhteinen päätös toisen lapsen synnyttyä, että tämä saa riittää. Syitä oli monia:

- vaikea raskaus meinasi viedä hengen multa ja vauvalta, ei enää stressiä sellaisesta

- kaksi lasta on hyvä määrä

- mahdumme nykyisiin puitteisiin(talo, auto yms)

- muutakin elämää on jo ikävä

MUTTA kuinkas kävikään!!! Menkat eivät imetyksen päätyttyä alkaneetkaan vaan olinkin raskaana. Seksiä oli ollut tasan kerran!!!! JEP!

No, järkytyksestä selviäminen kesti jonkun aikaa ja sen jälkeen piti miettiä kaikki uudelleen. Ikäeroa pienemmille tuli vain 1v3kk kun kuopus syntyi keskosena rv32. Raskaus oli nytkin todella vaikea ja kahden jo olemassa olevan lapsen kanssa oleminen oli ihan kaameaa. Nyt päätös on entistäkin varmempi ja ehkäisystä on huolehdittu viimeisen päälle. Olemme kolmannesta lapsesta ikionnellisia -emme olisi uskaltaneet/jaksaneet lasta enää yrittää joten onni, että lapsi halusi tulla lupia kyselemättä :o). Mutta nyt todellakin riittää!!!

Vierailija
11/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kolme ois mulle riittävästi lapsia, mutta... Tulinpa sitten raskaaksi kun nuo kolme on jo kouluikäsiä. Nyt tuntuu et voisin hyvin ottaa vastaan useamman ku yhden lapsen. Jos vain suodaan. Miehestä en vielä tiedä :)

Vierailija
12/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kuusi lasta ja tämä kuudes valitettavasti viimeinen =( Raskauden lopulla olin itsekin ihan varma, etten enempää halua, mutta nyt tuo iänikuinen kuume taas nostaa päätään.......

Vierailija
13/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ota vaan vastaa lapsia. MUTTA. Jo valmiiksi tehtyjä. Niitä riittää. Ja sinun geenejäsi on jo riittävästi levitetty.

Vierailija
14/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa kaikille tällä maapallolla.

Vierailija
15/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuopus täytti 2 v vastikään.

Minulle selkeä merkki on se, että edelleen vauvojen näkeminen aiheuttaa ensimmäisenä ajatuksen, että onpa söpö, muutta onneksi ei ole oma, ettei tarvitse imettää rinnat verillä ja herätä 4 x yössä. Eikä olla passissa joka ikinen minuutti vauvan hereillä ollessa.

Siihen vielä lisää ne faktat, miten kaksi on helppo autossa, hotellissa, miten rahaa kuluu vähemmän (ja odotetaanpas, kun ovat teinejä) jne jne.

Nämä siis puhtaasti omalta kannalta, en ihmettele muiden erilaisia fiiliksiä ja päätöksiä. Mutta tästä itse tiedän, ettei meille tule kolmatta, jos ei vahinkoa satu.

Vierailija
16/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle takki-keskustelu.

Vierailija
17/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Yrittäkää olla vähemmän ahneita

Ei ole tilaa kaikille tällä maapallolla.'

Samaa mieltä!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä tarvi pähkäillä yhtään enempää.

Itselläni on niin äärettömän huono vointi raskausaikana, että koko se aika on täysin mun elämästä pois. En pysty tekemään mitään muuta kuin yritän selviytyä päivästä toiseen. Valtaosan ajasta nukun.

Molempien lasten vauvavuosi on ollut uuvuttava, kun parempiuninen vauva heräsi vain 5 - 15 kertaa yössä koko vauvavuoden. Huonompiuninen sitten ei nukkunut noin hyvin... Siinä menee toinen vuosi pois elämästä.

Näistä syistä en aivan oikeasti jaksa kovin monta lasta. Jokainen lapsi tarkoittaa kaksi vuotta mun elämästä pois, kun yritän vain selvitä kuolematta. Päätös on helppo.

Vierailija
19/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aivan varma kun odotin kolmatta lastamme, ettei meille tule enää lapsia. nyt kuopus on 1,5v ja taas huomaan ajattelevani että sitten ja sitten olis vielä kiva tehdä yksi. mies ei missään nimessä enää halua lapsia. se jää nähtäväksi vieläkö saan lisää lapsia...

Vierailija
20/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oikeasti kuulu kenellekään muulle pätkääkään montako lasta joku toinen haluaa. Itsekkyyttä on tuputtaa omaa näkemystään (tämä "sun geenejäs on jo tarpeeksi levitetty", "maapallo ei kestä enempää" jne. tyyppi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän